• enkeli84

Lite annorlunda tråd!!!!

Har inte sett detta ämne här än, men är lite nyfiken=))

Finns det fler som jag som inte vill flytta ihop innan man gift sig?
    Finns det några fler här, som är oskulda innan dom gifter sig?

Skulle vara kul och veta vad ni andra tänker som planerar bröllop, angående allt det "nya"=))

• Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!
  • enkeli84

Japp precis!
    DEt är ju upp till var och en hur dom gör.. Men så här tänker jag och det funkar väldigt bra för mig=)
    Får upplvea allt tillsammans med den som jag vill dela mitt liv med=)

solimar skrev 2008-10-15 19:01:20 följande:
    Hej jag håller med dig enkeli84, e i samma sits som du faktiskt o känner andra som oxå e det men som sagt det är väldigt ovanligt.Jag tycker att det e nåt man ska dela med den personen man ska leva med resten av livet, att man inte haft andra innan gör att man inte har några förväntningar man måste leva upp till eller jämför varandra efter utan det e nåt man "skapar", upplever tillsammans!
  • enkeli84

Ja jag tycket att det här skulle vara kul ämne att ta upp, och kolla hur andra tänker och så=))

solimar skrev 2008-10-15 19:03:09 följande:
    Lite roligt ämne faktiskt... Kul o se hur de e med andra även om man för det mesta redan vet!Men man kan ju iaf säga att vi kommer få gifta oss i vitt- oskuldens färg!!(om jag nu inte misstar mig på det, äsch spelar roll)!!
  • solimar

Det var ju gulligt sagt ...inte för att vara taskig men man kan ju undra hur mkt de e kvar av den killen nu då??? Vore det inte bättre om man nu vill ge av sig själv att oxå kunna få tillbaka lite av en person som man verkligen älskar?

• didis
    DanKat skrev 2008-10-15 19:10:12 följande:
    solimar skrev 2008-10-15 19:01:20 följande:
    så sa den där killen iaf att varje gång han ligger med nån så känns det som att han ger bort en bit av sig själv. Jag tycker det var jättefint sagt, men samtidigt skrämmande när man tänker på hur många lever. Han har alltså gett bort en bit av sig själv till ett förmodligen oräkneligt antal tjejer, och det verkade verkligen inte (enligt min bror, jag känner som sagt inte killen) som att det var något som gav honom lycka när han tänkte efter.
    Och jag tycker tvärtom - när jag har sex med någon jag tycker om (de senaste 20 åren min blivande man) så FÅR jag något!

Jag får energi och glädje!

Så deprimerande att se sex som något negativt, stackars pojken behövde nog jobba på sin självbild.
  • Lissdaniels

Fast då måste jag vara elak och säga att du har ju fuskat. Ni bor ju ihop även om ni inte delar adress Att inte bo ihop är för mig att man kanske sover över hos varandra på helgerna men inte varje dag, jämt.

Var jag jätte elak nu? Hoppas inte för det ville jag inte vara

DanKat skrev 2008-10-15 18:58:52 följande:
    älskarlivet skrev 2008-10-15 18:28:20 följande:
    Jag kan bara tala för min egen övertygelse och vet att många fungerar annorlunda, så nog kan det stämma som du säger för en del. Men det är så individuellt, jag (och likaså min m2b) är fullständigt övertygade om att vi kommer fixa att bo ihop. Skulle kunna säga hur mycket som helst om det här, fast det blir nog rätt så jobbigt både för mig att skriva och för er att läsa Så i stället för att lägga ner så mycket tid nu (när jag verkligen måste plugga! ) så gör jag gärna så att jag hör av mig om 10 år i stället så får ni facit Hehe. Men en sak kan jag ju säga som kanske kan övertyga er som är skeptiska. Jag och min m2b bor en och en halv minut ifrån varandra, det ENDA han gör hemma hos sig är att sova (han äter hos mig, pluggar hos mig och har t.o.m. sina kläder hos mig, vi tvättar ihop och diskar ihop och städar ihop, han är den första jag ser på morgonen och den sista jag ser på kvällen). Så i princip det enda vi inte vet hur det kommer bli är att ha dubbelsäng och samma adress Och det tror jag knappast kommer vara särskilt jobbigt Äsch, nu blev det långt iaf! Hoppas det är okej Måste bara tillägga att jag tror inte överhuvudtaget att man måste ha det så som jag och min m2b för att veta att man kommer fixa att leva ihop! Jag hade ändå varit övertygad, även om vi inte hade fått den otroliga förmånen att bo så nära varandra att vi kan umgås så mycket! Behöver inte titta längre än till föräldrarna (både mina och hans), dom bodde inte ihop innan dom gifte sig och inte hade dom några tvivel om att dom inte skulle fixa att bo ihop inte.
  • MissieA

Nu vill jag inte vara negtiv men bara för att man gifter sig behöver det inte betyda att man kommer leva med varandra resten av livet.

