• grabbarna

fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet

läser en massa trådar och jag ser att flera ligger på 100 000 och uppåt och flera runt 30-40-50 000

Vi kan väl inte vara dom enda som tänker max 20 000:-

tänkte att vi kunde tipsa varandra hur vi ska göra för att hålla ner kostnaderna utan att behöva slava i köket själv och gräva fram en klänning ur garderoben för det tänkte jag INTE göra

• Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet
  • Skottdagen2008

Cellabella:
    Jo, det tyckte vi med så beroende på service så kanske vi kommer att bidra lite extra. vi hade ju nämligen räknat med minst det dubbla och vi värderar service.

• Fru 2009

oss två - tack för tipsen.

Känns som att även om man bara kan spara små pengar på vissa saker, så kan det göra så mycket i slutändan, många bäckar små liksom.

• oss två

Fru 2009

ja det är ju så. allt man kan spara in på är bra, för man hittar alltid nya saker man vill göra och köpa..

• eveluscious

Fru 2009:
    Måste ni skräddarsy mannens och marskalkens kläder? Vi kommer hyra byxor, väst, frockcoat, skjorta och kravatt för 1900:-! Skitsnygga!

Fotografen lät löjligt dyr faktiskt...

Cape...behöver du verkligen en?
    Och en för 3000

Tärnans kläder...kolla på ex. Vila som brukar ha knälånga fina klänningar eller så hyr ni helt enkelt??

• Skottdagen2008

Hyr för 1900 kr, vi hyr exakt samma för 3500 kr. vilken skillnad i pris.

eveluscious skrev 2007-10-04 16:55:06 följande:
    Fru 2009:Måste ni skräddarsy mannens och marskalkens kläder? Vi kommer hyra byxor, väst, frockcoat, skjorta och kravatt för 1900:-! Skitsnygga! Fotografen lät löjligt dyr faktiskt...Cape...behöver du verkligen en? Och en för 3000Tärnans kläder...kolla på ex. Vila som brukar ha knälånga fina klänningar eller så hyr ni helt enkelt??
  • eveluscious

Ja det var det verkligen!! Vart bor du? Jag bor i Karlstad..tänkte om du bodde i STHLM.
    Och frockcoaten och växten är i ett sånt där glasnigt tjock material med sirligt mönster - riktigt fin!

Skottdagen2008 skrev 2007-10-04 20:36:20 följande:
    Hyr för 1900 kr, vi hyr exakt samma för 3500 kr. vilken skillnad i pris.
  • Skottdagen2008

Vi bor i Västerås. Frockcoaten är gråsilvrig glansig med gråsilvriga broderier, gråsilverfärgad väst, djuptvinröd plastrong?! runt halsen, svarta byxor och vit skjorta till detta.

eveluscious skrev 2007-10-04 22:27:19 följande:
    Ja det var det verkligen!! Vart bor du? Jag bor i Karlstad..tänkte om du bodde i STHLM. Och frockcoaten och växten är i ett sånt där glasnigt tjock material med sirligt mönster - riktigt fin!
  • JD08

Skottdagen: Vi har pratat i en annan tråd. Såg att ni skulle ha liveband, blev lite nyfiken... Vilket band är det ni skall ha? och himmel vad billig lokalen var med tanke på vad som ingår i priset... =))

• Skottdagen2008

jo, du skulle väl också vigas i Kiruna kommun? band och band, det är 2 st musiker som spelar ruggigt bra covers. De heter Berit och Anders och befinner sig inom vänners vänners bekantskapsområde, så jag vet vilka de är ganska bra.

JD08 skrev 2007-10-04 22:57:06 följande:
    Skottdagen: Vi har pratat i en annan tråd. Såg att ni skulle ha liveband, blev lite nyfiken... Vilket band är det ni skall ha? och himmel vad billig lokalen var med tanke på vad som ingår i priset... =))
  • Mica o Krille

Ja, vi ska ha låg budget, vi försöker tom hållas oss under 20.000, tar begagnat, letar upp det billigaste.. Enkelt men med det lilla extra. :)
    Men vi är redan uppe i 14.525:- Vi har sparat 10.000 så nu gäller det att spara MER. :)
    Men klänningen är redan köpt iaf o min ring behöver inte kosta mer än 2000:-, jag är inte sån som vill ha pampiga saker, är en rätt enkel människa o trivs mest i enkla men fina saker. :)

Vi ska ha en egen buffé, som jag hoppas på att få hjäkp med. och tårtan ska jag göra själv också. :)

Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet