• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • aroma

Hej på er!

Verkar som om alla är sjuka i den tråden! Hoppas ni snart mår bättre. Jag har äntligen skrivit listor över allt som ska göras. Och att det bara kan vara så mycket! Men nu finns det i alla fall på lättöverskådligt papper och det gör det hela SÅ mycket lättare. Att jag inte gjort det förut....

Måste få ett råd av er kloka. Vi ska ha buffé och ska bland annat ha öring. Igår pratade min m2b med en kvinna om just fisken och hon sa att det skulle bli kladdigt och fult med såna små fiskar på en buffé. Hon föreslog större filéade fiskar. Vad tror ni? Jag hade ju haft som tanke att det skulle vara norrländskt och de fiskar hon föreslog är odlade i Norge. Och filéer är inte vad jag tänkt..... Men kanske har hon rätt.

• pannkaka

hej jag skulle vilja ha lite smakråd...har lagt in bilder i mitt galleri. en bild på en klänningsöverdel som är broderad och jag kommer göra lika på min (fast min är helvit) sen en bild på min klänning hur den ser ut fram nertill. Bak kommer klänningen ha lite släp och vara helt "ren" från broderier förutm längst upp (kommer vara V-ringad där med med lika broderi som fram)
    Tror ni att den kommer se tråkig ut? hela vigseln har jag ju ryggen mot alla...

• Gotland08

aroma, svårt! Om hon säker att det kan bli kladdigt skulle jag nog gå på det. De brukar ha bra koll på sånt.

Pannkaka, jättesnyggt med det livet och det framtill. Tyget ser mycket vackert ut. Tror inte det blir för enkelt i ryggen om även ryggen är ringad och broderad. Har du dragkedja eller snörning i ryggen?

• pannkaka

tack =)

dold dragkedja blir det. det var tänkt att jag skulle knyta "bandet" bak i ryggen och att det skulle hänga ner till golvet ungefär och vara broderat men jag har ändrat mig tyget runt om kommer vara chiffong och läggas i veck fram och fästas bak, förmodligen med öglor och någon form av hake. Det var därför jag blev orolig att det skulle bli för kalt bak. Originalklänningen har broderi överallt (lite för mycket egentligen)I värsta fall får jag prova mig fram. ska hem och sy på den i helgen

• aroma

Pannkaka:
    Jättefin klänning! Tror inte den blir tråkig bak! Min är ännu enklare. Du kan ju alltid ha något fint i håret bak som väger upp om du känner att det blir tråkigt. Men less is more om du frågar mig.

• pannkaka

aroma: tack tack...men ännu är det mycket småfix kvar på den...ska prova den i helgen igen

ja det ska jag ju ha såklart
    har massor med hårsmycken att välja mellan så då behöver jag ju inte oroa mig

• aroma

Ja det är ju allt småfix man får magsår av. Jag har en hel lista med småsaker att ordna och hela tiden faller man på nåt när man inte får tag i folk eller affärerna inte har det man hoppats på. Ska bli så skönt när man sitter där och allt är ordnat och man bara kan njuta.

Vad ska du ge till tärnorna? (Om du har några)

• pannkaka

jag känner igen det där... jag är sjukskriven denna vecka för magkatarr (chefen är orolig för att jag ska få magsår) och man kan ju undra vart den kommer ifrån

Det blir min syster som är tärna. Hon kommer få det vanliga klänningen, fuskpäls och håret + naglarna fixade men i presentväg så så vet jag inte, har faktiskt ite tänkt på det än...Tips?

• pannkaka

jag har funderat på en grej...ett smycke som hon ska ha på sig ..som hon ska få när vi gör oss iordning...

• aroma

Smycken är ju alltid bra för de finns ju kvar för alltid. Har tänkt lite på någon fin dikt eller låttext som uttrycker det jag känner för dem. Kanske lite "tacky"? Men jag vill nog ge ett smycke också.

Jo du, magsåret är nära. Var hemma från jobbet förra veckan för att jag trodde att jag höll på att få magsjuka men insåg senare att det var stress. Bedrövligt egentligen vad man utsätter sig för. Som en kompis sa; gift blir man ju oavsett detaljerna på bordet.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...