• MissieA

SÅÅ trött på en del kommentarer!!!

Jag är faktiskt helt trött på en del kommentarer här på BT!! Man är inte mindre smart bara för att man är yngre än vissa och visst kan man vara klok och göra smarta beslut även om man är yngre!!

Jag vet att en del säger att erfarenhet kommer med åldern, men tyvärr är det inte så i vissa fall och jooo en 20 åring kan vara såååå mycket klokare än en 40 åring. Alla är vi olika så snälla sluta med kommentarer som " lyssna på mig, jag är äldre", "jag har gått genom så mycket än dig och är smartare".. Döm mig inte efter min ålder utan efter mina handlingar och hurdan jag är som person. Jag är 20 år men det är bara en siffra!!..

Var vara tvungen att skriva av mig litee..

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!
  • IdaÄlskarLennart

men de är ju precis som det ska vara, de viktigaste är ju hur ni känner er. de är ni som ska känna er vackra. de var ju eran dag och de ska föralltid vara eran dag =)

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-14 21:30:20 följande:

Tackar och bugar....kände mig vackrast i världen och det tyckte min man med
  • MissieA
    Duchess skrev 2008-03-14 15:56:39 följande:
    Jag var faktiskt tvungen att läsa ditt svar till lLilltrolle tre gånger för att förstå om du var ironisk eller menade allvar. Jag gissar att du menar allvar.Tråkigt nog blir känslan när jag läser ditt svar att du bekräftar just de hon försöker säga. Varför skriva inlägg med tre utropstecken och slå ifrån dig? Det kan ju faktiskt vara så att även de som är lite äldre har nåt vettigt att komma med. Det skadar aldrig att lyssna på andra.
    Du måste ha missuppfattat hela meningen med att jag skapade den här tråden och det jag skrev till lilltrolle, jag har hela tiden sagt att man ska lyssna på andra och respektera varandra. Sen vad det gäller 3 utropsteckan så är det så jag skriver du känner nog inte mig men jag skriver med många utropstecken, frågetecken och punkter. Sen så drar jag gärna ut på ord genom att skriva typ " jaaa eller kuuudden", det är sån jag är och så jag skriver. Vad bekräftar det som lilltrolle har sagt??

Du kanske inte såg det men jag bad om ursäkt för meningen var inte att mitt inlägg skulle vara elakt på något sätt.
  • Madam Mim

Jag hoppas och vill tro att elaka och "översittar tendenser inte hör ihop med ålder utan att personen i sig är elak. Annars vet jag inte om jag vågar bli stor. :)

• MissieA

Madam Mim, menar precis sååå att man ska se personen inte personens ålder.

• Duchess

Jag håller med dig om att man verkligen inte ska följa alla råd man får. I så fall så levde man inte sitt eget liv, utan någon annans. Däremot tycker jag att man ska lyssna på vad andra har att säga. Det finns ju rätt stora möjligheter att kloka människor har kloka saker att säga, även om det kanske inte alltid är det jag skulle vilja höra (Puckon ska man naturligtvis inte lyssna på, oavsett ålder).

Och levnadsvisdom är något som jag kommit att uppskatta mer och mer. Många gamla människor sitter inne med många insikter som vi yngre sällan har tid, ork och lust att lyssna på.

Nanna_3000 skrev 2008-03-14 19:30:11 följande:
    Hellre säga när jag dör att jag struntade i alla råd jag fick och levde ett mitt eget liv än att säga att jag lyssnade på alla råd och levde alla andras perfekta liv, för alla råd jag har fått från äldre har alltdi gått ut på att jag ska leva det liv som de anser är perfekt, vilket är smickrade i sig men få accepterar att jag väljer att göra det jag vill, inte vad de vill att jag ska göra.
  • MissieA
    Duchess skrev 2008-03-14 22:28:44 följande:
    Jag håller med dig om att man verkligen inte ska följa alla råd man får. I så fall så levde man inte sitt eget liv, utan någon annans. Däremot tycker jag att man ska lyssna på vad andra har att säga. Det finns ju rätt stora möjligheter att kloka människor har kloka saker att säga, även om det kanske inte alltid är det jag skulle vilja höra (Puckon ska man naturligtvis inte lyssna på, oavsett ålder). Och levnadsvisdom är något som jag kommit att uppskatta mer och mer. Många gamla människor sitter inne med många insikter som vi yngre sällan har tid, ork och lust att lyssna på.
    Det är sååååå jag menar Duchess!
  • Zsarah

nu har jag inte läst hela tråden men tänkte skriva lite hur jag har det. Visa att allt är inte svart och vit. Ung betyder inte automatiskt att man är oansvarig osv.

