Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
såååå hungrig nu....Vad äter ni för mellanmål vid 10?Jag äter 3st wasahusman med kalkon på morgonen och sedan en frukt(el chokladbit) vid 10 och så lunch vid 12.
Vid 10!! Då äter jag frukost, haha...
Jag äter ju GI nu, så när jag ska ha mellis så blir det ev en avokado eller lite plock med fetaost och oliver, stekta champinjoner, en tomat eller nåt...
Till frukost idag har jag ätit två hårdkokta ägg, en avocado, ett par skivor av en stark korv som sambon köper och en bit fetaost och kaffe.
Till mellis sen blir det blomkål och nåt mer
oj. har inte ätit frukost än.. hehe :) vaknade 8 men det har inte blivit av än...
kommer nog äta fil och havrefras. ev nån macka med. åt ju bara en bulle på hela dagen igår.. och den kom upp (hatar maginfluensa)
Jag är klyven gällande gi...Testade förut och det gick inge bra. Åt kanske lite fööör mycket halloumiost Känns konstigt att äta avokado och nötter som är så fett men samtidigt bra fett.Som sagt jag är klyven i den frågan!
Mmm men det fina i kråksången är ju att om man har koll på hur mkt fett man äter och inte äter så mkt som man behöver utan lite mindre så tar ju kroppen utav fettreserverna! (men självklart gör den inte det om man äter för mkt fett )
Däremot om man äter kolhydrater så använder kroppen sig utav dem först (snabbare energi) och tar fettet i andra hand. Så utan kolhydrater så bränner du ju mkt mer fett!
Smart och logiskt tycker jag! Ska bli skitintressant att se om det funkar!!
Jag har varit superanti GI och tyckt att folk som använt sig av den metoden har varit helt knäppa, heheheh...
Nu är jag en av dem
Anja
Jag hoppas den fungerar för dig. Tror det är lite individuellt. Det som funkar dock är att inta färre kalorier än man förbränner. Enkelt!
Jag har allafall köpt en massa brustabletter som jag tar när jag blir godis sugen, c vitamin, multivitamin, förbränning och viktkontroll. Får ju i mig vatten allafall
jag har provat gi en gång och tyckte det kändes bra iallafall, sen föll jag i fällan socker igen.... men jag har blivit inspirerad av dig anja och tänker nog prova igen... skulle kännas bra om man tappade alla kilo och dessutom mådde bätte! jag har varit dunder förskyld nu ett tag, jag som tänkt börja gymma.. men det känns som det är smartare att börja gymma när man är feber och snor fri! eller va säger ni :)
Tack för inlägget Anja , och självklart klarar vi detta. Men visst är det svårt på vintern. Det är bara mörkt mörkt mörkt och man vill bara ligga o mysa framför tv:n.
Tur att vi har lång tid på oss att fixa vikten.
Ska försöka gå en sväng idag (är ledig med barnen på onsdagar) och sen har mitt jobbs revisionsbyrå tjejkväll ikväll med föreläsning och ITALIENSK BUFFÉ. Mums!!! Älskar catering .
WOW jag kommer i min klänning!!!! EFter att ha idiot tränat i 2 veckor å tänkte jag att jag ska minnsann testa den.. vips jag kunde knäppa den!!! innan var den 10 cm ner på ryggen.. haha den gick igen med korsett förståss.. men jag kunde inte andas.. nu sitter den löst WEEEIIIII fast vågen visar bara 3,5 kg ner.. sedan ett par veckor..
)
brudklänningen då..