• MissieA

SÅÅ trött på en del kommentarer!!!

Jag är faktiskt helt trött på en del kommentarer här på BT!! Man är inte mindre smart bara för att man är yngre än vissa och visst kan man vara klok och göra smarta beslut även om man är yngre!!

Jag vet att en del säger att erfarenhet kommer med åldern, men tyvärr är det inte så i vissa fall och jooo en 20 åring kan vara såååå mycket klokare än en 40 åring. Alla är vi olika så snälla sluta med kommentarer som " lyssna på mig, jag är äldre", "jag har gått genom så mycket än dig och är smartare".. Döm mig inte efter min ålder utan efter mina handlingar och hurdan jag är som person. Jag är 20 år men det är bara en siffra!!..

Var vara tvungen att skriva av mig litee..

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!
  • MissieA

Hehe precis Cinderella.

Aleta, Är man korkad så är man det förmodligen hela livet. haha!! Förhoppningsvis inte, men man vet aldrig.

• Trisen

Jo man blir verkligen ledsen när man blir "mobbad" för sin ålder.

Jag fick nästintill en utskällning på jobbet av en kollega då hon fick reda på att jag skulle gifta mig (jag är 20). Hennes dotter skulle aldrig vara så dum!

Jag borde ha påpekat att det inte handlar om ålder hur moget man betéer sig. För det är inte jag som brukar ringa i fyllan 2 timmar före arbetspasset börjar och meddela att jag är sjuk. Och hon har nyss fyllt 50...

• Thailand 08
    Trisen skrev 2008-03-13 16:02:02 följande:
    Jo man blir verkligen ledsen när man blir "mobbad" för sin ålder.Jag fick nästintill en utskällning på jobbet av en kollega då hon fick reda på att jag skulle gifta mig (jag är 20). Hennes dotter skulle aldrig vara så dum!Jag borde ha påpekat att det inte handlar om ålder hur moget man betéer sig. För det är inte jag som brukar ringa i fyllan 2 timmar före arbetspasset börjar och meddela att jag är sjuk. Och hon har nyss fyllt 50...
    Moget!!?? Håller med om att ålder bara är en siffra.
    Nu ska jag sätta på kaffet åt 2 underbara och mogna tjejer som är 21 0ch 22 :)
  • MissieA

Trisen, ooooh såå omogna människor det finns. Antar att hon inte är bjuden på bröllopet??

• stinakina

Jag är 40 och inte klok på en fläck
    Håller med, ålder är bara en siffra, jag funderar fortfarande på vad jag ska göra när jag blir stor!!

Jag får skynda mig på, tiden har på nåt underligt vis hunnit ikapp mig!

• MissieA

Hehe stinakina du har gott om tid på dig

• Trisen

MissieA
    Nej det är hon inte. Men vem vet kanske på vigseln. Det är ju öppet för vem som helst att gå till kyrkan då så.

Med tanke på det, lite OT, men min bror berättade häromdagen att en av mina gamla grannar (som jag aldrig umgåtts med) skall komma på vigseln och möjligtvis filma den... Det är väl egentligen inte hela världen, vad kan han göra för skada, men får man ens göra så? Filma andras bröllop utan lov? För man har ju rätt att gå i kyrkan men det är ju ändå "vår grej" på gång. Känns lite lustigt att en i princip främling hittar på nåt sånt...

• Duchess

Jag tillhör de gamla tanterna (är snart 38), och jag måste säga att det bekymrar mig mycket mer när en 20-åring blir förälder än när en 20-åring gifter sig.

Det betyder inte att jag tycker att giftemål är oviktigt. Jag och min man (vi gifte oss juli-07) la ner mycket tid och pengar på bröllopet. Men rent krasst så kan man skiljas om äktenskapet skulle hamna i en återvändsgränd. Man kan inte skiljas från sina barn. De har man alltid. Man kan inte heller helt skiljas från sina barns andra förälder.

Så nej, det bekymrar mig inte alls att folk som är hälften så gamla som mig gifter sig.

Däremot kan jag faktiskt inse att man inser vissa saker med åren. För mig har det betytt att jag ofta försöker diskutera saker med människor som är äldre än vad jag är. Jag tycker att det är trist med en attityd som säger att "jag behöver inga råd, jag vet bäst själv" (oavsett ålder).

• Humlan66
    stinakina skrev 2008-03-13 16:17:38 följande:
    Jag är 40 och inte klok på en fläck Håller med, ålder är bara en siffra, jag funderar fortfarande på vad jag ska göra när jag blir stor!!Jag får skynda mig på, tiden har på nåt underligt vis hunnit ikapp mig!
    Hey hey know what you mean ;) kunde inte sagt det bättre själv, tänk att det finns flera än mig haha

Lite OT men håller med om man blir TRÖTT på en del komentarer här på BT
Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!