• MissieA

SÅÅ trött på en del kommentarer!!!

Jag är faktiskt helt trött på en del kommentarer här på BT!! Man är inte mindre smart bara för att man är yngre än vissa och visst kan man vara klok och göra smarta beslut även om man är yngre!!

Jag vet att en del säger att erfarenhet kommer med åldern, men tyvärr är det inte så i vissa fall och jooo en 20 åring kan vara såååå mycket klokare än en 40 åring. Alla är vi olika så snälla sluta med kommentarer som " lyssna på mig, jag är äldre", "jag har gått genom så mycket än dig och är smartare".. Döm mig inte efter min ålder utan efter mina handlingar och hurdan jag är som person. Jag är 20 år men det är bara en siffra!!..

Var vara tvungen att skriva av mig litee..

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!
  • MissieA
    lycklig78 skrev 2008-03-14 14:47:59 följande:
    Jag håller däremot inte med om att ödmjukhet kommer med ålder. Det syns på många inlägg.
    Håller med, det är såå olika från person till person.

Menade föresten inget elakt lilltrolle med min kommentar, såg att den kan uppfattas som elak sorry för det. Men håller med om det mesta fast inte att jag är omogen för att jag tycker att visdom och erfarenhet inte alltid kommer med åldern.
  • Jen82

Jag e lite smått sur över att INGEN som fått inbjudningar inom Sverige hört av sig...
    Endast de som visste skicka ett meddelande att de fått korten..
    Resten har inte hört av sig..
    Surt.

• lycklig78
    Jen82 skrev 2008-03-14 15:33:25 följande:
    Jag e lite smått sur över att INGEN som fått inbjudningar inom Sverige hört av sig...Endast de som visste skicka ett meddelande att de fått korten..Resten har inte hört av sig..Surt.
    Nu förstår jag inte....?
  • Jen82

Jag trodde att mina vänner och anhöriga skulle höra av sig när de fått inbjudningarna..
    men de har de inte gjort.

• MissieA

Är det säkert att dem har fått dem ??

• Duchess

Jag var faktiskt tvungen att läsa ditt svar till lLilltrolle tre gånger för att förstå om du var ironisk eller menade allvar. Jag gissar att du menar allvar.

Tråkigt nog blir känslan när jag läser ditt svar att du bekräftar just de hon försöker säga. Varför skriva inlägg med tre utropstecken och slå ifrån dig? Det kan ju faktiskt vara så att även de som är lite äldre har nåt vettigt att komma med. Det skadar aldrig att lyssna på andra.

MissieA skrev 2008-03-14 15:23:30 följande:
    Just sånna kommentarer är jag trött på!!!. Alla har vi olika mål i livet och utvecklas olika snabbt så näää alla växer inte färdigt efter 25-27 år utan mitt motto i livet är att man aldrig slutar att växa, utan man lär sig nya saker hela tiden och en del 20 åringar kan vara mycket mognare än en del 40 åringar. Ursäkta mig men vem är du som säger att jag är omogen för att jag inte tycker att erfarenhet och visdom kommer med åldern???Jag känner flera 40 åringar som är sååå omogna och inte har tagit hand om sina barn under hela deras uppväxt och som är så egoistiska och bara tänker på sig själva. Sen känner jag även 40 åringar som är omtänksamma och väldigt kloka. Men jag menar att man inte kan dra alla över en kam!!!
  • Maria2009
    lycklig78 skrev 2008-03-14 14:47:59 följande:
    Jag håller däremot inte med om att ödmjukhet kommer med ålder. Det syns på många inlägg.
    Det kan jag iofs hålla med om, men jag utgick från mig själv. Det borde alla göra...
  • Jen82

Ja det är jag!
    De kom fram till de som visste om det!
    De bor nära varandra.

• Garonne

Vill bara instämma i Lilltrolles inlägg, mycket klokt skrivet. (och ödmjukt...) Själv är jag 29 och blev ganska förvånad över hur mycket jag förändrades mellan åren 25-27. Bara förändringar till det bättre kan jag tillägga!

• Tit

Pratade med en psykolog en gång som sa att livet för tjejer ofta är ganska omvälvande runt 27 (25-30) Det är många som tar ett större beslut i den åldern, tex gifta sig, får barn, skiljer sig, byter karriär osv. Ofta är det föregånget av många nya tankar, ofta depression. Det är som en ny blivuxen pubertet, en förändring, mognad. Därför känner nog många inkl. mig själv att man ser på livet annorlunda efteråt. Det betyder ju inte att alla val man tagit i livet före behöver vara fel, men det är tänkvärt!

Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!