• grabbarna

fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet

läser en massa trådar och jag ser att flera ligger på 100 000 och uppåt och flera runt 30-40-50 000

Vi kan väl inte vara dom enda som tänker max 20 000:-

tänkte att vi kunde tipsa varandra hur vi ska göra för att hålla ner kostnaderna utan att behöva slava i köket själv och gräva fram en klänning ur garderoben för det tänkte jag INTE göra

• Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet
  • cellabella

Längtan 0808: Vi ska ha buffé och har då tänkt oss bl a pajer (kan frysas och värmas upp på plats), tjälknul (lätt att göra innan), potisgratänger (samma, och sen bara värma på plats), sill och strömming (förbereds innan och serveras kall), lammfärsspett och laxspett (görs lite innan och värms upp på plats) sen är det färskpotatis som får kokas på plats då. Som tur är ingår restaurangkök i lokalen vi hyr och vi får låna kylen dagen innan till förvaring, för det är vårt stora problem. Vi kommer gifta oss på midsommarafton och ska ha sillbuffé som förrätt och sen en huvudbuffé med det andra. Våra familjer gör maten, och vi tillbehören, förhoppningen är att man förbereder så mycket som möjligt innan och inte behöver stressa med allt på slutet. Vi har tänkt midsommartema på maten, men också tagit tillvara på sånt som vi kan få billigt, som älg- och fårkött, för oss är det också viktigt att köttet är fint och kommer från djur som mått bra. Laxen får vi kanske fynda när de säljer ut större partier billigt, tror att vi dessutom har grossistkontakter och då kan det ju bli riktigt bra priser får vi hoppas!

• FruMattsson

Vi har också en budget på 20 000 men det kommer nog sluta runt 25 000 kanske, lite mindre.
    Först hade jag sagt 15 000 och det hade vi klarat om det inte vore för lokal och logi, det är dyrast. Men nu som sagt, inte över 25 000.

• Waersta

Skit.. helt enkelt.. ringen som jag hittat går på 14000:- vad gör man då? Min budget på 25.000:- lär ju inte hålla då..

• Moonlight Bride

Jadu... Då kollar man efter en ring som inte är så fruktansvärt dyr

• cellabella

Waersta: Då kanske du har lite guld hemma som du kan använda och gå til en smed, rita den tänkta ringen själv och spara tusenlappar. Det ska jag göra!

• BlivandeFruJohansson

Ungefär va kostar de att göra en egen ring? Har guld hemma..

• Längtan0808

Vi kommer att göra min vigselring hos en lokal guldsmed. Han gjorde även våra förlovningsringar. jag tror att han tog 1000 kr för det jobbet då -05, då hade vi allt guld själva.

• cellabella

Som sagt, arbetskostnaden kan ligga på runt tusenlappen, men det beror på hur avancerad ring du vill ha. Om du vill köpa diamanter billigt till ringen rekommenderar jag diamantia.com. Seriösa och billiga på diamanter.

• grabbarna

vad kul nu fick jag lite tips. ska kolla det där med blommorna det var ju jättesmart.

jag ska även gå till stället där man hyr klänningar och prova olika sorter för att se vilken modell jag passar bäst i (finns ingen bröllopsbutik här där jag bor)

• Waersta

Hm.. jag har ju tänkt ha vitt guld, och något sådant har jag inte hemma.. jag har mailat några stycken förslag på hur jag vill att ringen ska se ut, ska bli kul att få se vad de vill ha för den.

cellabella skrev 2007-09-05 07:19:16 följande:
    Som sagt, arbetskostnaden kan ligga på runt tusenlappen, men det beror på hur avancerad ring du vill ha. Om du vill köpa diamanter billigt till ringen rekommenderar jag diamantia.com. Seriösa och billiga på diamanter.
Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet