Västeråsbrudar
Är en brud bosatt i Västerås tycker det vore kul att utbyta tips och idéer, fika och planera, shoppa och pyssla ihop. Är det några intresserade?
Är en brud bosatt i Västerås tycker det vore kul att utbyta tips och idéer, fika och planera, shoppa och pyssla ihop. Är det några intresserade?
Vet inte om jag har skrivit i tråden innan men jag har lagt ut bilder på klänningen som jag köpte hos Ruths.
JoF 2008
Vill bara tipsa om att det inte går att ta med sig barnvagn in hos Ruths. Ska du prova i lugn och ro så kan det vara bra att ha med dig "barnpiga" eller lämna bebisen hemma. Jag hade med mig svärmor som tog hand om den lilla och pojken fick vara hemma hos farfar.
Virevel:
Väldigt fin klänning. Jo, de omklädningsrummen känner vi igen. Var där igår senast
Är det fler än jag som har graviditetskilon att bli av med? första gången på Ruths när jag beställde så satt klänningen i butiken lite löst och då beställde hon storleken under. Nu har något kg försvunnit så jag provade klänningen i butiken igen och nu satt den riktigt löst, men så var det ju också ett halvår sedan jag köpte klänningen. Tur att de på Ruths är duktiga på att sy, men hur mycket kan man sy om en klänning innan den blir liksom "fel".
Sosofofia: 26 juli 2008, vigsel hemma i trädgården
Virvel 9: augusti 2008, Vigsel och fest på Strömsbergs säteri.
celebriän
miss U
Skottdagen 2008: Skottdagen 2008 , Jukkasjärvi kyrka (inte iskyrkan), Polarisgården (Kiruna)
JoF 2008
bridetobe maj08: 24 maj 2008, Rytterne kyrka, Hahrska palazet
majbrud 2008: 31 maj 2008, Badelunda kyrka, Hässlö Werdshus
Skottdagen2008
Första gången jag var hos Ruths så var min lilla bara 7 mån så jag prövade en 40 men vi beställde en 38. Nu när jag var och hämtade klänningen så satt den perfekt i midjan men behöver tyvärr tas in lite runt bysten. Typiskt att tuttarna ska försvinna när man slutar amma. Dom passade så bra i klänningen.
Jag provade en 42 i butiken som var lite stor, så hon beställde en 40. Nu när jag var där så var 42 jättestor så jag blir orolig att även 40 ska vara för stor, dvs att man inte kan sy in den rätt så att den inte tappar formen.
Min son var 1 år och 4 månader när jag provade klänningen och jag har stått still sedan han var 4 månader. Men nu dj-lar har jag gett mig en rejäl kick i baken för varför ska jag dras omkring med dessa överkilon, jo, jag är överviktig även fast jag bara drar 38/40. Är så himla kort i rocken. Har nämligen kommit igång med träning och tänker till två gånger innan jag äter allt :).
Men visst, prscis som du säger. Boobsen blir sig aldrig lika och inte heller magen som är så lös.
Sosofofia: 26 juli 2008, vigsel hemma i trädgården
Virvel 9: augusti 2008, Vigsel och fest på Strömsbergs säteri.
celebriän
miss U
Skottdagen 2008: Skottdagen 2008 , Jukkasjärvi kyrka (inte iskyrkan), Polarisgården (Kiruna)
JoF 2008: augusti 2008, Ängsö kyrka, Brunnby gård
bridetobe maj08: 24 maj 2008, Rytterne kyrka, Hahrska palazet
majbrud 2008: 31 maj 2008, Badelunda kyrka, Hässlö Werdshus
Vår lilla kille är 8 månader. Jag har gått ner alla graviditetskilon, men har just dragit ner på amningen, ammar nästan inte alls längre, och som jag äter är jag rädd att vägen tänker börja gå åt fel håll. Jag kanske måste börja tänka på att inte fika VARJE dag...
Lattemamma, jo det känner man igen. Jag saknar att vara mammaledig med sonen när han var liten. Att sitta och fika med de andra mammorna och snacka allt mellan himmel och jord och sonen satt STILL . Nu går det inte ens att gå ner på stan med honom. Han kan själv. Gå själv, ta saker, lägga i vagnen osv, är överallt och smiter också. Hua.
Mmmmm, blev sugen på en latte och en dammsugare på Global Living :)
Ska ni ha med barnen på bröllopet? Det ska vi ha, men jag är lite orolig för hur han tar fixar det i kyrkan och om han blir mammig och pappig och vill klänga. Det är ju ganska mycket främmande folk på festen för honom.
puffar