• Pumpkin

Södertäljebrudar del 2

Vips så hade 3 månader gått utan att någon lagt märke till det - såhär kommer version 2 av Södertäljetråden

Let the show begin!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 21:11
    Länk till föregående tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-57/m2506273.html

• Svar på tråden Södertäljebrudar del 2
  • Pumpkin
    Jojjo82: Klart du ska hänga här med oss!
    Så du bor här i veckorna då alltså? Hur tycker du att det funkar? Är det på lång eller kort sikt? Vad jobbar du med? Många frågor blir det
    Min sambo jobbar också på Scania

Då ser vi fram emot en rapport imorgon
  • Jojjo82

Jepp, bor här på Värdsholmsgatan måndag-torsdag och har gjort det sedan oktober. Är i Malmö fre-söndag. Jag är här iaf till maj, men troligtvis blir det förlängt ett tag till :) Tycker att det funkar bra, då jag är helt ledig på fredagarna i malmö!

Jag jobbar med att utbilda konstruktörerna i CAD-programmet Catia. Är din sambo konstruktör, så har jag kanske utbildat honom :)

• Pumpkin

Då har du inte utbildat min sambo, han programmerar programvaran till motorstyrsystemen i lastbilarna

Imponerad av att ni klarar att vara ifrån varandra så pass mycket må jag säga

• Jojjo82

Det funkar pga att han jobbar på samma sätt som jag :) Han är också konsult och jobbar på annan ort måndag-torsdag. Klart att det är motigt att sätta sig på tåget på måndagsmornarna och lämna honom, men då får vi underbara helger istället!

• Pumpkin

Ah, då förstår jag att det funkar lite lättare

• Jojjo82

Nu har jag varit på sminkkurs med mineralsminket ID! Riktigt, riktigt bra är det, men det kostar verkligen tokmycket... 1300 spänn för en concealer, en foundation och två borstar. Så, nu får man leva fattigt ett tag, men det var det värt :)

• Pumpkin

Oj, jösses!

Vad var det som var bra med det då?

• Jojjo82

Jag tycker inte om när en foundation är för täckande, så att det blir som en "mask" på huden och ID var verkligen perfekt täckande, så det ser naturligt ut! Att det är mineralsmink gör att det är fullständigt ofarligt för hyn och man täpper inte igen några porer när man har det på sig. De säger tom att det inte är några problem alls att sova med sminket på, för att det är så snällt mot huden. Jag skulle nog rekommendera att köpa bara underlaget från ID då det är väldigt bra! Ögonskuggor och läppstift köper jag på Make Up Store och rouge köper jag på Bodyshop.

• Pumpkin

Låter bra Tror jag lugnar mig dock, använder en färgad ansiktskräm från Dermalogica som "foundation" och det funkar toppen

• jeeksa080823

Hej på er! Såg att en del av er ska ha serveringspersonal från restaurang linjer.
    Nån koll på ungefär vad det kostar att hyra in såna? Vart ringer man?

• jeeksa080823

Hallå brudar. Allt bra? Nån som vet vilken skola som restaurang linjen här i stan tillhör nu? De har ju bytt namn på alla skolor sen jag gick så jag känner mig liiite förvirrad

• Pumpkin

Hallå hej! Allt som vanligt här, själv då?

Har ingen aning om serveringspersonal tyvärr.

• Vinterbruden 08

Jag vet inte vilken skola den tillhör men den ligger ju kvar på moraberg.. Åk tid provät i restutangen och prata med serveringsläraren så får du dom bästa

Svar på tråden Södertäljebrudar del 2