• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • ~vinterbrud~

"You´ve got mail" - postat till Sarah81 och Akvavit.

• Skottdagen2008

Mitt tornedalskfinska eftrnamn är faktiskt ett namn som är taget från gården min farfarsfar byggde huset på. Ett gårdsnamn kan man säga. Går att översätta rakt av i och för sig, men min sambo tyckte det var lite trist. Ja du, om han kunde bestämma sig för något namn alls så tar jag det. så less är jag på detta kommande efternamn.

~vinterbrud~ skrev 2007-12-11 10:10:53 följande:

Hmmm?Vill ni ha ett svensk- eller finsk-klingande namn? Om ni vill ha svenskklingande; går det inte att göra om det finska till ett mer svenskt ord?Tror vi pratat om detta tidigare; men har ni ingen gård eller lantställe i släktens ägo som ni kan göra ett efternamn av. Det är ju ett ganska vanligt sätt att göra ett efternamn.Är det förresten någon här som vet om "inbox-funktionen" på BT funkar, dvs att man skickar ett meddelande direkt till en signatur på BT? För den som är nyfiken så kan jag maila över länken till vår bröllopshemsida; törs tyvärr inte lägga upp den i forumet.
  • Akvavit

~vinterbrud~
    Supersnygg hemsida, verkligen! (skrev detta i ett mess till dig också)
    Hur har ni gjort den? Kodat från scratch eller med något program?

• Gotland08

Tack för alla hejarrop! Sitter på jobbet men har fortfarande feber...är så trött! Vinterbrud, jag vill också gärna se er hemsida

• ~vinterbrud~

Inte kul med feber
    (Du har mail - kanske kan muntra upp lite, eller iallafall roa en kort stund)

• ILuv2BwU

Krya pa er alla sjuklingar!

Hittills sa har vi lyckats att halla oss friska men jag forvantar mig att bacillerna kommer pa visit da vi kommer hem till Sverige..det brukar lixom hora till..auhmmm...den senaste meningen ser inte sa bra ut utan svenskt tangent bord

Jag skulle jattegarna ha "gjort" ett eget efternamn men eftersom m2b redan har ett ratt annorlunda namn sa kor vi pa det istallet. Sen heter ju redan sonen det sa da kanns det ratt att alla heter samma sak.

Vinterbrud: nyfiken som jag ar sa tar jag jattegarna en titt pa din sida m om jag far

• Sarah81
    Akvavit skrev 2007-12-11 10:50:10 följande:
    ~vinterbrud~Supersnygg hemsida, verkligen! (skrev detta i ett mess till dig också)Hur har ni gjort den? Kodat från scratch eller med något program?
    Kan inte mer än att hålla med Supersnygg!!
  • ~vinterbrud~

Mailat c t & ILuv2BwU oxå!
    Tack så mycket för alla snälla kommentarer. Att jag inte tänkt på att jag skicka länken till inboxen förut! Men men, bättre sent än aldrig!

Och angående efternamn så ser ni ju nu vad jag och sambon heter i efternamn idag. Tycker inte det var så vårt val att välja bort min m2B´s Inte för att mitt är världens snyggaste men iallafall inte lika vanligt.

• Gotland08

Nu sitter jag hemma och har insett jag ska inte repa ikväll. Ska vila mig och hoppas jag mår bättre imorgon. Verkligen supersnygg hemsida Vinterbrud. Gillar färgerna och bakgrundsstrukturen.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...