• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Gotland08

Ahh, vigselring! Provar min ring hela tiden Jag ska till en kompis, dricka vin och titta på Mr Darcy i 5 1/2 timme... om jag kommer ut ur kommunen...Bor i Salem och imorgon är ju den dagen när ALLA ska demonstera här. Har hört rykten om polisavspärrningar. Vi får se vad som händer.

• jennysnartfru

Försöker få lite romantik med min karl men han är bara förkyld och på dåligt humör.
    Inga pussar här inte.
    Jag har redan köpt min klänning. En liten svart, glittrig med puffärm. Den blir perfekt. Ska ha blömmönstrade strumpbyxor till då klänningen är ganska kort och vid. Inte för att vi vet vad vi ska göra på nyår, men något blir det ju alltid.

• jennysnartfru

Nu har vi bestämt att jag går in med min M2B istället för med pappa som jag hade tänkt från början.
    Vi har valt psalm 84 och 861. Nu återstår bara in- och utgångsmusik.

• Gotland08

Jag har också köpt nyårsklänning, i London. Kort, paljett med urringnig i ryggen. Skitläcker! Vi ska hem till en kompis som har utsikt över hela stan, älskar fyrverkerier

• ~vinterbrud~

Aaaah Gotland - du ska se min absoluta favoritfilm. Älskar TV-versionen av "Stolthet och Fördom". Den ultimata romantiska filmen
    We lööööv Mr Darcy (ha ha ha - nu får det nog vara slut på vinet för ikväll)

• Gotland08
    Love också Mr Darcy! Låt vinet flöda...
  • abbie80

Hej pa er tjejer!

Wow vad har skrivs! Vad spannande m din ring Gotland08, vi hamtade vara ringar i torsdags ocksa, sa fina och jag kan inte sluta prova den, sa vet precis hur det ar!!

Ikvall ska min m2b ut pa sin svensexa, jag ska forsoka fa ordning pa lite brollopsdetaljer sa jag kan borja packa, bara 1 1/2 vecka tills vi lamnar varmen nu.

Tror min mohippa far vanta tills bebisen tittat ut, vi dricker lite julmust och ater pepparkakor ikvall ist, det funkar ocksa

Ha en harlig helg!

• jennysnartfru

Hej tjejer
    Nu har jag pratat med min mamma om att pappa kommer ta med sin fru. Det var inte så farligt som jag trodde. Hon tog det hyfsat bra. Hon sa inte att hon inte tänker komma iaf. Hon tycker det är respektlöst av min pappa. Vilket jag kan hålla med om, jag tycker han skulle pratat med henne om detta. Inte skicka på mail till mig att han tar med sin fru och sen inte höra av sig. Kanske ska nämna att pappa är väldigt konflikträdd.
    Men det verkar som att det ska funka. Mamma sa att hon hinner smälta detta tills vår bröllopsdag.

• ILuv2BwU

Hej Tjejer!

Har nere hander det inte sa mycket for tillfallet. Aker till Sverige om 10dagar och den kommande veckan ar det fullt upp...Svarmor anlander pa tisdag och sedan till helgen kommer m2bs syster m familj sa vi ska lyckas klamma in 5 vuxna och 3barn totalt i var tvaa pa typ 85kvadrat...finns det hjarterum sa finns det stjarterum sags det ju.

Jag har inte ens lyckats valja nagon ring annu, jag har hittat EN som jag foll pladask for men den var inte ens i narheten av var budget...ja for HELA brollopet da mojligtvis Jag tycker det ar jattesvart att hitta en ring som bade ar "jag" och sen verkar min forlovningsring inte vara den enklaste att matcha till heller..suck*

TAck for paminnelsen forresten..insag nu att jag inte har fixat nagon nyarsklanning annu...kanske ar pa tiden att kirra det!!Oj oj vad man ska tanka pa manga detaljer nu for tiden

Angaende mohippa sa har jag blivit varand att jag inte heller gar saker nar jag anlander till "svea-landet" sa det ar till att vara pa sin vakt

• Akvavit

Nu har jag också fått hämta ut min ring, den är jättefin!! M2b har också fått en ring, med en liten liten bling på, supercoolt! Han har inte helt bestämt sig för om han gillar den....eller snarare, jag tror han gillar den, men jag tror han är lite orolig för vad folk ska säga.... Jag tycker den skitläcker!
    Vi försöker låta bli att prova våra hela tiden, men de är så svårt, jag vet precis hur ni känner er!

Sen träffade vi även vår fotograf i Sthlm, det kändes kanonbra! Det kommer bli sååå kul, och så spännande att se vad hon lyckas åstadkomma. Hon och en kollega komemr vara med oss hela dagen, så några bra foton borde man väl kunna få till!

Vi åkte även till Tallin i torsdags för alkoholshoppingen. Efter mycket jämförande och en detaljerad lista åkte vi dit med bilen för att passa på en liten myshelg också, och det blev det! Vi shoppade loss på Winestore och HyperRimi, och så en del på båten.
    Vi roade oss med att räkna ut exakt hur mycket vi sparade jämfört med om vi handlat på systemet, och bara för det som vi handlade till bröllopet så tjänade vi nästan 5300 kr, vi betalade ca 9100 kr och det hade alltså kostat ytterligare 5300 kr på systemet.
    Totalt, inklusive allt vi shoppade till oss i övrigt samt föräldrarna, tjänade vi över 10200 kr! Så vi tjänade ju lätt in hela mysresan, inkl mat och dryck!

Och så har vi övat vals! Tog en förta timmes kurs i onsdag, vi kommer bli så stiliga!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...