• Skottdagen2008

Västeråsbrudar

Är en brud bosatt i Västerås tycker det vore kul att utbyta tips och idéer, fika och planera, shoppa och pyssla ihop. Är det några intresserade?

• Svar på tråden Västeråsbrudar
  • Skottdagen2008

Sammanfattningsivs är vi 6 töser i området som planerar inför vår livs vackraste jag.

Sosofofia
    Virvel
    celebriän
    miss U
    majbrud 2008

å så ja

Skottdagen 2008

Enkelt uträknat när jag vigs med min m2b

Majbrud2008 antar jag också vigs i maj någon dag, när är det dags för er andra?

• JoF 2008

Hej!

Får jag vara med? Jag är ganska ny i stan (nåja, har bott här snart två år nu) och håller just på att planerar vårat bröllop som blir 2 aug nästa år. Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu. men kyrka och festlokal är bokade. Spännande!

• Skottdagen2008

Kul att det är så många v-åsare på BT.

• bridetobe maj08

Hej på er! Jag är inte Västeråsare men min fästman är det och vi kommer att gifta oss i Västerås i maj 2008. Jag hänger på här tänkte jag!

• Skottdagen2008

Välkommen bridetobe maj08.

Jag är inte heller V-åsare från början, men numera . Min m2b är född och uppvuxen i stan, eller stan och stan, Irsta.

Var på Cervera och duka idag och fixade önskemlistorna, skönt och få det avklarat.

• Skottdagen2008

Ska förbi Ruths idag om jag hinnner. Måste få lite inspiration igen.

• JoF 2008

Hej på er!

Tänkte fråga er om man måste boka tid för att prova klänningar hos Ruths (eller Ursulas) eller kan man bara komma förbi? Det är ju jättelänge till vårat bröllop, men jag är så sugen på att prova klänningar ändå. Jag vet inte alls vad jag är ute efter så det vore roligt att prova några för att se vad jag gillar.

Var ska ni alla gifta er och ha festen? *nyfiken*

• Skottdagen2008

Ruths behövr man inte boka tid till, men det är ju mindre folk där på en t.exx. måndag förmiddag än på en lördag. Ursulas behöver man inte heller boka till, men jag har tyvärr inte känt att de är lika serviceminded som på Ruths. jag har alltid kommit fel tid och de har mycket att göra och de ena och det tredje så där gav jag upp hoppet. Men andra säger att de också är bra och att jag troligen haft värsta oturen.

• JoF 2008

Skottdagen2008: Ok, tack. Då vet jag. Jag är hemma föräldraledig just nu, så jag borde kunna komma in någon dag då det inte är så mycket folk. Fast det förutsätter att sonen uppför sig. Jag får passa på när han sover kanske, haha. Jag har hört många som sagt som du och föredrar Ruths. Hoppas du får lite inspiration idag då!

• majbrud2008

Ruths är mycket trevligare än Ursulas, tycker jag. Jag har varit och tittat på klänningar på båda ställena men som ni säger så är de inte så serviceminded på Ursulas. De plockar bara fram en klänning om man ber om det och vet exakt vad man letar efter... på Ruths så plockar de fram massor av fina klänningar som de tror man kan passa i och hjälper till att få den på plats och allt. Mycket trevligare!

Jag har redan köpt min klänning hos Ruths och det känns jättebra. Ska komma tillbaka ett par månader innan bröllopet så ska de sy upp den lite och fixa till den så den blir helt underbar =)

Svar på tråden Västeråsbrudar