Jag tror att samtliga brudar skulle vilja kunna spendera hur mycket de ville på sitt bröllop. Sedan om de VILL spendera 20 000 eller 200 000 kr är ju upp till dem, men jag tror ändå att de flesta inte vill behöva tänka på vad bröllopet kostar. Alla får ju rätta sig efter sin egen plånbok och vad man önskar sig utav bröllopet.
Vi vill kunna bjuda på 2-rätters + tårta och ABSOLUT inte gör det själva. Vi har nog mycket att tänka på ändå.
Vi vill ha servering till bords utan en massa köande, tårtan tar vi i mingelform
Alkohol till maten och lite till
Ringarna kostar endast dem nästan 30 000 kr, då vi vill ha ringar som vi kommer trivas i varje dag i förhoppningsvis resten av vårt liv
Min nya köpta klänning var billig som attan, t.o.m. billigare än m2bs hyrda kläder, men jag valde en balklänning i vitt helt enkelt.
Dans till levande musik och inte cd
Transport till våra gäster till och fårn kyrka och lokal
Alla trycksaker gör vi själva
När jag för en gång skull har chansen att bli mitt vackraste jag vill jag också bli ompysslad, känna lite lyx i att någon annan gör håret och sminket och att ha en proffsig fotograf
Bilderna komemr ju att finnas läääänge, långt efter att vi gått bort så finns de säkert hos barnbarnsbarn.
Många bäckar små och vi är redan nu uppe i närmare 100 000 kr för 70 st gäster som tackat ja
Nog skulle jag också vilja att det skulle vara billigare, men det är det inte. Det är inte så konkurenskraftig i Kiruna
Allt handlar om den egna plånboken, hur mycket man har möjlighet att lägga undan varje månad och hur lång tid man har sparat och det är olika, men kom inte och säg att om ni hade haft obehindrat med pengar att ni VILL ha ett bröllop för 20 000 kr, där ni verkligen måste vända på vart enda beslut på att göra själv, ta något begagnat eller att köpa det ni verkligen drömmer om.
Hade jag haft obehindrat med pengar hade jag mer än säkert valt att ha mitt bröllop lite annorlunda, mer service, vilken klänning som helst, bjudit på hotellnatten till gästrna. De betalar nu för flyg, hotell, tåg, semesterdagar får de ta ut, och det hade jag gärna sponsrat om jag kunde. Som sagt, man får göra det man har råd till helt enkelt.