Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Samos
vad skönt att din pappa mår bättre
Nu måste jag bara berätta en sak som inte alls har med övervikt eller vikt överhuvudtaget, att göra
Idag var vi på banken för att fixa med lånen! Vi flyttar ju till vårt sprillans nya radhus 1 december (får nycklarna den 29 november, iiiihhh) och idag har vi alltså sett över lånen ordentligt med banken och betalat handpenningen osv...
Vi berättade för bankkvinnan att vi ska gifta oss och att vi vill ta pengar (vi fick mkt mer för lägenheten än vi tidigare hade räknat på med banken) från den summa som blir utöver vad vi MÅSTE lägga in för att slippa topplån...
HOn räknade lite på det och säger sedan, ja om jag räknar bort mäklararvode och summan ni måste lägga in i nya radhuset för att slippa topplån så har ni 190 000 tillgodo till ert bröllop.
Iiiihhhh fattar ni tjejer...
Inget gnetande och sparande. Vi bestämde oss för att ta 175 000 då vi ska köpa en del nya möbler nu när vi flyttar + sätta in persienner och sånt. Sedan har vi sagt att bröllopet inte får kosta mer än 100.000 men detta gör att vi nu har en hel del pengar till vår bröllopsresa, så utöver de resepengar vi önskar oss i present av våra gäster (vill ej ha nåt annat då vi har allt) så kan vi lixom lägga till själva och få vår resa precis som vi vill...
Har skickat mail till limetravel för att få ett kostnadsförslag. Vi har nu bestämt att vi reser iväg 14 dagar varav en vecka blir till Barbados och en vecka till StLucia, så nu kommer vi kunna ta med hur mkt fickpengar vi tycker coh vi kommer inte behöva snåla.
jag är helt överväldigad denna dag
Var bara tvungen att få berätta!
Grattis anja , så härligt!
Vad gäller vikten står det stilla, men nu har jag anmält mig till vattengympa och nästa vecka börjar jag med det!
idag körde jag styrka med hjälp av gummiband framför tv.n , också en bra grej.
så nu hoppas jag att jag får lite goda spiraler igång!
usch har bara ångest, tänk om jag inte kommer i min klänning dagen D... den är ju tajt redan nu... har inte gått ner ett gram ÄN.. men motionerat hela veckan.. SUCK
Busiga
Klart den kommer sitta perfekt!Inte vara negativ!Du klarar det!
Anja
Grattis vad kul!Låter som det kommer bli en riktig lyxsemester. Det är du värd!
Samos07
Vad skönt du verkligen kommit igång med träningen!Jag måste också..Får bara inte tiden att räcka till men går med hundarna varje dag allafall men vill komma igång med styrketräning och löpträning också.Folk får säga vad de vill men snyggaste kroppen får man av hård styrketräning enligt min uppfattning
tack för tipsen, jag är gärna med och väger och mäter mig på måndagar, måste verkligen ta tag i hälsan nu innan det går helt överstyr...
busiga
jag tror du visst kommer kunna ha den, du kanske inte gått ner för att det som försvunnit i fett kommit i muskler så det gått + - noll... du kanske märker mer resultat nästa vecka! jag tror på dig!
anja
låter helt underbart!! vi kommer nog få skjuta på bröllopsresan ett tag... men det gör inget, den som väntar på nåt gott....
Gaaahhh...jooo även jag måste försöka få lite form på den något rultiga hyddan jag kallar mitt tempel...=)
jag ska gifta mig 3 maj och får nog lov att sy upp den klänninen jag vill ha, den verkar inte finnas "färdig i butik" och jag vil så gärna göra det nu! men vägrar blankt börja måtta nu!!! hur långt innan bröllopet ska man ha klänningen klar?? undrar hur lång tid det tar att sy upp en klänning??? det är så många frågor, vi har precis bokat och börjat planera, även om vi haft tankarna på bröllop i ett par år..
samso
hur långt är det kvar till dagen D för dig??
Fy f-n va skönt Anja. Det måste kännas såå underbart att helt slippa tänka på ekonomin med bröllopet .
Hej allihop...
jaaa det känns verkligen skönt!
Idag har vi ätit gåsamiddag, fyyyy f..n så mätt och närapå illamående jag känner mig... Fet gås, fet sås, massor av efterätt och MÄNGDER av godis och kaffe osv...
Men det är ju LÖRDAG... Kan tänka mig vad detta gör med min måndagsvikt *asg*
Jaja, det är bara gåsamiddag en gång om året (vi skippar svartsoppan alltså, urk)...
Vad hittar ni på en lördagkväll som denna? jag tänkte sitta här en stund men får väl lägga mig rätt tidigt. Jobbar dubbla skift imorgon kan man nästan säga. 10-22 så jag får se till att sova ordentligt inatt.
Idag har jag gått omkring som en sovande person på jobbet nästanpå