• GME76

    Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

    Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

  • Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Anja 19 juli 2008

    Aaaahhhh det har jag inte alls förstått! Trodde oxå att hon var din dotter

    Får lixom intrycket av det. Visst kallar du henne för din dotter? Eller?

    Men det ÄR hon ju oxå! Vid 4 månaders ålder så är man ju så liten så du är ju den enda mamma hon har och känner ohc älskar. Vilken häftig start på ett förhållande. Ni träffades och du blev lixom spädbarns"mamma" direkt... Kan tänka mig att det faktiskt gör att man blir rätt så säker på den andre. Du VET ju nu hur din sambo kommer bli som pappa till ert barn och du kunde ha flytt om du inte gillat vad du såg

    Hahaha vilka tankar... men alltså wow. Det låter faktiskt som en mycket bra men ovanlig start på ett förhållande!

  • Hedebris

    hehe.. det har funkat jättebra :) Kallar ofta henne bara lillan eller min sambos dotter. oftast blir det lillan eftersom jag inte vill utesluta henne som "min" dotter. tycker det är jätteunderbart att mitt biobarn får ett så underbart syskon :)

  • Anja 19 juli 2008

    Härligt

    Måste få vara lite nyfiken här, för detta är ju så intressant. Kallar hon dig mamma? Är hon medveten om att du inte är den som har fött henne? Har hon frågor om sin "bio"mamma?

    Hmmm hur gammal är hon förresten

  • Hedebris

    hon är 2½ år. när hon var riktigt liten kallade hon mig för mamma. men vi vande henne av vid det. vi är lärt henne att kalla mig sosoo istället.

    hon pratar aldrig om sin mamma. dock kallar hon alla kvinnor mellan 20 och 40 mamma. eftersom alla barnen på förskolan kallar kvinnor i den åldern mamma.

    Jag tänker försöka adoptera henne så småningom. och då är hon tillräckligt gammal för att bestämma själv om hon vill kalla mig mamma

  • Anja 19 juli 2008

    Åh vad härligt... Tycker det är underbart att du vill adoptera henne. Sånt betyder nog mycket för ett barn (när man kommer upp i en viss ålder). Jag jobbar ju med barn som blivit svikna av sina bioföräldrar så det är nog därför jag är så nyfiken och tänker så mycket på sånt. Du får ursäkta

  • Hedebris

    hehe.. okej. själv pluggar jag till förkole- och grundskolelärare.

    det hade varit så skönt om vi bara hade kunnat skita i bio mamman. för hon skiter ju i alla oss. hon har inte hört av sig på över ett halvår. dök inte upp på senaste rättegången. förrförra rättegången fick hon ändå ett fastställt umgänge. varannan helg + 1 dag. +3 sommarveckor. men hon hämtade inte henne mer än första helgen. så de tog bort umgänget igen.

    nu har hon flyttat till danmark utan att säga ngt. så att utreda henne blir svårt..

  • Anja 19 juli 2008

    F...n vad jobbigt!! Förstår precis hur du tänker. Så tänker jag själv ibland oxå. Man talar hela tiden om barnets rätt till föräldern men det är ju helt omöjligt ohc bara skadligt när föräldern inte vill och hela tiden sviker. Barnet blir ju bara sabbat av det. Nu har ju er lillan dig, en substitutmamma som alltid funnits där så i hennes fall så kommer det nog gå bra vad biomamman än gör, men sånt där kan man ju aldrig veta. Men vet ej hur mkt barnet tänker på det sen och hur stor betydelse det får i tex tonåren osv...

    Det är obegripligt hur man som mamma/pappa kan skita i sitt eget barn. Jag tror att man aldrig kan förstå riktigt om man inte själv suttit i en riktigt hopplös sits. För det måste ju vara så, i de flesta fall, att man själv är i en så hopplös fas av livet, att man inte klarar av det och på nåt vis förtränger allt som rör barnet och hela situationen, för annars hade man ju inte kunnat leva med det!!!

  • Hedebris

    ja, mamman kan ju inte ta hand om sig själv. då kan man ju ännu mindre ta hand om ett barn.

    men jag tror hon trivs jättebra hos oss. :)

  • Anja 19 juli 2008

    Jaaa såklart Det tvivlar jag inte en sekund på! Ni är ju hennes föräldrar och hennes trygghet

  • Nusse

    Hej, jag har suttit och smygläst er tråd, jag hade också tänkt att gå ner några kilon... Eftersom jag vanligtvis brukar vara in good shape ska det nog inte vara så svårt. Vill bara dela med mig av mitt absolut bästa tips för att komma i form (det funkar för mig i alla fall). Springa på band (eller ute förstås) kilon bara rinner av en oavsett kost faktiskt. Jag brukar springa mellan 5 - 10 km, 2 dagar löpning 1 dag vila osv. Detta kan jag varmt rekommendera för att tappa vikt snabbt, helst skulle jag vilja ha ett löpband hemma i vardagsrummet men än så länge får det bli gymmet.

