Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
usch det lät ännu värre... äh jag ger upp. Klockan är för mycket *asg*
Har läst igenom Dolly-debatten här och jag vill gärna ha lite råd om jag är fullständigt ute och cyklar.
Mitt mål är att väga 53, men jag är jääkligt kort (tänkt: under 1,60). Innan jag började träna så vägde jag 58 och jag vet att jag objektivt sätt inte är och aldrig varit överviktig, men det är inte kul när man är van vid att ha storlek 34 i kläder att behöva ha 38 (ja, jag vet att många av er drömmer om 38, men allt är relativt) och storlek 38 sitter ofta inte snyggt på en som är så kort som jag. Jag försöker inte banta, men jag tränar och försöker att tänka på vad jag äter. Alla mår ju bra av att röra på sig och äta nyttigt, men jag gör det ju för att bli smal (smalare) och inte primärt för hälsan. Borde jag fortsätta försöka gå ner eller försöka få hjälp för att bli nöjd med mig själv?
Jag tror nog alla känner igen sig i dig Anja. Självklart vill man inte att ngn ska tänka så.
Dina siffror är ju absolut bättre än mina. Det är bara sista siffran som just nu är högre.
Kolla här (män jämför ärr, vi jämför grav-kilon haha ):
69kg gravid + 29kg = 98kg - 28,5kg = 69,5kg
71kg gravid + 28kg = 99kg - 29kg = 70kg
Så med dina bakgrundssiffror kommer du utan tvekan pressa ner de sista 10. Det är jag övertygad om. MEN du har 3 barn och det är inte lätt att hinna eller orka. Så fort det blir ljusare på kvällarna till våren så pinnar vi på med stavar, eller vad säger du!?
Till dess får vi försöka hålla igen på julgodiset .
Vad duktiga ni är, vad gör man om man inte har fått några barn att skylla på? Väger 97 utan barn... Ska gifta mig i Augusti och har börjat gå en timme två gånger i veckan än så länge. Hur gör ni för att gå ned?
P.S. är värsta kak och godismonstret.
P.S. Använder Pro-aim och har köpt Cuur men inte börjat med dem än.
Marsaphir Marlean skrev 2007-11-07 10:48:20 följande:
Marsaphir Marlean:
Kör den hårda vägen . Försöker äta hälsosamt och motionerar. Det är ju jättebra om du börjat gå, men ett hett tips är att försöka minst en halvtimme varje dag. Då får du mkt mer effekt, lovar.
Kör hårt!
jag är med!!! fast jag har bara dryga 5 mån på mig... kommer precis in i min klänning hahaha..jag väger nu 80 kg, men jag ska fanimig (ursäkta uttrycket) ner under 70.. jag fattar precis vad du maner anja.. tänker inte känna mig som misspiggi inklämmd i min klänning.. nej nu jäklar.. får jag vara med här?
Tillägger att jag har 3 barn
Kör hårt du med, Busiga!!!
HJÄÄLP!!!
Jag är såååååå choklad sugen!! Vill sååå gärna gå ut i köket för att baka muffins, kladdkaka eller liknande. Tänk... alldeles varmt och nybakat.... Åååååååhhhhh *vattnas i munnen*.... Vet knappt vad jag ska ta mig till