Augusti 2008?
Någon mer än jag som planerar att gifta sig då? Vi ska förmodligen gifta oss den 16:e.
Någon mer än jag som planerar att gifta sig då? Vi ska förmodligen gifta oss den 16:e.
hmm...nu när jag tänker på det borde jag skippa min socionomkarriär och bli en bröllops-planerare!!
Aha.. då är jag med :) men då har jag typ något liknande fast en helt vanlig anslags bok med flikar för precis allt. Tankar, bokningar, bilder osv :)
Jag vill också börja scrap-booka inför bröllopet! Fast jag vet redan hur jag vill ha det mesta... Det är bara ringen jag inte kan bestämma mig om.
Jag har börjat klippa ut bilder på vackra heminredningar till vårt drömhus en dag. Om allt funkar ska vi bygga ett eget hus på en tomt som tillhört mina farföräldrar Det är tur för då behöver man inte känna vacuum efter bröllopet, då är det nästa projekt som ska dras igång.
Coornet
Tror faktiskt inte jag vet vilken ruin det är, vi har bott i värnamo innan men flyttat till Horda nu så det är helt plötsligt inte alls långt till växjö å alvesta
Vidalila
Ahaa.. låter värsta kul ju. Jag är sån som verkligen VILL scrapbooka, pyssla och sådär men som aldrig kommer till skott, och när jag fävl gör det så glömmer ajg bort mitt "projekt" efter nån vecka...
Så för mig blir det anteckningar i Word-pad på datorn istället :-P
jagärsåkär
Låter hur nice som helst ju, måste vara lite skönt att veta att det lixom finns en tomt som är "er" och som dessutom varit i släkten ett tag!
Budgetbrud 08: ja det är härligt med den där tomten. Jag måste bara visa den för m2b, han är egentligen mer "urban" och har svårt att tänka sig ett liv i en villa. Han har alltid bott mitt i stan. Men jag säger till honom att han kommer böna o be om en villa när vi har två-tre skrikande ungar inne som vill ut! Vi kommer inte ha råd med en stor våning mitt i stan som rymmer 5 pers, men att bygga ett stort hus på "gratis" mark har vi råd med.
Men vi får se när det blir... Han verkar inte jättepigg på villaliv än. Vi kommer nog bara försöka skaffa barn om 3-4 år. Kanske får vänta tills dess.
Jag försökte boka kyrka idag men fick till svar att det bara går from december!!! Hjälp! Det var inte lång framförhållning för oss, ett halvår innan. Vi planerar allt utomlands dessutom så allt blir lite krångligare.
Har ni lyckats boka kyrka?
BudgetBrud 2008:
Helt klart värt att kolla kan jag säga. Finns någon hemsida om stället men hittar den inte just nu.
Jaärsåkär:
Va inte förrän i dec ?? Det var lustigt. Vilken kyrka vill ni ha? Vi gifter oss i aug och vi bokade vår för typ 1 månad sen :)
Coornet, vi ska gifta oss i katolska kyrkan i Stockholm. De vill tydligen inte planera nåt innan de har almanackan för nya året. Hm... Men jag tar det som att det inte finns allt för mkt tryck ang vigslar. Men det kan ju ordnas konserter osv... Hoppas verkligen inte! Inte på vår dag!! M2b vill verkligen gifta sig i just den kyrkan vi har kontaktat. Funkar inte det blir det borgligt faktiskt, så viktigt är det med just den kyrkan. Därför är det så osmidigt att inte veta förrän dec om vi får den.
Har ni träffat prästen än? Hur var han/hon? Vi ska träffa en syster i maj och prata lite.
Jag pratade med prästen i telefon när jag bokade. Han lät lite tanksprid men annars super trevlig :)
Vi skulle ta kontakt över telefon i jan/feb någon gång för att boka tid med honom för vigselsamtal samt med kantorn för musiken.. (de visste inte förrän då vem som var den tjänsgörande prästen den dagen pga semester osv)..
Visst är det kul när man känner att en del saker blir lite klarare :) ?
Oj, den här tråden halkade efter lite. Vi Aug 08:or tar nog ordentligt påsklov
Jag har så svårt att hålla vårt bröllop hemligt, måste hela tiden passa mig. Än så länge måste vi det eftersom det inte är 100% säkert att vi kommer ha råd. Vore så trist att behöva säga till folk att det inte blir av, så vi avvaktar ett halvår till minst sen får bara absolut närmaste fam veta...
Dessa väntans tider!! Men jag försöker njuta av planeringen...