• Pumpkin

Södertäljebrudar del 2

Vips så hade 3 månader gått utan att någon lagt märke till det - såhär kommer version 2 av Södertäljetråden

Let the show begin!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 21:11
    Länk till föregående tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-57/m2506273.html

• Svar på tråden Södertäljebrudar del 2
  • niklasbivandefru

Bra där ska följa ditt exempel o oxå boka i tid!! Satt o kollade på vår gäst lista igår.. har nu kommit ner i antal gäster till 80 vuxna o 20 barn ( dom får va i ett eget rum på festen hihi)

• jeeksa080823

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-01-16 17:43:38 följande:

All Skön Samling. Det skulle kosta ca 2600kr med hår och smink. Nu betalar jag 3000kr och då kommer hon som sagt hem och fixar.
    Oj det var inte farligt på stället i grusåsen och det är praktiskt taget hemma för mig (jag bor nere vid kanalen.) Fick du se nåt som de har gjort? Verkade de duktiga?
  • Pumpkin

Har faktiskt ingen aning, har inte sett något (vad jag vet). Enda anledningen att jag gick dit var för att det var det enda stället jag kunde hitta som hade både smink och hår.

Inte så dyrt kanske, men 400kr till för att få allting gjort hemma kändes bättre

• niklasbivandefru

Ringde till all skön samling men ja kunde inte boka in mig än... va ute i lite för god tid, men hon tog mitt namn o sa att hon skulle höra av sig....

• Pumpkin

Ja alltså, så sa de till mig också, men de tyckte det var bra att jag var ute i så god tid. Enda problemet var att deras schema inte var spikat.

niklasbivandefru skrev 2008-01-17 16:12:55 följande:
    Ringde till all skön samling men ja kunde inte boka in mig än... va ute i lite för god tid, men hon tog mitt namn o sa att hon skulle höra av sig....
  • FruStenberg

Halloj!

I september skall jag och min karl gifta oss. Vi tar stockholms stadshus och sen festen här i södertälje.
    Nån som vet vad för lokal man kan hyra?

Vi har en lokal i samma hus som vi bor i nödfall, men det känns inte så "kul".

=)

• Pumpkin

Hej FruStenberg! Kul med fler Södertäljebrudar

Tips på lokal... Tja, Bäckstugan nere vid Måsnaren är ju fin, sen finns Tom Tits, Torekällbergets Wärdshus, Mona-Lisa finns det visst något som heter också.

• FruStenberg

tack! =) skall kolla upp dessa.
    Tack så mkt
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-01-21 08:19:11 följande:

Hej FruStenberg! Kul med fler Södertäljebrudar Tips på lokal... Tja, Bäckstugan nere vid Måsnaren är ju fin, sen finns Tom Tits, Torekällbergets Wärdshus, Mona-Lisa finns det visst något som heter också.
  • niklasbivandefru

Är det någon som har nå tips om mysigt ställe för bröllopsnatten? har tittat på Torpa..

• Pumpkin

Vi bor kvar på stället där vi har festen (Kallfors) på bröllopsnatten, sen tar vi mys- och lyxnatten dagen efter Då blir det Hotel Diplomat inne i Stockholm.

Svar på tråden Södertäljebrudar del 2