• grabbarna

fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet

läser en massa trådar och jag ser att flera ligger på 100 000 och uppåt och flera runt 30-40-50 000

Vi kan väl inte vara dom enda som tänker max 20 000:-

tänkte att vi kunde tipsa varandra hur vi ska göra för att hålla ner kostnaderna utan att behöva slava i köket själv och gräva fram en klänning ur garderoben för det tänkte jag INTE göra

• Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet
  • Skottdagen2008

Menar du att ni har handlat upp för så mycket eller har du gjort en budget inkl. mat och allt för 14525 kr??

Mica o Krille skrev 2007-10-04 23:09:13 följande:

Ja, vi ska ha låg budget, vi försöker tom hållas oss under 20.000, tar begagnat, letar upp det billigaste.. Enkelt men med det lilla extra. :) Men vi är redan uppe i 14.525:- Vi har sparat 10.000 så nu gäller det att spara MER. :) Men klänningen är redan köpt iaf o min ring behöver inte kosta mer än 2000:-, jag är inte sån som vill ha pampiga saker, är en rätt enkel människa o trivs mest i enkla men fina saker. :) Vi ska ha en egen buffé, som jag hoppas på att få hjäkp med. och tårtan ska jag göra själv också. :)
  • mosklubba

Jo vi ska inte heller lägga ut en förmögenhet.
    20.000 tror o hoppas jag att vi ska lyckas spara ihop, iaf minst 15.000.
    Vi planerar att gifta oss 26 juli 2008, har bokat kyrka fast inte tiden än....

• JD08

Jo, jag ska gifta mig i Kiruna kyrka. Ska nog oxå mest troligt ha live musik, min sambo har ganska bra kontakter i musiksvängarna i Kiruna men vi vet inte ännu riktigt om vi ska ha trubadur eller band men det lutar åt litetrubaduraktigt iaf.

Skottdagen2008 skrev 2007-10-04 23:06:20 följande:
    jo, du skulle väl också vigas i Kiruna kommun? band och band, det är 2 st musiker som spelar ruggigt bra covers. De heter Berit och Anders och befinner sig inom vänners vänners bekantskapsområde, så jag vet vilka de är ganska bra.
  • Skottdagen2008

JD08:
    Du har inte riktigt samma nick som förr, eller?! Vilket minne, förlåt.

• lillan31

Jag vet inte alls vad vi kommer landa på....mina föräldar betalar min klänning,och halva festsumman.
    Festen går på 35000 och 60 gäster beräknas och då är det förrätt+varmrätt, alkohol till maten och även bar samt serveringspersonal som ingår.

Min blivande spelar i ett band, så de ska spela på bröllopet, men utan honom så klart

Inbjudningskorten gör jag själv och vet inte riktigt vad de kommer kosta i slutändan, men jag betalade 50 kr för 200 A5 ark på ett tryckeri. Sen tillkommer ju andra små detaljer till korten, men den summan har jag inte räknat ut.

O så är det såklart brudgummens kläder som ska hyras och tårta som ska inhandlas.

• JD08

Skottdagen2008:
    Förut hette jag JeDa_08 tror men fick inte samma nick efter att sidan gjordes om så då blev det JD08 istället =))

• lillan31

...o ja just det, glömde frisyren, den gör min duktiga frisörkompis, och makeupen gör jag själv, är bland mycket annat hudterapeut;icke praktiserande dock, men jag tror att jag kan klara av sminkdelen

Har säkert glömt bort något som kommer att kosta ytterligare, men tycker ändå att jag passar in i katergorin för de som inte lägger hur mycket pengar som helst på bröllopet.

Det kommer ju en vardag efteråt, där pengar absolut kan komma att behövas

• Skottdagen2008

Tyckte väl att det lät bekant

JD08 skrev 2007-10-04 23:47:18 följande:
    Skottdagen2008:Förut hette jag JeDa_08 tror men fick inte samma nick efter att sidan gjordes om så då blev det JD08 istället =))
  • Troll1
    lillan31 skrev 2007-10-04 23:50:10 följande:
    ...o ja just det, glömde frisyren, den gör min duktiga frisörkompis, och makeupen gör jag själv, är bland mycket annat hudterapeut;icke praktiserande dock, men jag tror att jag kan klara av sminkdelenHar säkert glömt bort något som kommer att kosta ytterligare, men tycker ändå att jag passar in i katergorin för de som inte lägger hur mycket pengar som helst på bröllopet.Det kommer ju en vardag efteråt, där pengar absolut kan komma att behövas
    Åh, den som ändå hade en frisörkompis, eller varför inte hudvårdsterapeut... Är själv zonterapeut och friskvårdsterapeut mm. men det har jag ju ingen användning av just i det läget. Skulle vara toppen om man kunde "byta tjänster"!!
  • Mica o Krille
    Skottdagen2008 skrev 2007-10-04 23:16:21 följande:
    Menar du att ni har handlat upp för så mycket eller har du gjort en budget inkl. mat och allt för 14525 kr??Mica o Krille skrev 2007-10-04 23:09:13 följande:
    Hehehhe, har gjort en budjet såklart!
Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet