• grabbarna

fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet

läser en massa trådar och jag ser att flera ligger på 100 000 och uppåt och flera runt 30-40-50 000

Vi kan väl inte vara dom enda som tänker max 20 000:-

tänkte att vi kunde tipsa varandra hur vi ska göra för att hålla ner kostnaderna utan att behöva slava i köket själv och gräva fram en klänning ur garderoben för det tänkte jag INTE göra

• Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet
  • oss två

På maten får du helt klart ner priset om du tar buffé, det hade vi valt om vo hade betalt den själva. Ringar finns många fina som inte behöver kosta så mkt, men kolla olika guldsmedsbutiker, det kan skilja 1000 lappar på samma ring! Fotograf behöver man inte ta den största och som ligger mest centralt, vi tar en som ligger i ett litet bostadsområde, har ett hans bilder och de är minst lika bra som en mer känd fotograf... 4000 billigare dock för samma antal bilder i samma storlek osv. Blommor låter jag en av syrran kompis fixa, tjänar man nog in halva priset på iaf. Frisören däremot dit går jag och tärnan och får håret uppsatt och sminkade och hjälp med påklädning, men ring runt och hör vilken som är billigast, vi får hela paketet för 2300, ganska ok ändå tycker jag. Gör mkt själv oxå, vad gäller inbjudningskort, placeringskort osv. det kräver lite tid, men det finns mkt pengar att spara. Hoppas att du lyckas hålla diin budget, vår blir till och mer billigare än vi tänkt oss.

• Peol

Vi köpte mannens kostym då det var rea. Fick det till 70% rabatt. Väst sydde jag själv för ca 100 kronor. Väst till min son köpte jag för 39 kronor på Maxi. Slipsar sydde jag till dem båda av tyg som jag har hemma, sparade då 600-1000 kronor.
    Hårsmycken till mig och dottern gör jag själv. Nixa brud och näbbklänning köptes från en sälj/hyr butik för 4500:-. Skor skopunkten och Maxi.

• cellabella

Waersta: Ofta arbetar smederna med nytt guld, så du kan fortfarande lämna in ditt rödguld som betalning. Hoppas du får bra förslag från smederna nu då!

• Längtan0808

Oss två: Låter fantastiskt bra att ert tom blir billigare än vad ni tänkt er. I min värld är det precis tvärtom hur jag än försöker...*ler*

• Fnattis

Hej vårat bröllop gick på 20000. Då ingick middag fär 23 + alla drick både alkholl och alkholfrit. Boende på SAS radison hotell på Arlanda,en vecka i Kroatien,Pula. Och min underbar ring,hår,smink,vaxning.. Vi gifte oss i krkan

Ps alla våra kläder ingick i detta pris. jag hyrde min klängen,maken käpte allt sitt..

• Waersta

Tack för tipset!!

cellabella skrev 2007-09-05 20:22:38 följande:
    Waersta: Ofta arbetar smederna med nytt guld, så du kan fortfarande lämna in ditt rödguld som betalning. Hoppas du får bra förslag från smederna nu då!
  • Rainred73

vi lade 23.000 kr på bröllopet och vi var meganöjda! Så visst går det!

• Systerbus

Hej!
    Vårt bröllop kommer gå på ca 20500 kr men då är det inklusive bröllopsresan. Vi gör det nämligen enkelt för oss och gifter oss i smyg på Landvetter flygplats den 29/9. Efter det bär det iväg till Gran Canaria och ett 5-stjärnigt All inclusive-hotell. Det fick blir ett barnvänligt alternativ eftersom vi tar med oss vår dotter som då precis kommer ha fyllt 1 år.

Resa: 15400
    Ring: 2500 (hade lite gammalt guld hemma)
    Vigsel Landvetter: 2500

• lillamillan

även vi har ca 20.000 som budget..det drar väl över lite men absolut inte över 23.000.
    Det är en lämplig budget, man får vara fin och äta gott...helt perfekt :)

• Candys

Vi tänker Inte lägga en massa pengar på bröllop.
    Dom tänker vi leva gott för istället....det kommer dagar efter bröllopsdagen också....

Svar på tråden fler än jag som inte lägger ut hur mycket pengar som helst på bröllopet