• MissieA

SÅÅ trött på en del kommentarer!!!

Jag är faktiskt helt trött på en del kommentarer här på BT!! Man är inte mindre smart bara för att man är yngre än vissa och visst kan man vara klok och göra smarta beslut även om man är yngre!!

Jag vet att en del säger att erfarenhet kommer med åldern, men tyvärr är det inte så i vissa fall och jooo en 20 åring kan vara såååå mycket klokare än en 40 åring. Alla är vi olika så snälla sluta med kommentarer som " lyssna på mig, jag är äldre", "jag har gått genom så mycket än dig och är smartare".. Döm mig inte efter min ålder utan efter mina handlingar och hurdan jag är som person. Jag är 20 år men det är bara en siffra!!..

Var vara tvungen att skriva av mig litee..

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!
  • Marsaphir Marlean

20080301 Då måste tunnisar vara smarta? Typ som Olsen tvillingarna då eller? Haha! Jaja...

Jag är trött på så många som tror att man är gravid bara för att man gifter sig. Men NEJ man kan faktiskt gifta sig av kärlek också.

• Thailand 08

Jag blev väldigt lessen när jag var på BVC med min son och misstänkte kikhosta när han var ca 6 månader.Personalen skakade på huvet och mummlade unga mammor.2 dagar senare var vi på akuten och blev inlagda för han HADE kikhosta!
    Gifte mej när jag var 19 och valde bilda familj istället för att resa i världen.Nu 25 år senare finns ju hela världen kvar att upptäcka :)

• Tit

Jizz- tror du inte bara att duchess menade att det är mer allvarligt att få barn än att gifta sig?

• 20080301

Ja det måste dom nog vara för jag blir idiotförklarad jämnt och det är högst irriterande. Däremot brukar det bli tyst när dom upptäcker att dom underskattat mig grovt.

Marsaphir Marlean skrev 2008-03-14 10:27:43 följande:

20080301 Då måste tunnisar vara smarta? Typ som Olsen tvillingarna då eller? Haha! Jaja...Jag är trött på så många som tror att man är gravid bara för att man gifter sig. Men NEJ man kan faktiskt gifta sig av kärlek också.
  • Mubii

Kunde varit jag som skrev (har iofs inte hus eller _äkta_ man än "bara" fästman ), håller med helt och hållet!

Lilltrolle skrev 2008-03-14 10:25:43 följande:
    Med ålder kommer livserfarenhet och visdom, inser man inte det är man oerhört omogen skulle jag vilja påstå. Jag upplever det som att inte förräns man är 25 - 27 år har man "vuxit" klart - det sker oerhört mycket under åren mellan 20 - 25. Men det inser man kanske inte förräns i efterhand, jag har alltid varit brådmogen, oerhört ansvarsfull och den kompis som alla föräldrar tyckt varit så tryggt att deras barn umgåtts med... Men trots detta, är det först efter 25 - 27 som jag tycker vi har "landat" då har man jobbat ett par år, flyttat hemifrån och hela biten. Nu ytterligare 10 år senare har vi ett volvo, villa (dock ingen vovve) plus ett gäng ungar och jag tycker att ju äldre man blir, desto mer respekt får jag för mina föräldrar och äldre personer, man inser hur mycket de har upplevt och fått jobba för det som de har i dag - deras åsikter är byggda på en livserfarenhet som jag ännu har att erfara. Och man slutar aldrig utvecklas och förändras även om det inte längre sker i samma takt som tidigare.Men om människor vill gifta sig unga eller skaffa barn unga så gör det mig inget, för det sitter ändå inte i åldern om det håller eller inte.... det sitter i förmågan att inse vad man ger sig in i och framför allt ÖDMJUKHETEN inför sin "uppgift" som förälder och som gift. Vi har vänner som fick barn när de var 21, de håller fortfarande ihopDet jag kan sakna hos de unga här inne, är ödmjukheten inför vad de ger sig in i. Behovet att bekräfta att de gör rätt är oerhört tröttsamt i bland, man dör inte av att lyssna lite på de mer erfarna och deras råd - det ligger ofta egen erfarenhet bakom dessa råd. Sen behöver man nödvändigtvis inte göra exakt som de säger men TA IN det först och fundera ett tag istället för att explodera i en kakafoni av försvarstal...
  • jizz
    Tit skrev 2008-03-14 10:30:26 följande:
    Jizz- tror du inte bara att duchess menade att det är mer allvarligt att få barn än att gifta sig?
    Jo visst tro jag det men hennes kommentar och jag citerar "det bekymrar mig mycket mer när en 20-åring blir förälder än när en 20-åring gifter sig" fick mig att tänka efter. Tänkte bara skriva min åsikt, som sagt inget illa menat eller egentligen riktat direkt mot duchess. egentligen.
  • Tit

Klickade för fort igen. Att vara ca 20 är ju biologiskt en perfekt ålder att få barn. Det är ju egentligen mer oansvarigt att få barn 35+ då det ökar riskerna för både barn och mor. Får man ett handikappat barn så hinner man heller inte följa barnet så länge...
    Å andra sidan är ju större delen av samhället uppbyggt så att de flesta blir vuxna först vid 25-30. Vi skall plugga 6 år, resa, uppleva och byta partner ett par gånger.- men är det så smart när vår kropp inte riktigt är skapad till det. Tycker att det är en mkt svår frågeställning ur feministisk synvinkel... Alla får hitta sin lösning och ta ansvar för den efter bästa förmåga...

• Aleta

Det finns för- och nackdelar både med att vara ung mor och gammal mor och de väger nog upp varandra precis lika mycket.
    Själv har jag flyttat från Stockholm där jag var en helt normal mamma i övre 30-årsåldern. Där var det synd om de unga mammorna som det tittades snett på. Nu bor jag på landet och här är det tvärt om, de andra mammorna på BB var hälften så gamla som jag. Kanske är det mig man tittar snett på nu?
    Bättre att stötta varandra än att bekymra sig å andras vägnar över saker som kanske aldrig händer.
    Så tycker jag.

• Trisen

Tit
    Jo det är ganska skrämmande att chanserna för att bli gravid minskar redan efter 25...

Lilltrolle
    Tycker ditt inlägg var så bra att det inte finns nåt mer att tillägga!

• jizz
    Aleta skrev 2008-03-14 10:43:15 följande:
    Det finns för- och nackdelar både med att vara ung mor och gammal mor och de väger nog upp varandra precis lika mycket.Själv har jag flyttat från Stockholm där jag var en helt normal mamma i övre 30-årsåldern. Där var det synd om de unga mammorna som det tittades snett på. Nu bor jag på landet och här är det tvärt om, de andra mammorna på BB var hälften så gamla som jag. Kanske är det mig man tittar snett på nu?Bättre att stötta varandra än att bekymra sig å andras vägnar över saker som kanske aldrig händer.Så tycker jag.
    bra sagt tycker jag!
Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!