Augusti 2008?
Någon mer än jag som planerar att gifta sig då? Vi ska förmodligen gifta oss den 16:e.
Någon mer än jag som planerar att gifta sig då? Vi ska förmodligen gifta oss den 16:e.
Hej svejs, härinne har jag inte varit på länge... Kul att se alla nya! :)
Var väldigt angelägen och engagerad för nån månad sen när vi precis hade förlovat oss. Nästan för mycket... Min kära fästman tycker att vi ska leva lite på "förlovningsvågen" ett tag innan bröllopet tar över så jag har fått hålla mig i skinnet... Men idag kunde jag inte låta bli att titta in igen. ;)
Hoppas alla har haft en bra påsk!
Jag kommer tillbaka så småningom...
Ojoj... Det var ett tag sedan jag var inne på denna tråden
Själv har jag och min sambo lagt planeringen lite på is fram tills det att vi kan boka kyrkan (måste vänta tills september)... Därefter drar det igång!!
Hur går det för er andra?
jagärsåkär
Förstår hur du menar, min m2b (och jag oxå visserligen) var oxå sådär inbitna "stadsmänniskor" innan, ville bo mitt i smeten och ha max 100 meter till allt.
Men vips så hade vi köpt hus, 2½ mil från närmsta lite större stad, i ett litet litet samhälle i skogen. Om man tänker lite framåt så känns det galet skönt att veta att barnet (1 sen säger jag stopp :-P), när det väl kommer, kommer få plats.
Ensöderböna
Som jag då, helt tokig i allt som har med bröllop att göra Det är ju såå kul!!
Hallå, jag har inte heller varit här på ett tag. Påsklov, sjukdom och nu senast beroende av ett online spel har gjort att bröllopet har varit lite på is.. Men nu drar vi igång igen. Var och tittade på en festlokal i helgen som vi har preliminär bokat, så det känns skönt =)
Nu har jag fått mina bröllopsskor! Jag har börjat att köpa in lite redan nu så det inte känns så farligt sen. Vad tycks? Inte helt fel va för 150 spänn!
s37.photobucket.com/albums/e81/Hoffsan/wedding/
Grymt snygga måste jag säga !!!
Åhh tack!
Vår hemsida om ni vill se...
freewebs.com/heli_kim
fel år dock fick jag se nu men ni kan ju få lite insperatione. började nämligen själv i väldigt god tid. har sparat in väldigt mycket på att titta runt och på så sätt kan man få de bröllop man vill ha.
puff
Hej alla glada,
Får man vara med och leka? Jag och min pjkv/sambo gifter oss i augusti 2008...närmare bestämt den 16e om vi ska lite på datumet då vi prelbokat festlokal. Kyrkan är dock inte bokad...måste vänta ända till oktober för att kunna göra det. Vi gifter oss i Sthlm.
Hur långt har ni kommit i er planering? Har ni börjat? Andra lagt det på is?
Hej Emkalo!
Kul att du hittat hit! Vi är ju ute i god tid allihopa. ;)
För mig var det mest efter förlovningen som det rasslade till med bröllopstankar. Jag har insett att det inte går att göra för mycket allt för tidigt så jag har lagt det lite på is. Kyrkan ska vi boka i sommar (ska försöka lite lätt i juni...går inte det så ringer jag igen i juli... ;)) och jag tittar lite smått på festlokal. Ska fråga min blivande tärna på fredag, men annars så är det rätt lugnt. Tittar in här lite då och då...
Min blivande tycker att vi ska vänta lite så vi kan vara förlovade ett tag och njuta av det "ifred", innan alla bröllopsbestyr tar fart!
Hur långt har du själv kommit?
Ensöderböna, när gifter ni er?
Vi har själva inte kommit så himla långt, men ändå en bit om man tänker på att bröllopet blir i augusti 08. Vi har som sagt preliminärbokat festlokal....får t o m 070816 på oss att bestämma om vi vill ha den. Det är en jättefin lokal, samtidigt som den kostar en del... Vi är inte ute efter att lägga ner en frmögenhet på bröllopet eftersom längtan efter hus (alt annan lgh) smäller högre. Min sambo säger att han inte vill lägga ut 1000 kr/kuvert för ngt våra gäster sk*ter ut nästa dag :) Dte vill å andra sidan inte jag heller... Men vi ska kolla in lokalen ordentligt såvi får se om vi ska ha den eller inte.
Annars så skulle vi gärna boka kyrka i dagsläget, men de tar inte emot bokningar förrän 1 oktober...lite surt. Får väl ligga på tidigt som attan den första oktober på pastoratets telefon :)
Var gifter ni er? Område? För oss blir det nog Ekerö. Ja, det är där vi har bokat lokalen iaf :)
Annars har vi inte gjort så mkt. Det är mest jag (ovanligt?!?!) som planerar och tänker och fnular... Men vi har bestämt (inte helt 100 men det lutar åt det) att vi inte ska ha ngr tärnor/bestmans/marsalkar. Vi har nog 3-4 näbbar och brudnäbbar (mina syskonbarn och småkusiner) istället. Har dock inte frågat dem. Sen har vi bestämt att det inte blir småbarn på festen. Kan iofs komma att ändras - men vi har lagt upp lite riktlinjer. Vi vill även ha buffé (med bordsplacering), ska köpa alkolhol från Polen och Tyskland (allt eftersom under årets gång). Vi kommer ha fri bar.
Vi har oxå bestämt solist :) mest för att jag har en kompis som f n bor i LA, USA och sjunger där. Så det var ganska givet. En annan kompis jobbar som florist så hon hjälper till med blommor.
