Lilltrolle skrev 2008-03-14 11:52:47 följande:
Jag förstår inte riktigt din aggressivitet eller ditt inlägg, jag tycker jag var väldigt tydlig med att åldern inte spelar någon roll då det alltid kommer att finnas människor i alla åldrar som aldrig mognar och växer till sig och även motsatsen d v s unga människor med stor insikt om livet och vad det bär med sig. Livserfarenhet kommer med livet och ju fler år du lever desto mer livserfarenhet får du med all sannolikhet, och nej det sker inte lika mycket efter 25 - 27, inte i samma rasande takt som innan. Därmed inte sagt att man inte kan ta mogna och genomtänkta beslut när man är yngre. Men ju äldre jag blir, desto ödmjukare blir jag, livet är så långt ifrån svart eller vitt som jag så gärna ville att det skulle vara när jag var i yngre tonåren - det är väldigt mycket gråzon och alla typer av männsikor finns i alla åldrar.
Jag håller med! Även om det mesta faktiskt har hänt mellan 25 och 27 för mig (är 27 nu)

Men jag håller absolut med om att man blir ödmjukare ju äldre man blir, och det är en oerhört skön känsla! Att inte bry sig lika mycket om vad andra tycker om en, att vara trygg i sig själv och sin relation, att känna att man är stark och tror på sig själv och att veta att man klarar av mer än man tror!
Det hade jag aldrig klarat av när jag var 20, än mindre gifta mig. Det finns säkert de som gör det, det har jag ingen åsikt om, jag berättar bara hur det känns för mig. Det är nästan så att jag ser fram emot att fylla 30...40...50...