• enkeli84

Lite annorlunda tråd!!!!

Har inte sett detta ämne här än, men är lite nyfiken=))

Finns det fler som jag som inte vill flytta ihop innan man gift sig?
    Finns det några fler här, som är oskulda innan dom gifter sig?

Skulle vara kul och veta vad ni andra tänker som planerar bröllop, angående allt det "nya"=))

• Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!
  • enkeli84

Men det kanske har hänt saker i deras liv.. Men det ska inte vi diskutera om för det angår varken mig eller dig=)
    Jga hoppas du inte tar illa vid när jag säger så här, menar inget illa mot dig=)

Hammerman1 skrev 2008-10-16 21:34:09 följande:
    enkeli84 skrev 2008-10-16 21:30:04 följande:
    Argumenterar man utifrån positionen att "inget sex innan = perfekt välsignat äktenskap!1!1!11!1!!!!1" får man räkna med funderationer över att man ändå gått och skilt sig. För övrigt står det TS fritt att svara, det är ingen som tvingar henne.
  • didis
    enkeli84 skrev 2008-10-16 21:33:34 följande:
    Håller helt med dig! Älskar man någon på riktigt av hela sitt hjärta så ska inte sex spela så stor roll i det hela!Vet många som är hur lyckliga som helst, som inte haft sex före sitt äktenskap=)glad och sprudlande skrev 2008-10-16 17:41:29 följande:
    Och jag vet ännu fler som är hur lyckliga som helst och som har haft både sex och fått barn före äktenskapet.

Om man tror att det finns en gud som lägger sig i sådana personliga detaljer förstår jag att man vill följa hans vilja. Tack o lov tror jag inte på någon gud, varken styrande, dömande eller för all del sympatisk.
  • Livaa

Nej, det var inte så jag menade.
    Jag menade att en del människor inte passar ihop med varandra, man kan inte få barn tillsammans för att man inte passar ihop genetiskt. Det är faktist sant att det kan vara på det viset.

• enkeli84

Ja jag vet många oxå, jag har bröder som bott tillsammans med sina fruar.. Dom har blivit gravida innan sin bröllopsnatt;) Och dom är lyckliga med sina liv!!!! Men det passade kanske dem.. Men det passar inte mig, för det där är helt enkelt ingenting för mig!=)
    Ja som sagt tror jag på Gud!
    Och säger det ännu en gång, allas ensak om dom tror på Gud eller inte, har sex eller inte, och bor tillsammans eller inte utan att vara gifta.. Respekterar alltid en människa som hon/han är.. Även om jag inte har samma åsikter med henne/honom om olika saker här i livet!!!=)

didis skrev 2008-10-16 21:38:24 följande:
    Och jag vet ännu fler som är hur lyckliga som helst och som har haft både sex och fått barn före äktenskapet.Om man tror att det finns en gud som lägger sig i sådana personliga detaljer förstår jag att man vill följa hans vilja. Tack o lov tror jag inte på någon gud, varken styrande, dömande eller för all del sympatisk.
  • didis
    enkeli84 skrev 2008-10-16 21:46:05 följande:
    allas ensak om dom tror på Gud eller inte, har sex eller inte, och bor tillsammans eller inte utan att vara gifta.. Respekterar alltid en människa som hon/han är.. Även om jag inte har samma åsikter med henne/honom om olika saker här i livet!!!=)
    På samma sätt som folk får tro på tomten, utomjordingar eller Gunnar i Flen får folk givetvis tro på den gudar.

Och samma respekt får ni av mig också.
  • DanKat

Om man tror att det finns en gud som lägger sig i sådana personliga detaljer förstår jag att man vill följa hans vilja. Tack o lov tror jag inte på någon gud, varken styrande, dömande eller för all del sympatisk.
    Den gud jag tror på är inte heller sån. Men jag tror att det han vill är för vårt eget bästa, därför vill jag så långt jag kan följa det. (Sen kan man tolka saker på en miljon olika sätt, så det är verkligen inte så att alla som tror på samma Gud som jag tolkar det han säger på samma sätt, men det är en annan fråga.)
  • älskarlivet

Jag tror också på Gud, men jag är sambo för det etc...

enkeli84 skrev 2008-10-16 21:46:05 följande:
    Ja jag vet många oxå, jag har bröder som bott tillsammans med sina fruar.. Dom har blivit gravida innan sin bröllopsnatt;) Och dom är lyckliga med sina liv!!!! Men det passade kanske dem.. Men det passar inte mig, för det där är helt enkelt ingenting för mig!=)Ja som sagt tror jag på Gud!Och säger det ännu en gång, allas ensak om dom tror på Gud eller inte, har sex eller inte, och bor tillsammans eller inte utan att vara gifta.. Respekterar alltid en människa som hon/han är.. Även om jag inte har samma åsikter med henne/honom om olika saker här i livet!!!=)
  • enkeli84

Du kan inte jämföra tomten, nån gunnar vem han nu är, och utomjordingar mot Gud..
    Men men vill du göra det så är det oxå din ensak!

didis skrev 2008-10-16 21:55:03 följande:
    På samma sätt som folk får tro på tomten, utomjordingar eller Gunnar i Flen får folk givetvis tro på den gudar. Och samma respekt får ni av mig också.
  • enkeli84

Precis!!! Gud är inte styrande eller ställande på nåt sätt!!! Vi har våra egna val! Och vissa väljer att leva så här=)

DanKat skrev 2008-10-16 21:55:58 följande:
    Den gud jag tror på är inte heller sån. Men jag tror att det han vill är för vårt eget bästa, därför vill jag så långt jag kan följa det. (Sen kan man tolka saker på en miljon olika sätt, så det är verkligen inte så att alla som tror på samma Gud som jag tolkar det han säger på samma sätt, men det är en annan fråga.)
  • didis
    enkeli84 skrev 2008-10-16 22:01:16 följande:
    Du kan inte jämföra tomten, nån gunnar vem han nu är, och utomjordingar mot Gud.. Men men vill du göra det så är det oxå din ensak!
    För mig är det samma sak att tro på tomten och utomjordingar som att tro på gudar, vare sig det är den kristne guden, Oden eller några av alla de tusentals gudar som folk har trott på under årens lopp.

Du tror troligen inte på alla de andra gudarna, jag har bara valt att inte tro på den kristne guden heller.

Gunnars existens har jag dock lättare att acceptera
Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!