• Skottdagen2008

    Västeråsbrudar

    Är en brud bosatt i Västerås tycker det vore kul att utbyta tips och idéer, fika och planera, shoppa och pyssla ihop. Är det några intresserade?

  • Svar på tråden Västeråsbrudar
  • Skottdagen2008

    Jo, man får ett första intryck helt klart. Jag vet inte varför jag ahr fördomar för Guldfynd, men det är väl det att de har lite väl biliga priser och det för mig indikerar på maskintillverkat och kanske inte de bästa diamaterna heller. förlåt brillianter menar jag. diamnter om det står så i en annons är den bara 8 kantig och inte 57 som det ska vara. det är också därför vissa diamantringar är billiga, dvs det är inte brillianter. hm....fick en uppläxning på juvelen varför viss butiker är så billiga och de är så dyra.

    är det någon som vill fika och dela bröllopsidéer över en kopp latte?

  • Celebriän

    miss u: hehe tackar så mycket. Har bott här sedan juni, men eftersom det har varit fullt ös med jobb så har jag inte haft så bra tid att utforska stället än. :o) Vi ska gifta oss i Sala, i silvergruvan är det tänkt :o)

  • miss u

    Celebriän: Vad tufft att gifta sig i gruvan. Jag var nere där för några år sen. Mäktig akustik. Men hur kommer ni ner dit? När jag gick ner så var hjälm o gummistövlar obligatoriskt. Inte så kul att gifta sig i gummistövlar tänkte jag. :)

    Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Celebriän

    miss u: det finns hiss och salen där vi ska vara är torr och varm :o) så nej vi behöver varken gummistövlar eller hjälm :o) Tack och lov har det varit andra brudpar där nere så gruvfolket vet vad man ska tänka på och inte :o) Vi ska dit igen om några veckor och planera lite kring hur det ska se ut och hur många gäster vi kan och vill ha. Just nu ligger det på 60, men jag bantar gärna bort liiite till.

    Sedan må vi ta oss i kragen och bestämma festlokal... :o) Men i övrigt känns det som om läget är under kontroll, vi har god tid på oss och inget som bromsar på sidan av (förutom mitt jobb då kanske, det är lite i mastigaste laget men jäkligt kul) - idag ska jag hämta min brudklänning bland annat!

    Hur går det för er andra?

  • miss u

    Celebriän: Vad skönt att det finns hiss o värme. Hur kommer det sig att ni ska gifta er där? Är kanske inte det första stället jag kommer att tänka på iaf. :)

    Vi har tagit det första steget nu och tittat ut förlovningsringar. Var till Guldfynd i lördags och personalen var hjälpsamma. Vi fick titta i lugn och ro och fick hjälp när vi frågade, så det var inga problem. Hade till slut tre kandidater att välja mellan, men vi kunde enas om en. Det var inte så svårt. Ska hämta dom nästa måndag. Ser fram emot det! :) Det lite jobbiga var att gravyren kostade mycket mer om man skulle göra den i efterhand, vilket vi ska göra eftersom vi varken bestämt vad vi ska ha skrivet eller om vi vill ha nåt överhuvudtaget. Kanske är stor kostnadsskillnad på alla ställen, vad vet jag. Men fick ju min ring på köpet, så vi sparade ändå en bra slant.

  • Celebriän

    miss u: Ingen av oss är kyrklig och sen vägrade min karl gå till rådhuset (vilket såklart var min första önskan, jag står inte gärna i centrum). Ett tag tänkte vi mina morföräldrars bondgård men av en slump snavade vi över silvegruvan när jag var dit med några brukare. Drog med karln dit så fort jag kunde för jag tyckte det var så coolt där och det slutade med att han var lika entusiastisk som jag, o det var han som kläckte idén. Det ska bli jättekul och jag längtar massor :o)

    Grattis till ringköpet! Vad blev det för något? När förlovar ni er? Jag hade inte en tanke på gravyr när vi kollade ut ringar.. vi kom på stående fot överens om att vi skulle ha den andres förnamn och datumet för förlovningen... men sen var man ju tvungen att välja typsnitt och sånt också :-S Såna där beslut är jag inte bra på att fatta! Det märks väl att jag är lite bakvänd :o) Min stackars karl får kämpa hårt med mig :o)

  • miss u

    Jag tycker det verkar heltufft att gifta sig där nere faktiskt. Det är ju nåt att berätta för barnbarnen. :) Kul att karlsloken din gillade idén lika mycket som du. Annars hade det blivit lite jobbigt kan jag tro.

    Vi köpte klassiska ringar, släta i rödguld. Kändes bra med en slät så kan man välja i stort sett fritt vid vigselringen. Jag har försökt leta reda på nån bild på dom, för jag har för mig att dom var från Schalin med artikelnr 732 och 733. Tyckte hon på Guldfynd skrev in det på beställningen. Gubben min tyckte det kändes bakvänt att skriva in datumet innan själva förlovningen, så det blir att lämna in ringarna efteråt, trots att vi vet vilken dag det blir (14 dec). Sitter och klurar på hur förlovningsannonsen ska se ut. Den kommer förmodligen också sättas in efter vår dag. Det skojiga är att sambon brukade vara tomte hos min familj (är bästa kompis med min svågers bror) så det skulle vara kul att få in det på nå vis + att vi förlovar oss 10 nätter innan jul. Har en stund till att klura på men snart är vi där! :)

  • Skottdagen2008

    miss u:
    Vilket datum planerar ni giftermålet?

    Celebriän:
    jo, det var ett reportage om ett par i Sala silvergruva i en av bröllopstidnignarna och de hade festen också nere i gruvan och till och med sov där.

  • miss u

    Skottdagen: Vi har inte bestämt nåt datum än, bara att det ska ske inom en inte alltför lång framtid. Själv har jag alltid tyckt att 2009 verkar som ett bra år att gifta sig på. Vet inte riktigt var jag fått det ifrån, kanske för att vår årsdag ligger på en lördag då. :) Fast samtidigt pluggar sambon och kommer göra det fram till 2011, så vi får se hur det slutar.

  • Celebriän

    Ojojoj.. nu har bröllopsplanerna legat på is ett tag. Jobbet har slukat all energi och nu börjar karln att trampa lite för han har såklart haft tid att tänka! Längtar tills det gått ett år och det sabla jobbet förhoppningsvis lugnat ner sig och flyter på!

    Skottdagen 2008: aha av dem som är ute nu eller? vi har också funderat på om vi ska tillbringa natten där men samtidigt så kan jag inte sova utan våra katter. Ibland är jag sååå självständig :o) Men vi får se, man kanske ändrar sig :o)

    Hur går det för er då?

  • Skottdagen2008

    Vi har haft besök av våra toasters så det känns ännu ett steg närmare , jösses vad tiden flyger. Måste skicka in hindersprövningen.

  • Skottdagen2008

    har ännu inte skickat in hindersprövningen, men varit till ruths många gånger.

    hur går det för er?

Svar på tråden Västeråsbrudar