• Pumpkin

Södertäljebrudar del 2

Vips så hade 3 månader gått utan att någon lagt märke till det - såhär kommer version 2 av Södertäljetråden

Let the show begin!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 21:11
    Länk till föregående tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-57/m2506273.html

• Svar på tråden Södertäljebrudar del 2
  • Vinterbruden 08

Heej.. Den här tråden passar mig perfekt för då kan jag ju fråga er tjejer om tips och råd eftersom jag planerar mitt bröllop på distans

• Pumpkin

Och så blir vi fler i tråden = lite aktivare. Win-win-situation

• Pumpkin
    Vinterbruden: Ska du hem till Södertälje något under tiden fram till bröllopet?
  • Vinterbruden 08

Ja då kanske tom nästa helg.. Har ju hela familjen där och så bästa vänninan som ska ha bebis i maj så det blir några resor för mig...

• Pumpkin

Så trevligt

Tänkte om vi kanske skulle samla oss och fika nån/några gång/er i vår

• Vinterbruden 08

Ja det hade ju varit jätte trevligt!! Men jag vet ju inte helt säkert ännu när jag kommer hem men det kan jag ju bara skriva här...

Vart ska du beställa bröllopstårtan ifrån.. Kommer inte på något riktigt bra ställe i södertälje, är det bara Tidermans och kringlan fortfarande som är aktuella med sånt??

• Pumpkin

Ja det behöver vi ju inte planera in så långt i förväg, så det är bara att vi tar det nån gång när alla kan

Tidermans, Tidermans inne i Kringlan och Weddingcakes i Grusåsen är de jag hört talas om... Tror det blir Tidermans för oss, men jag är inte helt säker än.

• Vinterbruden 08

hmm ja, jag jobbade på tidermans för ganska många år sden och då i alla fall varjag inte allt för imponerad av deras kakor men det kan ju helt klart ha blivit mycket bättre sen då..

Vad har du tänkt dig för en kaka?
    Jag hjar lust på en med kritvit marsipan och med chokolad inne

• Pumpkin

Jag skulle vilja ha chokladbottnar, hallonmoussefyllning och sugarpasteöverdrag Våningstårta helst, där våningarna står på varandra. Klassisk amerikansk

Svar på tråden Södertäljebrudar del 2