Neejj jag tycker inte du är jobbig didis=))
Jag tog ju upp det här ämnet för att få höra va andra tänker om saken=) Alla har rätt till sin åsikt, och är glad att du skriver vad du tycker=)
Ja det är ganska häftigt att se hur olika vi människor tänker egentligen om samma saker=)
Ja det är ju sant det du säger!!!
Men jag tycker så här att alla får bestämma hur dom vill göra med dn saken.. Och enligt min tro får man inte ha sex före äktenskapet, men men det betyder ju inte att jag dömer nån som har det, för det angår inte mig! Jag tycker själv bara så här som jag har nu skrivit här.. Och har alltid velat vänta med att ha sex till min bröllopsnatt, för jag tycker att för min del blir det speciellt då! Hade jag velat så hade jag ju haft chansen många gånger men nejj! Har inga problem med sex när jag väl gift mig. För det är ju nånting naturligt att ha en sexual drift eller vad det nu kallas, en människa är skapad med en sexualdrift. Så sex ska jag ha när jag gift mig=)))
Och det blir nog bra sen!!! Och det är ju en positiv grej för min del oxå att få njuta med en annan människa, det är nånting vackert, men som sagt vill jag vara gift först innan jag vill uppleva det=)=)
Och vill gärna ha fler åsikter=)
didis skrev 2008-10-15 19:06:50 följande:
Ursäkta om du tycker jag är jobbig, jag tycker genuint att du får leva som du vill och blir lycklig av, men jag fascineras över att vi tänker så annorlunda.Min dotter är 16 och jag har uppmuntrat henne att ha sex med de hon vill och när hon vill. Bara hon ALLTID har sex på sina egna villkor (och givetvis partnerns) och alltid har skydd. Jag ser det som positivt att hitta sin sexualitet och att hitta vägen till sin egen njutning. Jag är uppvuxen i Jönköping och hade flera pingsvänner som vänner och har sett hur en del har haft problem med sex, både sitt eget och andras. Jag hoppas det inte är lika laddat för dig (jag vet att de olika pingskyrkorna är väldigt olika sinsemellan).