  • Nusse

    Förresten glömde jag att berätta att jag tänkte gå 6 - 7 kg. Jag kickar igång med en detoxkur den 3 december som jag har läst om i Femina. Kuren är inte så mycket för att gå ner i vikt som att rensa ur gifter ur kroppen. En väninna som testat berättade att man känner sig otroligt pigg och fräsch efteråt så jag tänkte det var värt att testa. Tydligen kommer man under tiden kuren pågår bli finning, ilsken trött och lukta illa (eftersom kroppen svettas ut alla gifter) men efter vad jag har hört ska det vara värt det efter att man är klar=) Vi får se vad kollegorna tycker om det...

    Sedan ska jag försöka hålla mig till godis på lördagar, att vara helt utan funkar inte för mig. Annars äter jag ganska nyttigt tycker jag, äter nog egentligen enligt GI eftersom jag tycker om sådan mat bäst, har aldrig gillat skräpmat (förutom godis då).

    Så himla kul att ha några att tjata med och få pepp av, jag har sett att ni presentera resultat, gör ni det någon särskild dag? Man behöver all hjälp med motivation man kan få!

  • Busiga

    Hej hopp!!
    Jo till att börja med så har jag inte fått hem korsetten, men tetsade ungefär den jag har på bild i galleriet.i affären så snörpte hon åt mig så jag knappt kunde andas sen fick vi upp klänningen, så ja en stlk ner e det nog haha.. men nu testade jag igår utan korsett och det funkade skitbra jag kollade i klänningen och där sitter det med skenor, vet inte om det kallas inbyggd korsett då.Jag har en enkel axelbandslös modell med typ A-skärning el vad det nu kallas.. korsetten jag testat är en sådan som går upp på brösten, men rak, där är inga kupor som en bh så manm får väl ha en balconett under, men det inghandlar jag senare kanske loosar man ju lite av brösten med! fråga på du så ska jag se om jag kan hjälpa dig.. haha kram Z

    Anja 19 juli 2008 skrev 2007-11-21 23:38:54 följande:


    Busigaåååh vad underbart! Grattis Vilken känsla!!!Måste få fråga... är det riktig korsett du har, med stålskenor??? Isåfall hur många cm får du in ditt omfång, alltså hur mkt mindre blir dina mått med korsetten på???SEdan undrar jag var du köpt den och vad det är för typ av korsett, sån som går upp på bysten, sån som bara går till under bysten och är det en sån som går ner en bit på höften???jag MÅSTE ha korsett men har inte fattat vad för TYP av korsett jag ska och vågar itne beställa förrän jag VET...Vad ska du ha för klänning till? Är det en sån där korsett som är insydd i klänningen du har?Tusen frågor jag vet men jag MÅSTE få veta haha...
  • tobiasochlinda

    samsos07 gud va trist för dig mer kyrkan! hoppas verkligen att det löser sig!

    Busiga va härligt för dig och va kul att få läsa om en som lyckas! det gav mig verkligen inspiration!

    Själv är jag fortfarande dunderförskyld så träningsplanerna ligger lite nere, börjar hosta så revbena nästan går av bara jag funderar på att öka tempot lite, så jag tar det lugt. försöker dock att ändå tänka på vad jag stoppar i mig så förhoppningsvis så ska det väl ge resultat nånting den här veckan.

  • Anja 19 juli 2008

    Nusse

    VÄLKOMMEN

    vi väger o mäter på måndagar

    De som vill alltså...

    Jag klarar inte heller att inte unna mig NÅGOT. Brukar oxå köra lördagsgodis på lördgar. Mitt problem är att begränsa mängden hahaha...

    Busiga

    tack för din beskrivning. Är precis en sån korsett jag har tänkt mig. Var har du köpt den , är den måttsydd åt dig, eller hittade du en som passade utan att de behövde fixa nåt med den...

    Undrar oxå, hur långt går den ner på höften, går den över the lovehandles på sidorna och nedanför nedre magvalken så att säga *asg*

    Menar det får ju inte synas när man har klänning på sig, att något putar ut under korsetten Den måste ju gå ända ner till själva "kjolens" början...

    Och så sista frågan. Vilket märke är det? Var har du köpt den?

    JÄTTETACKSAM om du orkar svara, haha

    kramar

    Anja som ska rusa till jobbet NUUUU...

  • Canta

    xTrötta mig kan fan inte stå emot när jag har eller ska ha mens. Har ätit en lussekatt och en chokld browni. Jag som träna så bra igår......

  • GME76   080802

    Va jobbigt, Samos, hoppas det fixar sig med kyrkan.
    Och grattis Fröken Figo! Vi har ungefär lika mkt kvar då. Jag kollade på ngn reklamsite och då skulle det ta till slutet av januari. Fast med deras diet då hehe. Men jag räknar med att vara klar i maj i a f. Hinner/orkar inte nu i mörkret lika mkt som till våren.

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??