Augusti 2008?
Någon mer än jag som planerar att gifta sig då? Vi ska förmodligen gifta oss den 16:e.
Någon mer än jag som planerar att gifta sig då? Vi ska förmodligen gifta oss den 16:e.
jagärsåkär
Precis sådär tänker vi oxå, att man lixom blir tvungen att spara - och det är BRA
Jag planerar för fullt, kollar inbjudningar (fick 3 provkort idag - SÅÅ fina allihopa), redan bestämt plats men kan dock inte boka den förrens i augusti.
Håller med, augusti är hur mysigt som helst
vi ska gifta oss 080808 på svaneholmsslott! augusti är en superbra månad ;)
Här har ni en till som gifter sig i augusti 08. 2008-08-30 närmare bestämt.
Hur jobbigt är det inte att behöva lägga band på sig vad gäller planeringen? Jag vill planera ALLT! NU!! Min m2b har redan börjat kalla mig för bridezilla....hm...bådar ej gott
Vidalila
Det är det bästa månaden :-P
Att det lbev augusti för oss var egentligen en kompromiss, jag ville gifta mig på vintern och han på våren. Augusti var i mitten Men nu när jag tänkt efter ett tag så är det ju en helt perfekt månad att gifta sig i
Petula08
Jag vet preciiiis hur du känner dig, är likadan. Vill göra allting NU NU NU NU NU!!
Men varför ska man lägga band på sig, det är ju bara bra att planera -ordentligt och grundligt-
Petula08: jag heter också bridezilla numer! Surfar på BT varje kväll och har också beställt provkort för inbjudningar. Listan på gäster är klar, stället är bokat, kyrkan är snart bokad, har berättat för mamma idag (bara för henne! än så länge är det hemligt för övrigt) och har börjat banta för att komma i den klänning jag drömmer om!
Men det är bra att vara ute i god tid. Det är jag så sällan... Vi aug 08 brudar har ju världens valmöjligheter eller hur? Och tid att spara och gå ner i vikt om det behövs och sprida ut kostnader och bara njuuuuta av all rolig planering! Men nu ska jag återvända till min käre M2b. Ibland känns det som att jag håller på att gifta mig med BT!! hahhaa
Budgetbrud 2008:
Haha.. Vi ville ha slottet men kom på att då hade vi fått dra ner ännu mer på gästlistan och de vill vi inte. Vi är lite sugna på Kronobergs slottsruin men känner väl lite samma sak där.. så vi får se.
Har ni bokat slottet redan??? ;)
jagärsåkär:
Jag håller med dig, vi har alla valmöjligheter i världen (nästan) att få det som vi vill. Visst vi är en del som är ute i god tid men hur många är det om man räknar in alla i Sverige (och utomlands) som ska gifta sig denna månad ;)
Vi har berättat för våra familjer, börjat fundera på inbjudan (mao, jag vet hur jag vill ha den ;)), gästlistan är nästan klar, kyrkan bokad sen ett par veckor tillbaka och lokal bokas förhoppningsvis innan april är slut.
hmm... låter som jag är mest drabbad av bridezilla sjukan :0
har skaffat:
klänning
skor
smycke
gäslista
slott
festprogram
ring utsedd
men det värsta av allt: en wedding planner från USA. det är så jag fastnat!!
Coornet
Nej vi har inte bokat ännu, man kan inte boka förrens ett år innan. Men pratat med dom och sådär har vi gjort...
Vidalila
Vi andra ligger i lä om man jämför med dig, ska komma ihåg det när Jon tycker att jag blir alltför bröllops-galen
En wedding planner, är inte det attans dyrt??
Jag tänkte precis samma sak. En weddingplaner, wow så seriöst. Vad gör hon/han och vad gör ni själva?
Jag tycker jag har fixat massor av saker som du sa själv du har någ drabbats av Bridzilla sjuka ;)
Budgetbrud 2008:
Jaså? trodde man kunde boka tidigare. Nu är vi helt plötsligt inne på ruinen igen. Var inte så dyrt som jag trodde. Kanske är värt en koll trots allt.
Oj, nej alltså inte en människa! utan en orgainzer i form av en 150 s tjock bok /kalender som jag gör som en scrapbook. klipper ur bilder och reprortage och ur br. tidningar och samlar dem i plannern under förbestämda flikar och kapitel, t.ex. "all about the bride", "the reception" osv...
Inte en människa! att planera och organisera är liksom min passion...