Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Själv har man legat däckad hela helgen. Vi blev tvungna att ställa in alla våra planer, trist. Men vad gör man? Börjar lessna på förkylningen nu. På bättringsväg men inte frisk än.
Precis varit på Ikea, lugnt och skönt där en vardagkväll.
M2B har varit och hämtat min ring!!!!!!!!
Den är verkligen så fin som jag hade hoppats och passar perfekt. Diamanterna glänser verkligen.
Nu har vi bokat häst och vagn firma, äntligen!
Tack Sarah, och visst är det för jäkligt med förkylningar Jennysnartfru...Men kul med ringen. Jag kan inte sluta prova den hela tiden Just nu sitter jag med hindersprövning och efternamn....kan inte bestämma mig för hur jag ska göra. Ta min m2b´s, eller dessutom ha mitt efternamn som mellannamn...har lite ångest för att släppa mitt efternamn helt. Fjantigt kanske men det känns ändå lite jobbigt...
Nejmen är ni fortfarande sjuka? Nu får ni försöka krya på er, ok!
Jag hade också ångest ett tag för mitt efternamn som är väldigt ovanligt men samtidigt känns det bra att byta.
Ja, det där med eftrnamn är ett piss. Jag kan tänka mig att heta nästan vad som helst bara min käre m2b vill bestämma sig snart. Får panik. Vad ska vi heta?? Det är inte länge kvar nu.
jag skickade iväg om efternamnsbyte igår, och visst var det med lite ångest från att vara en av 4 i den här stan med samma efternamn till det varenda kotte heter. Men mina barn heter som pappa så då kändes det naturligt att ta hans namn..
Gotland: hoppas du mår bättre idag
Krya på er alla "sjuklingar"!
Själv brukar jag ha en förmåga att bli jättesjuk lagom till jul, men jag hoppas jag slipper förkylningar i år.
Lycka till med efternamnsvalet Gotland och Skottsdagen!
Vi har redan skickat in hindersprövningen och vi valde att ta mitt namn som vårt gemensamma efternamn (min m2b byter namn istället). Jag är jättenöjd och glad!
Skottsdagen; har ni hittat några alternativ alls än dvs har ni något att välja på? Ska ni inte hitta på ett eget namn då utifrån era nuvarande efternamn (ta början på den enes efternamn och slutet på den andres eller likande)?
Vinterbrud:
Jo, det var ju en bra tanke, men vårt namn blir i så fall superkonstigt. Hade det varit 2 svenska efternamn eller 2 finska men nu har jag ett konstigt tornedalsktfinskt namn och han ett vanligare svenskt så det blev helknasigt. kan i och för sig nästan tänka mig det ändå bara för att, men inte han. Han tycker det är hur fult som helst.
Hmmm?
Vill ni ha ett svensk- eller finsk-klingande namn?
Om ni vill ha svenskklingande; går det inte att göra om det finska till ett mer svenskt ord?
Tror vi pratat om detta tidigare; men har ni ingen gård eller lantställe i släktens ägo som ni kan göra ett efternamn av. Det är ju ett ganska vanligt sätt att göra ett efternamn.
Är det förresten någon här som vet om "inbox-funktionen" på BT funkar, dvs att man skickar ett meddelande direkt till en signatur på BT? För den som är nyfiken så kan jag maila över länken till vår bröllopshemsida; törs tyvärr inte lägga upp den i forumet.
jepp inboxen funkar.. Jag är nyfiken
~vinterbrud~,
jag är också nyfiken på er hemsida, du får jättegärna inboxa mig adressen!