• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • elora

Mina pensionärer till föräldrar har varit så vänliga och bidragit med det de kunnat i form av mindre pengabidrag till klänning och sedan får vi pengar i present etc vid födelsedagar som vi självklart sparar. Hans föräldrar bidrar med tårtan och blomdekorationer. Så vi sliter ihop det mesta på egen hand. ;)

• Soleil

Vi vet inte (har inte kommit så långt i planeringen ännu, och mina föräldrar evt inte ens om att vi har bestämt datum!) men räknar inte med det. På sätt och vis har de ju genom att spara pengar åt oss under uppväxten redan möjliggjort att vi kan gifta oss nu, och vi förväntar oss inget mer. Men det är mycket möjligt att de kommer att erbjuda ett bidrag ändå, vilket i så fall blir en extra bonus.

• SUSSI2006

våra föräldrar sponsrar med 5000:- var.. (de är skilda på båda sidor...) Så en 20000:- bli det...är mkt nöjd så...hade inte alls förväntat mig det..:)))

• mama2

Betalningen är något man kan göra upp tillsammans. Vi delade på tre. Så vi kommer att betala 30 000kr var. Det känns bra för oss!

• CochK

Mina föräldrar har mycket generöst sagt att det betalar för middagen (ca en tredjedel av budget för bröllop, ringar, resa etc). De har alltid sagt att de vill bidra men det blev en mycket glad överraskning att de var så generösa. Hans föräldrar har inte sagt någonting alls än, vilket jag tror börjar störa fästmannen lite (han förväntar sig nog att de ska hjälpa till, sp eftersom de har minst lika god ekonomi som mina föräldrar).

• flower06

Våra föräldrar med 10.000 var, och dom är skilda så det blir 40.000 i bidrag....oj!! och resten betalar vi..vilket blir ca 30.000 (inkl. bröllopsresa) Det var verkligen ingenting som vi räknade med...vi var bara tacksamma om vi fick hjälp med allt annat...

gifter mig på lördag...pirrigt

• Gerda

Pappa (och mamma) har sedan vår førlovning okt 05 talat/berættat/trugat :D att han/de vill betala før middagen eller ca. 20.000kr.

Mamma sæger bara: Ta emot, du ær vår enda dotter. Medan pappa ringer då coh då och vill att vi nån gång ska tacka ja ;)

• Butterscotch

Vi har planerat att betala allt själva, och sparat ihop hela budgeten. Mamma har dock tjatat till sig att få betala åtminstone blommorna så efter många om och men har jag gått med på det. Det satt långt inne att tacka ja och känns väldigt konstigt att ta emot pengar av föräldrarna, jag är ju vuxen människa med jobb.. Men om det gör mamma lycklig så.. klart jag är tacksam, man det känns som sagt märkligt, jag är van vid att ta hand om mig själv

• June20

Vi får inte ett öre kan ja tänka mig, förutom som "vanlig" present men inga bidrag. Vi har inte berättat än om bröllopet en vet redan nu att vi inte kommer få o vi förväntar oss inget heller....vi har räknat budgeten efter våran egna gemensam o framtida ekonomi.
    Jag tror inte jag hade sagt nej till om jag hade så rika föräldrar/svärföräldrar som hade råd att betala allt el delvis....om dem verkligen velat men samtidigt hade jag också sagt nej om de ville ge någon present ovanpå det!! Det räcker med ett bidrag som present i sig.

• Bröllopstokiig

Vi får i stort sätt hela bröllopet betalt, 50 000 av vardera föräldrapar sen tar vi resten själva! Vi har tur!

• Hur gör man?

Min sambos familj betalar och fixar maten (de har restaurang) och min familj gav oss 30 000+att min mamma syr alla tärnornas och näbbarnas klänningar och hon fixar även blomsterdekorationerna. Min syster gjorde alla 70 (!) inbjudningskorten själv (för hand). Resten, som fortf. är en hel del, betalar vi själv.

• sol73

OJ mina föräldrar betalar maten ca 13000 kr. Sen betalar vi resten. Men vad mycket ni räknar med i Budget. Vårat kostar ca 30000 kr kanske 40000 och då har vi ändå bjudit 65 pers och hyrt en dj + att vi bjuder på allt vin fast det köps i Tyskland men ändå.:)

• tinen

våra förädrar betalar festen med allt vad det innebär. själva betalar vi "våra" saker som kläder, ringar osv. verkar som om vi har en mycket lägre budget än alla andra här...

• Bröllopstokiig

Vår budget är 150 000 - 200 000 kronor, men så har vi bjudit 130 personer med och ska inte ha buffé utan 3 rätters middag på Sjöofficersmässen, tar fina viner därifrån och har inte någon betalbar, utan vi betalar allt för våra gäster, utom hotell.

• Eppika

Vi planerar vårt bröllop utifrån den budget vi kan klara själva. Räknar inte med att få något som helst bidrag från familjerna.
    Sen fick vi 10.000 kr av min pappa och bonusmamma, min mamma betalar klänningen. Svärmor tror jag inte kommer bidra med något alls.

• sol73

Vi har oxå 3 rätters middag och bjuder alla på vin öl sprit mm. Fast vi hade tur så det blir en kock skola som gör våran middag. 200 kr kuvertet det är helt ok. Men vi klarar budgetet ändå på 30-40 tusen tror jag.

• Joppidopp

Vår budget är på 110.000:- (inkl resa)och vi får 50.000:- av våra SNÄLLA föräldrar

• Ungtpar

mina föräldrar står för hela kalaset och vi har ingen budget alls att hålla oss efter. dom ser på saken så att man bara gifter sig en gång i livet och då kan det va speciellt.lite bortskämt men det är ganska ba ändå:D skulle nästan vara roligare att stå för allt själva, det skulle bli mer vårat då.

• roosa

Min blivande ska betala buketten och ringen.
    Jag ska betala "mina grejer" så som klänning, skor, underkläder, smink, hår..
    Mamma och Pappa samt förmodligen hans föräldrar ska betala resten som maten och så..

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.