Vår budget får inte heller bli för stor. Visst skulle vi kunna spara nåt år o lägga 50-60 000. vi har inte jätteproblem o få ihop såna pengar, men jag tycker det är mer värt och lägga såna kosingar på vårt hus, eller kanske unna oss en resa längre fram.
Jag tänker spara pengar på
Fotograf - brors fru är superduktig.
Hår - brors fru där med
Smink - jag själv. jag är duktig på det
klänning - syr själv, har fått sidentyg av en vän... kanske köper snygg korsett och syr vidare på det. (ca 1000 kr då isåfall)
sen vet jag inte än med festen och maten. Det är ju där mycket kostnader ligger. det hela beror på om vi ska bjuda alla släkt o vänner, eller om vi ska vara närmsta familjerna. inte riktigt bestämt än. Närmsta familjerna- då tänker jag att vi lyxar till det med flerrätters på fin gästgivaregård. All släkt- bygdegård med buffé...
sprit- tyskland.
det som får kosta är nog ringen, känner ingen smed
men den behöver inte vara så prålig.. kanske 3000 kr...
sen skor och sånt där, det brukar jag alltid fynda på reor ändå. och eftersom jag inte tänkt ha helvitt så kan jag ha kanske svarta skor, vilket ju kan användas fler ggr
makens kläder är nog ett dilemma dock. han vill nog helst bara ha kostym,,, o då får vi ngo köpa en ny lite finare... så det kan ju kosta en slant...