• Gotland08

    Januari-Februari 2008 fortsättningen...

    Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

  • Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • pannkaka

    haha helt rätt... En dikt är väl jättefint. Hur många tärnor ska du ha? Smycken behöver ju inte vara så dyra. jag gör de flesta av mina smycken själv men jag tror hon kommer få något köpt denna gång...

    Jag valde att ha bara en tärna enklast så. Då slipper man sura miner och få höra varför får hon vara det och inte jag osv...har redan en nära vän som grät för att hon inte skulle få vara tärna...

  • aroma

    Jag har två tärnor. Har två nära vänner och jag kan inte välja nån av dem.

    Ska leta efter smycken nu, kanske med någon personlig text på. Vore roiligt om vi hade likadana alla tre. Så vi liksom hör ihop.

  • jennysnartfru

    Jättefin klänning Pannkaka! Like it a lot.
    Jag får min klänning på torsdag. Lite försening men det är ju ingen fara. 2 månader kavr till bröllopet.
    Min förkylning verkar inte vilja avta. Jag är så less på den nu. Barnvakt åt min bedårande brorsson. Han och M2B leker jage i lägenheten..
    Jag sitter och snörvlar framför dator och tv.

  • Qozze

    Oj, vad länge sen jag var här sist. Har haft massor att göra. Ska läsa ikapp senare.

    Måste bara få skriva av mig lite. Tidigare ikväll gick jag in på hemsidan på det hotell där vi ska ha festen - och vad får jag se? Jo, på första sidan har de en text om att verksamheten ska tas över av någon annan från 2 januari!!! Och vi har inte hört ett endaste knyst om detta! Vårt bröllop är ju bara 6 veckor bort (och bara tre veckor efter ägarbytet). Vad kommer att hända nu? Jag känner mig lite upprörd och skulle behöva coola ner mig lite. Har provat att ringa dem men såklart svarar ingen så här dags. Vi hade ju bestämt meny och allt med kocken... nu kanske han inte ens finns kvar. Nån som har erfarenhet av såna här byten? Antar att nya ägare inte vill skippa en färdig bokning, men vad händer med priserna och allt annat som vi har kommit överens om? Vad gör jag?? Ska såklart ringa i morgon bitti...

  • c t

    Q- vad säger du??!! Är det sant?! Jag hade ringt dit direkt och krävt att få svar på mina frågor. Håller tummarna för att det inte blir strul för er! KRAM

  • pannkaka

    tack för hjälpen med klänningen hörrni. jag ska nog hem och sy lite till i helgen. får se om det blir nå fler bilder sen...

  • ~vinterbrud~

    Qozze - hur har det gått?! Fick du tag på hotellet?
    Jag hoppas verkligen det löst sig.

  • Sarah81
    ~vinterbrud~ skrev 2007-12-12 21:01:45 följande:
    Qozze - hur har det gått?! Fick du tag på hotellet?Jag hoppas verkligen det löst sig.
    Undrar jag med? förstår att det blev panik..
  • jennysnartfru

    Hej tjejer!
    Hur går det med planeringen?
    Nu har vi bestämt att inte ha några festprogram, däremot tänkte vår toastmaster ha något spel eller tävling "att lära känna varann" grej. Så det blir bra.
    Ska kontakta prästen snart oxå, anmäla vilka psalmer osv.
    Tjuvkikade på ringen precis.. Längtar.

  • Gotland08

    Q, hur går det? Låter som en mardröm... Håller alla tummar och tår för att det kommer att gå bra.

    Pannkaka, ser fram emot fler bilder

    Jag tjuvkikade också på ringen när jag kom hem. Har haft genrep, jag och min nya kompis...Ipren!

  • Akvavit

    Qozze ,
    Du måste uppdatera oss nu... hur har det gått? Håller tummarna för att allt löser sig!

  • Sarah81

    Hur är det med alla nu börjar ni piggna till?

    Sjäälvhann jag få lite panik då de ringde från pastors exp och sa att de inte hade nån präst åt oss *panik*. Tack och lov i alla fall så ska vi gifta oss utanför vår församling så de skulle ordna en präst från den församlingen vi gifter oss i stället. men innan hon hade kläckt ur sig det hade jag hunnit se ex antal olika katastrofer imin hjärna...

    Så pratade jag med kantorn i går om musiken och han hade jätte koll trots vi valt annorlunda musik så visste han precis

  • ~vinterbrud~

    Tur att det ordnade sig med prästen Sarah81.
    Hoppas det även ordnar sig för Q - hoppas att hon svara i tråden snart.

    Idag har jag pratat med organisten i kyrkan. Där vi gifter oss ska tydligen organisten godkänna musiken (solosång och psalmer) och inte prästen. Jag kontaktade prästen förra veckan och fick ok och trodde då allt var lugnt. Kände mig rätt dum och bortgjord när organisten lite snällt påpekade att man måste stämma av med honom först. Fast tack och lov hade han inga problem med våra önskemål.
    Fick även veta att vi tydligen kan spela julpsalmer på vårt bröllop 26/1 (forfarande julperiod i kyrkan tydligen). Fast det kanske känns konstigt att spela tex "Stilla Natt"?

  • Qozze

    Hej alla, och tack för omtanken, det värmer Vi fick magsjuka barn här direkt efter så det har varit lite stökigt ett tag...

    Jag fick verkligen lite panik där. Jag fick i alla fall tag på hotellet och de påstår att det inte är så dramatiskt som det verkar (men de kunde inte förklara varför de inte meddelat oss). Flera företag i byn har gått ihop till ett större för att få bättre lönsamhet och all personal ska vara kvar på vårt hotell *pust* Vi vill verkligen inte ha någon annan kock, han var så himla bra! Men nu har vi fått bekräftat att han är kvar. Däremot så kommer de som vi bokat och planerat hos (ägarna) sluta på hotellet och nya ägare ta över, men de har lovat att stanna kvar och ordna de bokningar som de har gjort, och speciellt vår bröllopsfest innan de försvinner helt. Jag har fått namnet på den som blir ny ägare så jag ska även ringa dit och få det bekräftat, men jag blev i alla fall betydligt mindre orolig. De allra flesta gästerna har ju bokat boende och resa så man vill inte att det ska bli strul med det. Jag ska ringa nästa vecka igen för att färdigställa planerna, och allt runt omkring. Hoppas allt går bra med det.

    Annars ska jag göra SB på måndag, är lite nervös så håll tummarna

  • Strawberryhoney

    Hej flickor. Jag har inte varit här inne på månader iom att vi skall ha såpass litet?! bröllop och vi typ vet att de som bjuds kommer så har vi alla ännu på halster. Efter jul har jag dock tänkt skicka in hindersprövningen.

  • Gotland08

    Vad skönt Qozze, nu blir jag lugn Spännande med SB, fick kontraktet av min fotograf idag. Letar underkläder och oroar mig för en del skavanker...men men det blir som det blir. Du måste skriva och berätta måndagkvälll. Vad spännande!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...