• Pumpkin

Södertäljebrudar del 2

Vips så hade 3 månader gått utan att någon lagt märke till det - såhär kommer version 2 av Södertäljetråden

Let the show begin!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 21:11
    Länk till föregående tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-57/m2506273.html

• Svar på tråden Södertäljebrudar del 2
  • pratglad

Hej Södertälje tjejer och killar!

Jag och min blivande man ska gifta oss den 14/6 i Tveta kyrka. , ska bli så rorligt.

Vi har gjort en del planerande, så som kläder, lokal och kyrka.
    Ska sitta och pyssla med inbjudningar i helgen.

• niklasbivandefru

Vi satt o skissade på våra inbjudningar igår kväll :) ska bli kul o se hur dom blev när vi får hem dom :)

• Pumpkin

Hej pratglad! Kul med en till Södertälje- och Tvetabrud! Nu är vi några stycken som ska gifta oss i den vackra lilla kyrkan vid Måsnaren.

Vart ska ni ha festen?

niklasbivandefru: Vem ska göra inbjudningarna?
    Jag gör våra själv, bild på framsidan finns i mitt galleri.

• niklasbivandefru

Min mamma har ritat upp ett personligt hjärta, texten har vi skrivit ihop, en designer på pappas jobb fixar alla typsnitt o ger oss ett exempel på hur de ser ut, ett tryckeri som pappa ofta anlitar trycker alla våra trycksaker nästan helt gratis. lägger upp lite bilder snart. Nu vet ja bara inte vart ja ska beställa min klänning ifrån... har kollat på tindara av sverige men ja vet inte riktigt... e ju skit svårt!!!

• Pumpkin

Har du provat klänning i butik?

• niklasbivandefru

Nej ja har ju inte de.... har vart i dom butikerna här i stan o kollat lite men man får ju bara prova på helgerna å ja jobbar ofta helg.... Jag vet hur den ska se ut, vart har du hittat klänning?

• Pumpkin

Jag köpte min på Lilly Brud & Fest inne i Stockholm.

Skulle nog aldrig våga köpa klänning på nätet utan att ha provat i butik, vet av erfarenhet att det jag tänkt mig inte alltid är det bästa när det väl sitter på

• niklasbivandefru

Har kollat på lilly klänningar o dom e ju såå fina... men ja har inte sett nå pris på dom. jag har pratat me den kvinna i katrineholm som syr upp själv.

• Pumpkin

Ja, Lillyklänningar är jättefina Tror de brukar ligga på mellan 4-8000kr ungefär. Min kostade 7400kr men jag fick 10% rabatt så jag betalade 6600kr ungefär.

• niklasbivandefru

de e ju inte så farligt alls...

Svar på tråden Södertäljebrudar del 2