• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • Miss Moneypenny

Mars;Pidis 11 April

April;

Maj; nocia 22 maj + elsi 9.

Juni; miss moneypenny 6 juni, nni 27 juni

• nni

Pidis; Fy vad hemskt, det borde ju hålla med lim, spray eller inte??!! Tack för rådet!
    Här står det still, fram tills i slutet av november. Ska boka en del till då.

Miss Moneypenny; kul att du osså ska gifta dig i juni

• Miss Moneypenny

Ja, vi valde juni pga att regn-statstiken var minst då under sommarmånaderna. Hoppas att vi får fint väder! Var gifter ni er?

• nni

Miss Moneypenny skrev 2008-11-03 10:28:44 följande:

Ja, vi valde juni pga att regn-statstiken var minst då under sommarmånaderna. Hoppas att vi får fint väder! Var gifter ni er?
    Ja det e sant, hoppas midsommarregnet har lagt sig veckan efter dock. Vi gifter oss utomhus i en kyrkpark i Skåne. Vid dåligt väder, i kyrkan.
    Ni?
  • Miss Moneypenny

Låter ju jättemysigt med en park! Vi gifter oss på Rockelstad slott utomhus! Därav oron för regnet.. Ska hyra partytält som back-up-alternativ. Såg också en bild på ett fint bröllopsparaply här på BT som jag tänkte att man kunde köpa i värsta fall.

nni skrev 2008-11-03 10:30:40 följande:
    Ja det e sant, hoppas midsommarregnet har lagt sig veckan efter dock. Vi gifter oss utomhus i en kyrkpark i Skåne. Vid dåligt väder, i kyrkan. Ni?
  • Pidis

Vad mysigt att gifta sig utomhus.
    Vi ska gifta oss i Sveriges vackraste runda kyrka nämligen snöstorps kyrka i Halmstad. Ska bli mysigt. Den är så vacker

• nni

Miss Moneypenny skrev 2008-11-03 10:35:20 följande:

Låter ju jättemysigt med en park! Vi gifter oss på Rockelstad slott utomhus! Därav oron för regnet.. Ska hyra partytält som back-up-alternativ. Såg också en bild på ett fint bröllopsparaply här på BT som jag tänkte att man kunde köpa i värsta fall.
    Tack! Detsamma, slottsmiljö e inte alls fel! Tvärtom!
    Vi ville gifta oss utomhus, o jag mest med präst som viger. Så det känns jätte bra!

Pidis; Låter underbart.

Den kyrkan vi ska va i ifall det regnar e jätte mysig, liten med medeltida stuk. O parken e så underbar, e inhägnad så känns privat.
    O stråk som vigselmusik -drömmer mig bort-.
    Intim vigsel vill vi ha!

Men stora bröllop har sin charm med såklart :)
  • nni

Nu har vi skickat mail till USA släktingarna, att det kommer bli en stor tillställning o om de kan komma. Att vi återkommer med information sedan :)
    Ett Ps vi skrev där; att hålla detta inom kretsen, som fick mailet.

• vår09

Mars;Pidis 11 April

April; vår09 18

Maj; nocia 22 maj + elsi 9.

Juni; miss moneypenny 6 juni, nni 27 juni

• Pidis

Vad roligt att vi är så många nu.

Pratade igår med den prästen vi vill ha.
    Hon får inte viga oss för sin chef.
    Berättade att de har inte så bra relation hon och hennes chef. och att hon sökt en ny tjänst. Så hon hoppas att de ska lösa sig och att hon ska få viga oss.
    Så får väl vänta och hålla tummarna att vi får henne.

Jag tror att han är avundsjuk på henne för hon är den populära prästen i den församlingen och inte han. Dem har till och med intervjuvat henne och gjort ett stort repportage i tidningen.

Men håll tummarna för oss att vi får henne

• nni

Jätte roligt att vi blivit en del här ja!

Pidis; Men det e väl ert val (även prästen i fråga) ifall hon e ledig den dagen?!
    Så fult.
    Håller tummarna!

• vår09

Pidis: Va konstigt de låter att hon inte får viga er för honom. helknäppt...Hoppas de löser sig

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!