Jag är 20 år. Har varit tillsammans med min sambo i snart 5 år, vi äger vår bostad. Har en dotter på 3½månader. Folk, även de som är över 40 kallar mej moralt tant, om jag ser någon som gör något som inte är bra för deras barn så rättar jag dem, även om de är dubbelt så gammal som jag. Min barnmorska blev förvånad över hur pass mogen jag var. jag köpte de säkraste sakerna till min dotter. bilbarnstolen, vagnen, skötbordet osv. Jag har fast anställning och en utbildning, detsamma gäller sambon. Kollar upp allt dubbelt som har med min dotter att göra. När jag pratar med någon i min ålder känns det som om de skulle vara 15 år yngre än mej, de är så barnsliga, tänker bara på fester och att supa sig fulla osv. När jag talar med folk som är 35+ så känns det som om vi skulle vara jämngamla, de har även sagt det till mej. Jag känner mej inte som 20, men jag fick växa upp tidigt men fick ändå "leva livet" Bor i en liten stad, en förstföderskas ålder är i medeltal 23. Så om man ser till det så är jag inte så ung.Osv osv. orkar inte tala mer om mej själv.

Men, har en bekant som är 18. Hon är raka motsatsen mot mej, hon har en dotter på 7 månader som hon struntar fullständigt i. Enda som hon tänker på är att få gå ut och festa och strulat runt. Så alla är inte som mej, så jag tycker att man ska strunta i ålder och se hur pass mogen personen är i stället. Hoppa inte på varandra, om ni läser något som ni hajar till på så säg till med en vänlig ton, ropa inte direkt ut ung mamma. Alla är vi nyblivna mammor någon gång, man har rätt att fråga utan att bli påhoppad.

Hoppas att ni förstog nått av det jag skrev, väldigt svårt att skriva på "rikssvenska" då jag bor i Finland och är van att skriva på dialekt.

• Lilltrolle

IdaÄlskarLennart

Ingen fara på taket - du är förlåten :D

Härligt att se hur den här tråden utvecklades, ni är ett gäng kloka tjejer allihop tycker jag.

F ö vill jag bara tillägga att jag just nu idag önskar att jag var 20 igen för då låg man i alla fall i tidsspannet för att ha en chans på Björn Gustafsson - han är ju så söt så man DÖR!!! Var å såg genrepet igår och både jag och maken har gillat honom sedan han var med i Parlamentet, letat på nätet efter nån show m honom att gå på och äntligen slår han igenom med dunder och brak i Melodifestivalen så inte bara får man se honom i flera veckor i rad utan han får äntligen till en stand up comedy turné i höst som vi har biljetter till. *ler stort* Kan säga att det var inte en artist som var i NÄRHETEN av de applåderna som lille Björn fick - fullkomligen och total OT men jag bara VAR tvungen att säga det.

Ha en underbar lördag allihop nu måste jag in i duschen och iväg på min första tårtkurs!!

• MissieA
    Lilltrolle skrev 2008-03-15 08:58:44 följande:
    IdaÄlskarLennartIngen fara på taket - du är förlåten :DHärligt att se hur den här tråden utvecklades, ni är ett gäng kloka tjejer allihop tycker jag.F ö vill jag bara tillägga att jag just nu idag önskar att jag var 20 igen för då låg man i alla fall i tidsspannet för att ha en chans på Björn Gustafsson - han är ju så söt så man DÖR!!! Var å såg genrepet igår och både jag och maken har gillat honom sedan han var med i Parlamentet, letat på nätet efter nån show m honom att gå på och äntligen slår han igenom med dunder och brak i Melodifestivalen så inte bara får man se honom i flera veckor i rad utan han får äntligen till en stand up comedy turné i höst som vi har biljetter till. *ler stort* Kan säga att det var inte en artist som var i NÄRHETEN av de applåderna som lille Björn fick - fullkomligen och total OT men jag bara VAR tvungen att säga det.Ha en underbar lördag allihop nu måste jag in i duschen och iväg på min första tårtkurs!!
    Hehe helt OT är det ju inte Han är ju i 20 års åldern hehe. Oooo så bra är han, älskar sången till Carina Berg. Ska kolla ikväll och skratta så mycket :D
  • PYT

Jag är 20 år, o lyckligt gift! Det kanske är avundsjuka som får 30+ att säga, "Du är ju bara 20! Aja, tur att det inte är så jobbigt att skilja sig nu för tiden om du skulle ändra dig." Jag har en underbar make o ett underbart liv, skilda tråkiga tanters bitterhet kan inte ta det ifrån mig.

• Princess Nightingale

Gar snart in i 30-vagen men kanner mig som 17 fortfarande hahaha

Kanske ska man dra slutsatsen att de som sager att en 20aring inte ar tillrackligt mogen ar for att de sjalva inte var "torra bakom oronna" da? Nja, inte vet jag men det ar ju inte alls ovanligt att man i sodra Europa gifter sig som 18-20 aring! Forsok att sla dovorat till och lyssna pa de som gladjs at er lycka!

• 08agusti08

jag håller med dig! jag är 22 år två barn och ska gifta mig nu i sommar .... jag e inte dummare för att jag e 22... dom säger att klokhet kommer med åldern men den verkar ju bara försvinna med åldern!!!

Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!