Västeråsbrudar
Är en brud bosatt i Västerås tycker det vore kul att utbyta tips och idéer, fika och planera, shoppa och pyssla ihop. Är det några intresserade?
Är en brud bosatt i Västerås tycker det vore kul att utbyta tips och idéer, fika och planera, shoppa och pyssla ihop. Är det några intresserade?
har ni kollar på hur dyrt det är att hyra Cape på Ruths?
vart har ni tagit vägen
Här är jag iaf. :) Vi ska kolla på ringar i helgen. Tänkte börja titta på Guldfynd med tanke på att man får den minsta ringen gratis o sen är det i stan. Om vi inte hittar nåt där så blir det JEMP. Sambon har en kompis i Kungsör som vi tänkte först vi skulle hälsa på när vi ändå var i krokarna.. men kom inte på nån bra ursäkt till varför vi skulle vara där bara så där. Själva förlovningen är superhemlig. Känner mig så stolt att jag inte sagt nåt till nån... förutom här då. :)
guldfynd har jag inget bra kvalitetsförtroende för, ingen aning varför jag inte tycker de är rätt ställe eg.
Jag kände också mig lite anti för Guldfynd när sambon föreslog dom. Kunde inte heller riktigt förklara varför, men dom känns lite b. Men egentligen borde dom väl inte vara sämre än nånannan?
Vi hade ett helsikes sjå med våra förlovningsringar, tror vi var och sprang på varenda möjliga butik och fick än det ena korkade mottagandet efter det andra. Dock tillhörde Guldfynd (som jag iof hade dömt ut jag också) ett av de bättre ställena då. Det här var iof i Umeå, men de var väldigt professionella och försökte verkligen hjälpa oss. Nu blev det inte ringar därifrån ändå, men jag och mina fördomar fick oss en törn iaf :o)
Man ska väl inte dömma ut nån på förhand, så vi ska gå dit och titta vad som har. Men det är ju inte så kul om dom har sämre kvalitet med tanke på att man ska ha ringen hela livet. Fast varför skulle dom vara sämre egentligen? Får se hur vi blir bemötta på lördag. Första intrycket har helt klart betydelse vid val av köpställe. Förhoppningsvis blir mina fördomar utsuddade också.
Det var så jag resonerade också, min sambo fick dra mig i håret för att få in mig där.. typ :o) Men precis som du säger så har första intrycket stor betydelse. Vi var uppassade av tre stycken jätteglada och engagerade kvinnor när vi var där :o) Men eftersom vi hade en väldigt klar och kompromisslös bild av våra ringar så föll dem och faktiskt alla andra vi var in hos igenom. När vi var igång var inte utbudet av titanringar så stort... vi fick tag på en gammal bekant som kunde hjälpa oss efter mycket om och men. Men lycka till med ringarna! Hoppas ni finner det ni söker :o)
Det vi.. öhm jag får jag väl säga, är ute efter en klassisk ring som passar vilken ring som helst sen. Sambon vill också ha en vigselring när det är dags, så då ska han kunna välja vilken han vill. Han har ju ingen större koll utan det är mest jag som finkammat alla olika smyckessidor och kommit fram till detta. :) En klassisk ring borde dom ha på Guldfynd tycker man.
Celebriän: Läste på din sida att du inte är från stan men flyttat hit. Får hälsa dig välkommen! :) Ska ni gifta er i Västerås, eller i hemtrakterna?