• grabbarna

fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet

läser en massa trådar och jag ser att flera ligger på 100 000 och uppåt och flera runt 30-40-50 000

Vi kan väl inte vara dom enda som tänker max 20 000:-

tänkte att vi kunde tipsa varandra hur vi ska göra för att hålla ner kostnaderna utan att behöva slava i köket själv och gräva fram en klänning ur garderoben för det tänkte jag INTE göra

• Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet
  • eveluscious

Hej hej!

Får man vara med här? Vår budget kommer landa på MAX 20 000:- gärna mindre

Kläderna tycker vi är viktiga - de komer kosta oss ca. 10000:- inkl. hår, buketter osv. Resten ska alltså räcka till ALLT annat...lokal, mat osv.

Såg att ni skrev om att göra egna ringar - har ett gammal halsband i mammas bankfack som är värt ca. 18 000:-. Hänget i halsbandet är gjort av farmor och farfars vigselringar...så det är lite affektionsvärde också.
    Har funderat på att göra våra ringar av det...vad tror ni?

• cellabella

eveluscious

Ja visst kan ni göra ringarna av det. Jag har fått tag på en smed som använder guldet i min mormors vigselringar till min, men resten av guldet som jag inte vill ha i ringen "köper" jag nytt guld med i den mån det behövs.

• eveluscious

Ska du ha några diamanter i din ring? Jag vill ha en rad med kanske fem-sex minismå diamanter i min och min m2b ska ha en enda... Vad kostar det tro?
    Guldet i halsbandet (bismarckslänk storlek större) och hänget är mer än vad vi behöver för två ringar....vad gör dem med resten?

cellabella skrev 2007-10-02 07:43:59 följande:
    eveluscious Ja visst kan ni göra ringarna av det. Jag har fått tag på en smed som använder guldet i min mormors vigselringar till min, men resten av guldet som jag inte vill ha i ringen "köper" jag nytt guld med i den mån det behövs.
  • Troll1

Hur mkt får man för ett par guldringar och ngt armband? Har inte den blekaste aning! Ngn som vet?
    Jag önskar att jag hade vänner som är frisörer, kockar, florister (och varför inte plastikkirurger? ) Men det är dåligt med det i släkten/vänkretsen. Sambon är däremot ljudtekniker. Svårt att hålla ner kostnaderna tycker jag om man inte har jättemkt känningar. Själv är jag USEL på make up, tyvärr.
    Letar beg klänning och även på rea. Egentligen borde man åka till Köpenhamn, där är mega-reor just nu har jag upptäckt!
    Sambon kommer nog att gå till Ströms när de har nyårs rea. Han hittade en jättesnygg kostym där senaste rean, men just den passar inte till bröllopet.
    Jag tänker så det knakar hur jag ska kunna hålla ner kostnaderna.
    Köper nog Sizoflor i blomsteraffären, det är jättesnyggt att rulla ut på borden som löpare. Ganska billigt också. En kompis köpte snygga, vinröda lakan på Ikea och sydde löpare av dem.

• cellabella

eveluscious

Jag ska ha tolv små diamanter i en rad på 0.01 ct och två prinsesslipade diamanter i mitten på 0.06 ct. Jag beställer antingen från grossist eller från diamantia.com, kommer att kosta ca 3000 kr för dessa i bra kvalitet. Det är så olika vad ringar väger, men om man ska ha stenar i så ska de vara minst 1,8 mm höga, jag har ca 10 gram guld och det kommer att räcka. I ditt fall skulle ju länken räcka till ringarna och så kan du spara hänget, eller kanske tvärt om? Men prata med en smed om detta.

• cellabella

eveluscious

Kan tillägga att briljantslipade diamanter på 0.01 ct från diamantia.com kostar 100 kr st så i ditt fall blir det ju inte så mycket pengar.

• eveluscious

Troll1.

Ta med till en guldsmed och få det värderat

Din sambo som är ljudtekniker har kanske några kontaker som kan fixa fram en DJ eller liknande till bra pris? Själva ska vi köra musik från LapTopen...!
    Jag är hyffsad på make-up men min kompis är riktigt vass! Så hon ska få sminka mig på den stora dagen
    Vi ska hyra min m2b's kläder: 1900:- för byxor, frockcoat, matchande väst, skjorta och kravatt! Ett bra pris tycker jag!

• eveluscious

cellabella:
    Men diamanterna på 0.01ct, hur stora är dem? Vill ha lite större dimanater..

• cellabella

eveluscious

De är ca 1,3 mm, så visst är de små. Jag ska ju ha större i mitten, så det är vad som får plats på min ring. Men kolla på sidan, så ser du ct, mm och priser, jättebra!

• Fru 2009

snälla, snälla, snälla får jag vara med här?

Just nu har vi en budget på 60 000 för 70 pers, men jag skulle bli så lycklig om vi skulle lyckas pressa ner den till under 40 000 gärna mindre.

Kan jag lägga ut vår budget här så kan ni se vad som kanske kan dras in på eller så?

Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet