• Gotland08

    Januari-Februari 2008 fortsättningen...

    Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

  • Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • ja2007

    Halloj tjejor!
    Har köpte nya "Allt om bröllop" och på s.59 hittade jag fantastiskt finna lyktor att ha på bordet - MEN det står ju inte vart dom är ifrån, någon av er som vet vart man kan köpa dem?

    Har mailat till tidningen också, men inget svar än och jag är otålig

  • Gotland08

    Det verkar som fredagar är bröllopsdagar för mig. För en vecka sedan blev jag möhippad och idag ska jag hämta ut ringen och träffa fotografen för SB. Guldsmeden ringde igår, jag är sååååå spänd på hur den kommer att se ut på mitt finger i rätt storlek. Spännande

    Spännande ska det bli och träffa fotografen också. Nu har jag i allafall en bra ursäkt att åka in till stan om min m2b undrar om något. Jag tror han kommer att bli väldigt förvånad den 3:e februari.

  • ~vinterbrud~

    Veckorna går så snabbt!
    Spännande att träffa SB-fotografen och hämta vigselringen, Gotland.

    Jag har mailat med vår präst idag och fått godkänt på vårt val av solosånger till vigseln. Skönt! Då kan vi spika detta också.

    Ja, snart är det helg.
    Förra helgen hippades Gotland - finns ju en viss sannolikhet för att någon av oss hippas denna helg!!

  • c t

    Jag blev precis varse om att jag kommer att bli hippad....*läskigt*
    Däremot vet jag inte när, bara att jag inte kommer att gå säker längre

    Visa bild sen Gotland!!

  • jennysnartfru

    Gotland tack för hjälpen med mattipset.
    lycka till hos SB fotografen. Vill veta allt sen. Nyfiken.
    Min tärna har ju varit lite lat så hon frågade mig om jag skulle mot förmodan få en möhippa, vilka vill jag ska närvara.
    Blev lite irriterad först, men sen tänkte jag, kan vara bra att få välja själv.
    Så jag lär nog få en.

  • c t

    Jag tycker att det var lite smart av henne att fråga faktiskt, då risker man inte att missa någon som man vet kanske skulle vilja vara med på hippan som inte tärnan känner.

  • Gotland08

    Nu har jag hämtat ringen och den är helt underbar! Supernöjd är jag. Kvaliten på stenarna är kanon och den gnistar och glänser . Bilder kommer sen. Mötet med fotografen gick också så bra. Fick se en hel del bilder och hon är duktig. Jag gillar hennes sätt att vara och det var lätt att prata med henne. Allt känns helt rätt!

    Svårt att inte låta bli ringen dock...vill ha den på mig hela tiden

  • jennysnartfru

    Gotland
    Vad bra att det gick bra med fotografen. Vad avis jag blir att du fått hem din ring. Min ska vara klar på tisdag samma dag som klänningen.

    Har åkt på en stenförkylning, puh. Det är väl all stress kan jag tänka. Imorgon ska vi ut och julhandla lite. Satte precis upp ljusslingan på balkongräcket, blev så mysigt.
    Lagat supergod middag till min hårt arbetande fästman.
    Egengjord skagenröra på grillad avokado. lammkotletter med rösti och pesto. Hemgjorda fudge till efterrätt. Det blev lyckat och uppskattat.

  • Gotland08

    Åh, jennysnartfru, lät suveränt gott! Min m2b gjorde en juldrya...mystiskt men god, till det pepparkakor med mögelost. Varmrätt, lammstek och risotto...hm! Känner han mig eller har han läst denna tråd... Hoppas du kryar på dig!

  • ~vinterbrud~

    Ha ha - vi körde 80-tals stil:
    gammal hederlig "vitt vin och räkor" Frysta räkor, rostat bröd, majonäs och ägg. Ungefär vad vår fantasi och ork räcker till en fredag.

    Imorgon blir det julklappsshopping samt leta nyårsklänning!
    OCH - kanske roligast av allt - prova vigselringarna.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...