Gud vad jag babblar. Sånt jag känner att jag vill att vi kollar/bokar/bestämmer relativt snart (förutom kyrka) är färgtema. En sak jag vet säkert är att dte inte blir en kritvit klänning!
Jag och sambon har varit förlovade sen 8 dec 2006, så det är inte så länge. Jag friade :) Roligt att frisa, samtiidgt som det hade varit kul att bli friad till :) Varit tillsammans drygt 3 år.
Hahaha, din sambos kommentar var rolig! Vi vill inte heller spendera så mycket, det kommer bli ett budgetbröllop - men ändå som vi vill ha det. Vissa saker vill vi bara helt enkelt inte kompromissa på (läs jag). Men det går att komma undan billigare på många saker, t.ex. ska jag beställa klänning från Kina. Har redan sett flera stycken jag kan tänka mig för bara 200 dollar! :D
Sen ska vi strunta i att ge gästerna små presenter (vi hoppas kunna ge dem en jätterolig fest istället), och kanske bara ha två rätter istället för tre. Men tårta ska vi ha förstås! Min sambo är duktig på blommor och pyssel och vi ska göra våra inbjudnings- och tackkort själva. Han ska också göra min brudbukett... På så sätt tror jag vi kan komma ner i kostnader.
Vi har varit förlovade sedan 20 februari, så det är inte så länge. ;) Men jag gick in på bröllopstorget redan dagen efter och reggade mig, haha!
Vi ska gifta oss i Maria Magdalena kyrka här på söder, där vi bor. Därför vill jag gärna hitta en bra festlokal i närheten så sparar vi in på transport av gästerna också. Jag ska ligga på i sommar som sagt, de tar också bokningar bara ett år i förväg... men jag testar i juni och sen i juli. Vårt datum är 2 augusti!
Så långt som till bar har vi inte kommit till än i planeringen, men jag kan tänka mig att vi kör första drinken gratis (exklusive all dricka till maten och kaffet) och sen självkostnadspris. Att ta kuvertavgift känns inte som en rolig idé, men drinkarna kan man kanske betala en tia styck för eller så.
Färgtemat har vi inte heller tänkt på än, men jag kommer ha en vit, klassisk klänning... Mina flickdrömmar kan ingen ändra på. ;)
Låter ju som ni oxå kommit en bit på väg in i planeringen! Jag tycker att det är mkt som man pratar löst om och småbestämmer - men inte bokar för det ligger lite långt fram. När vi pratade om när bröllopet skulle vara så tänkte vi först på 2007, men bestämde ändå 2008 för att hinna spara lite pengar och så. Vi har en del sparat nu (tillräckligt för bröllopet) men det känns lite snopet att lägga dessa besparingar på bröllopet - som var tänkt till annat.
Vi (läs jag :)) planerar oxå att göra inbjudan och tackkort själva. Tycker det känns kul och personligt. Dessutom tror jag det blir ett kul pyssel (som säkert kommer driva oss till vansinne till slut...men men - det är alltid kul att starta projekt men inte att orka avsluta).
Jag har sett tre klänningar som 2 kompisar (inga bestämda datum för bröllop hade de, bara en var förlovad) beställt på ebay, som syddes i Kina. Tror det betalade typ 100 dollar sammanlagt för klänning och frakt. Riktigt fina! Behövs givetvis en underkjol men väldigt fina. Sen beställde en annan kompis en klänning på ebay (som oxå syddes i Kina) som hon inte alls blev nöjd med. Men den skickade hon tillbaka, tror t o m hon fick tillbaka pengarna då oxå!
Jag drömde aldrig om bröllop som liten faktiskt... Anledningen tillatt jag inte vill ha kritvit är att jag tror det skär sig lite. Eller, jag tror det funkar menmed mina färger tror jag en mjukare färg blir bättre, typ elfenben, äggskal, ngt åt det gula/guldiga/gammelrosa hållet etc. Har sett ngr jättefina Maggie Sottero klänningar som jag gärna skulle ha på mig. Är ute efter ngt ganska enkelt men elegant. Finns en klännig där som heter Gwen. Den är jättefin, lite 30-tal över den (eller kanske 20 eller 40-tal - är inte så insatt, men den är lite "very old school" :)) men då gäller det att man har figuren för det där slinkiga tyget. Funderar på att köpa ngt begagnat... Har ångst över att köpa ngt osm bara används en dag. Samtidigt tänker jag att detta skall (förhoppningsvis) blir min enda chans till att bära en gräddbakelseklänning - men det är så inte min stil.
Jag tror man sparar mkt pengar på att ta hjälp av nära och kära! Kul att ha en händig karl! Min är duktig på att slipa trägolv men jag tvivlar på att det kommer att behövas på bröllopsdagen :)
Vi räknar på en budget på kanske 70 000 kr. Det är ändå mkt tycker jag, för ett bröllop där vi väljer bort vissa saker för att få ner priset (tex buffé istället 3-rätters via catering osv). Detta är dock grovt räknat, så jag vet inte riktigt vart vi slutar. Men vi får ha ramar att hålla oss inom så det inte blir galet mkt ;)
Vi vill gifta oss i Ekerö Kyrka, jag tror inte kyrkan blir ngt problem eftersom man får plats med ngr vigslar under en dag. Festen är tänkt att hållas i Ekebyhovs slott. De har en saftig lokalhyra när man inte tar mat via dem (maten går på typ 1000 kr/kuvert). Det blir billigare för oss (typ 70 gäster ca) att boka lokalen och betala hyran för nebart lokalen (16 000 kr) och ha buffé från catering och köpa spriten utomlands. Får se hur vi gör...
Vad för typ av lokal är ni ute efter?