En fråga till bl.a. Dankat: nu när ni ska gifta er är du säker på att din m2b är den rätta?? Varför vänta till bröllopsnatten i så fall? Måste ju bara säga att första gången inte alltid är så underbar som det blir efter några gånger.Hehe menar inget illa.

Jag respekterar era val men förstår inte vissa argument. Om din m2b är hos dig dygnet runt varför kan han inte sova där också? Är intresserad för det är kul att höra hur andra tänker.

• Lissdaniels

Hoppla jag läste fel.
    Får skylla på att jag är trött

• DanKat

didis skrev 2008-10-15 19:13:14 följande:

Och jag tycker tvärtom - när jag har sex med någon jag tycker om (de senaste 20 åren min blivande man) så FÅR jag något!Jag får energi och glädje! Så deprimerande att se sex som något negativt, stackars pojken behövde nog jobba på sin självbild.
    Jag tror också absolut att det ger en mycket! Men jag tror inte att det i längden är bra om man inte gör det av kärlek! Som jag förstod det när min bror berättade det så verkade det mer vara för att han (kompisen) haft sex med så många OLIKA tjejer, hade han haft EN som han var tillsammans med hade det nog varit helt annorlunda!
  • enkeli84

Neejj jag tycker inte du är jobbig didis=))
    Jag tog ju upp det här ämnet för att få höra va andra tänker om saken=) Alla har rätt till sin åsikt, och är glad att du skriver vad du tycker=)
    Ja det är ganska häftigt att se hur olika vi människor tänker egentligen om samma saker=)
    Ja det är ju sant det du säger!!!
    Men jag tycker så här att alla får bestämma hur dom vill göra med dn saken.. Och enligt min tro får man inte ha sex före äktenskapet, men men det betyder ju inte att jag dömer nån som har det, för det angår inte mig! Jag tycker själv bara så här som jag har nu skrivit här.. Och har alltid velat vänta med att ha sex till min bröllopsnatt, för jag tycker att för min del blir det speciellt då! Hade jag velat så hade jag ju haft chansen många gånger men nejj! Har inga problem med sex när jag väl gift mig. För det är ju nånting naturligt att ha en sexual drift eller vad det nu kallas, en människa är skapad med en sexualdrift. Så sex ska jag ha när jag gift mig=)))
    Och det blir nog bra sen!!! Och det är ju en positiv grej för min del oxå att få njuta med en annan människa, det är nånting vackert, men som sagt vill jag vara gift först innan jag vill uppleva det=)=)

Och vill gärna ha fler åsikter=)

didis skrev 2008-10-15 19:06:50 följande:
    Ursäkta om du tycker jag är jobbig, jag tycker genuint att du får leva som du vill och blir lycklig av, men jag fascineras över att vi tänker så annorlunda.Min dotter är 16 och jag har uppmuntrat henne att ha sex med de hon vill och när hon vill. Bara hon ALLTID har sex på sina egna villkor (och givetvis partnerns) och alltid har skydd. Jag ser det som positivt att hitta sin sexualitet och att hitta vägen till sin egen njutning. Jag är uppvuxen i Jönköping och hade flera pingsvänner som vänner och har sett hur en del har haft problem med sex, både sitt eget och andras. Jag hoppas det inte är lika laddat för dig (jag vet att de olika pingskyrkorna är väldigt olika sinsemellan).
  • DanKat

Lissdaniels skrev 2008-10-15 19:17:28 följande:

Fast då måste jag vara elak och säga att du har ju fuskat. Ni bor ju ihop även om ni inte delar adress Att inte bo ihop är för mig att man kanske sover över hos varandra på helgerna men inte varje dag, jämt.Var jag jätte elak nu? Hoppas inte för det ville jag inte vara
    Hehe, nog får du tycka att vi fuskat om du vill det Fast vi brukar inte sova över hos varandra, vi är bara med varandra på dagarna
Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!