• grabbarna

fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet

läser en massa trådar och jag ser att flera ligger på 100 000 och uppåt och flera runt 30-40-50 000

Vi kan väl inte vara dom enda som tänker max 20 000:-

tänkte att vi kunde tipsa varandra hur vi ska göra för att hålla ner kostnaderna utan att behöva slava i köket själv och gräva fram en klänning ur garderoben för det tänkte jag INTE göra

• Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet
  • grabbarna

kul att det blivit lite fart i tråden igen. min dator kraschade så jag har haft svååår abstinens men jag hade ju lite att läsa ikapp kul!

ja visst är det trist när man inte kan utnyttja en massa kontakter!jag känner ingen som kan hjälpa till med varken hår,smink,mat eller dyl ev kan en gammal barndomskamrat till sambon som är utbildad kock göra maten men han är den enda som finns att ens fråga om ngr tjänster

däremot ska jag boka tid för en sminkkurs hos makeup store det kostar 350:- och då får man välja varor för den summan efteråt..sedan sminkar jag mig själv på den stora dagen och det är inte bara för att spara pengar utan framförallt för att spara tid.

jag ska beställa tårta utan att säga att den är till ett bröllop och jag är övertygad om att den genast blir mkt billigare.

ska även beställa min kallor hos handelsträdgården och det blir mycket billigare än att beställa dom hos blomaffären.

har sett en kinaklänning jag vill ha och den går på ung 2000:- inkl underkjol och frakt.

sambon köper kostym när det är rea

• Mica o Krille

Du har tänkt ut detta ordentligt.

Hur kan man få tag på frisörskolor o kolla vad de tar för håret? Det skulle ju vara super. Sminkningen funderar jag fortf över hur jag vill ha det, samtidigt som jag vill bli ompysslad på vår stora dag.. Men kan också sminka mig själv.
    Det där o gå till makeupstore var smart, kanske man ska göra. Mkt billigare än henne jag prata med, där kostade sminket 1000:- o för en provgång 200:-, sparar mkt pengar. :)

Jag hitta min klänning för 1425:- på tradera!!
    Bleb ca 1700:- med frakt o så. Suuper! :)

• Troll1

Mica o Krille skrev 2007-10-05 13:32:47 följande:

Du har tänkt ut detta ordentligt. Hur kan man få tag på frisörskolor o kolla vad de tar för håret? Det skulle ju vara super. Sminkningen funderar jag fortf över hur jag vill ha det, samtidigt som jag vill bli ompysslad på vår stora dag.. Men kan också sminka mig själv. Det där o gå till makeupstore var smart, kanske man ska göra. Mkt billigare än henne jag prata med, där kostade sminket 1000:- o för en provgång 200:-, sparar mkt pengar. :) Jag hitta min klänning för 1425:- på tradera!! Bleb ca 1700:- med frakt o så. Suuper! :)
    Hur gjorde ni med frakten på Tradera? Bussgods eller rek? Jag ska betala min i helgen och blir lite osäker hur man gör när det är dyrare varor. Säljaren tänker använda bussgods. Blir billigare än paket.

Frisörskolor verkar ju bra, men det är ju helg oftast vid bröllop...

Och jag kan INTE sminka mig själv till fest. Hur jag än gör ser jag oftast likadan ut. Där hjälper inga kurser, men det hade varit roligt ändå.
  • järvedsullis

ja, tänk om det kunde vara lite billigare med bröllop. Vi har fått ett bidrag från min mamma och pappa, sedan ska vi väl spara en del och sedan kommer vi att utnyttja alla våra vänners expertiser, frisör, fotograf, florist, bagare, ljudtekniker, ringdesigner, konstnär som gör layouten på inbjudningar, placeringskort, ev festhäfte. det är ju klart att man inte kan tänka sig att dom ska göra detta gratis men kanske till reducerat pris...

• jåi

Vi har tänkt oss MAX 50.000 men helst under det.

• eveluscious

Precis samma....fast frockcoaten vi tittade på var mörkt grå men fortfarande så där silvrig som du säger. Med lite mörkare silvrigt mönster. Kravatten är rosa för att matcha vårt färgtema. (kravatt och plastrong är nästa samma - kravatten är lite smalare och liute fluffigare medans plastrongen är bredare men inte lika hög)
    Låter ju som samma kläder och Västerås bör väl inte ha så skyhöga priser...så kolla upp det

Skottdagen2008 skrev 2007-10-04 22:37:41 följande:
    Vi bor i Västerås. Frockcoaten är gråsilvrig glansig med gråsilvriga broderier, gråsilverfärgad väst, djuptvinröd plastrong?! runt halsen, svarta byxor och vit skjorta till detta.
  • oss två

Jaha..nu kom det extra utgifter...1 vecka innan bröllopet...fick inse att jag blive större sen jag köpte klänningen.. åkte idag och lämna den så de ska fixa den större... kan dock inte ha dragkedjan kvar utan de skulle fixa så det blir öljetter istället..men men, det blir säket fint..dock 600 spänn..men men

• Mica o Krille
    Troll1 skrev 2007-10-05 14:01:06 följande:
    Mica o Krille skrev 2007-10-05 13:32:47 följande:
    Hur gjorde ni med frakten på Tradera? Bussgods eller rek? Jag ska betala min i helgen och blir lite osäker hur man gör när det är dyrare varor. Säljaren tänker använda bussgods. Blir billigare än paket.Frisörskolor verkar ju bra, men det är ju helg oftast vid bröllop... Och jag kan INTE sminka mig själv till fest. Hur jag än gör ser jag oftast likadan ut. Där hjälper inga kurser, men det hade varit roligt ändå.
    Jag vet faktiskt inte hur de skickar, jag fråga inte o de sa inget om det. :/
    Men jag fick besked om att den är skickad idag, får den i veckan.
  • TessoJimmy

Måste ju bara säga att en proffsfotograf är väldigt påkostat och det kan vara kul att ha bilder som har charm istället.
    Dagens kamrer är inte dåliga, det är ju bara att be alla ta lite bilder så får man ett uppfång av bilder att välja mellan, lägg istället cd-rom skivor på deras platser så kan alla bränna ut bilder till er... Den finase bilden kan få ett pris osså..

Så skulle vi haft det om det inte vore så att jag har släktingra som är fotografer men vill ändå att alla tar någon bild som vi kan få ett annorlunda perspektiv.

• Fru Johansson

Vårt gick på ca 25000:-. Men då hade vi bestämt oss för ett litet och intimt bröllop med endast våra närmsta med.
    Vi var 20 personer. vi gifte oss borgligt utomhus och åt sen middag på resturang. hade absolut inte velat ha det annorlunda.

• Hedebris
    Troll1 skrev 2007-10-05 14:01:06 följande:
    Och jag kan INTE sminka mig själv till fest. Hur jag än gör ser jag oftast likadan ut. Där hjälper inga kurser, men det hade varit roligt ändå.
    testa makeupkurs på t ex makeupstore. tidigt på bröllopsdagen. säg att du vill ha tips på en jättefin brudmake. :) så har du det avklarat billigt. där får man smink för hela beloppet man betalar med :)
  • Nymåne

Nån som vet en bra sida med kläder för brudgummen till rimligt pris?

Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet