• MissieA

SÅÅ trött på en del kommentarer!!!

Jag är faktiskt helt trött på en del kommentarer här på BT!! Man är inte mindre smart bara för att man är yngre än vissa och visst kan man vara klok och göra smarta beslut även om man är yngre!!

Jag vet att en del säger att erfarenhet kommer med åldern, men tyvärr är det inte så i vissa fall och jooo en 20 åring kan vara såååå mycket klokare än en 40 åring. Alla är vi olika så snälla sluta med kommentarer som " lyssna på mig, jag är äldre", "jag har gått genom så mycket än dig och är smartare".. Döm mig inte efter min ålder utan efter mina handlingar och hurdan jag är som person. Jag är 20 år men det är bara en siffra!!..

Var vara tvungen att skriva av mig litee..

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!
  • Tit

Jo det har du rätt till!!! lycka till och grattis

• Nanna3000

Det jag vill säga är att jag gärna lyssnar på råd från äldre men när det väl kommer till kritan så vill jag göra mina egna val och ta konsekvernserna på gott och ont, och jag vitt faktiskt inte slippa de jobbiga perioderna som kommer att komma, jag vill uppleva dem med för ingår i livet.

Hellre säga när jag dör att jag struntade i alla råd jag fick och levde ett mitt eget liv än att säga att jag lyssnade på alla råd och levde alla andras perfekta liv, för alla råd jag har fått från äldre har alltdi gått ut på att jag ska leva det liv som de anser är perfekt, vilket är smickrade i sig men få accepterar att jag väljer att göra det jag vill, inte vad de vill att jag ska göra.

• IdaÄlskarLennart
    Lilltrolle skrev 2008-03-14 11:52:47 följande:
    IdaälskarlennartJag förstår inte riktigt din aggressivitet eller ditt inlägg, jag tycker jag var väldigt tydlig med att åldern inte spelar någon roll då det alltid kommer att finnas människor i alla åldrar som aldrig mognar och växer till sig och även motsatsen d v s unga människor med stor insikt om livet och vad det bär med sig. Livserfarenhet kommer med livet och ju fler år du lever desto mer livserfarenhet får du med all sannolikhet, och nej det sker inte lika mycket efter 25 - 27, inte i samma rasande takt som innan. Därmed inte sagt att man inte kan ta mogna och genomtänkta beslut när man är yngre. Men ju äldre jag blir, desto ödmjukare blir jag, livet är så långt ifrån svart eller vitt som jag så gärna ville att det skulle vara när jag var i yngre tonåren - det är väldigt mycket gråzon och alla typer av männsikor finns i alla åldrar.Jag efterlyser dock fortfarande lyhördhet och ödmjukhet vilket jag knappast tycker du visar mig i det här fallet, du har inte den blekaste om vad jag hade upplevt när JAG var tjugo år lika lite som jag har kännedom om alla dina erfarenheter och sidor. Jag har ingen aning om vad du har gjort för erfarenheter i ditt liv, lika lite som du vet vad jag har sett och gjort i mitt. Min poäng med mitt inlägg är just att jag är så trött på den aggressivitet som väldigt ofta visar sig i just unga skribenters inlägg, behovet av att tala om att JAG minsann är mogen och DU vet IGENTING om mig följt av utropstecken och frågetecken - jag har aldrig ifrågasatt dig eller ditt val i att gifta dig eller skaffa barn ung (om du nu tänker göra det, vad vet jag). Jag säger bara: Lyssna & tänk efter INNAN du skriver ditt svar - kanske finns det ett råd som du faktiskt kan ta till dig om du lugnar ner dig lite först? Jag skrev om ÖDMJUKHET inför det man står framför och i många fall modet att faktiskt kunna erkänna att man inte VET allt för gudarna skall veta att vi har alla saker kvar att lära, oavsett vart i livet man befinner sig.
    Jag ber hemskt mycket om ursäkt, jag hde tydligen inte läst hela ditt förra inlägg. Klart att man inte vet allt om livet. Livet är en enda stor gåta. Men som sakt så måste ju alla ta sina egna beslut. =)

Jag ber om ursäkt för det påhoppet och min agrition, men jag missuppfattade din text och jag har en extremt dålig dag !

du har rätt i mycket av de du skriver faktiskt, men jag har som sakt bara en dålig dag !

fölåt än en gång..
  • IdaÄlskarLennart

grattis till erat giftemål. collt ställe ni gift er på. när kommer de upp bilder i galleriet på er då?? en sak till, du borde ändra cevilstatus från planerar bröllop till gift =)

Nanna_3000 skrev 2008-03-14 19:30:11 följande:
    Det jag vill säga är att jag gärna lyssnar på råd från äldre men när det väl kommer till kritan så vill jag göra mina egna val och ta konsekvernserna på gott och ont, och jag vitt faktiskt inte slippa de jobbiga perioderna som kommer att komma, jag vill uppleva dem med för ingår i livet. Hellre säga när jag dör att jag struntade i alla råd jag fick och levde ett mitt eget liv än att säga att jag lyssnade på alla råd och levde alla andras perfekta liv, för alla råd jag har fått från äldre har alltdi gått ut på att jag ska leva det liv som de anser är perfekt, vilket är smickrade i sig men få accepterar att jag väljer att göra det jag vill, inte vad de vill att jag ska göra.
  • IdaÄlskarLennart

jag håller med !!

MissieA skrev 2008-03-14 15:32:14 följande:
    Håller med, det är såå olika från person till person. Menade föresten inget elakt lilltrolle med min kommentar, såg att den kan uppfattas som elak sorry för det. Men håller med om det mesta fast inte att jag är omogen för att jag tycker att visdom och erfarenhet inte alltid kommer med åldern.
  • Efter 11 år är det min tur

Sånt här gillar jag...en eloge till dig för att du ber om ursäkt....skitbra tycker jag...

IdaÄlskarLennart skrev 2008-03-14 21:09:49 följande:
    Jag ber hemskt mycket om ursäkt, jag hde tydligen inte läst hela ditt förra inlägg. Klart att man inte vet allt om livet. Livet är en enda stor gåta. Men som sakt så måste ju alla ta sina egna beslut. =)Jag ber om ursäkt för det påhoppet och min agrition, men jag missuppfattade din text och jag har en extremt dålig dag ! du har rätt i mycket av de du skriver faktiskt, men jag har som sakt bara en dålig dag ! fölåt än en gång..
  • IdaÄlskarLennart

tack.

att be om ursäkt för saker man gjort fel är ju bara naturligt.
    Tyvärr så är inte alla så, alla har inte så lätt för sånt.
    Mrn för mig är de en självklarhet. men ska stå för de man gör fel men även stå upp för sin rätt =)

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-14 21:22:46 följande:

Sånt här gillar jag...en eloge till dig för att du ber om ursäkt....skitbra tycker jag...

det är tyvärr inte alla vuxna som kan göra det och för mig är det också naturligt och väldigt viktigt....ödmjukt ....Idag får du dagens ros

• IdaÄlskarLennart

nämen tack så mycket. då får du en dagens ros av mig med då bara för att du har så vackra bilder från ditt bröllop i ditt galleri. de är alldeles för få som lagt ut sina bröllopsbilder =)

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-14 21:27:25 följande:

det är tyvärr inte alla vuxna som kan göra det och för mig är det också naturligt och väldigt viktigt....ödmjukt....Idag får du dagens ros

Tackar och bugar....kände mig vackrast i världen och det tyckte min man med

Svar på tråden SÅÅ trött på en del kommentarer!!!