• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • inte min tur än (fast nu är det min tur

Mina föräldrar ska promt betala 1/3 av bröllopet. Jag har sagt flera gånger att jag inte förväntar mig det, men de är väldigt envisa! Dessutom kommer mamma betala min klänning,också för att hon absolut vill det.
    Min M2b pappa kommer nog också hjälpa till, oklart om hur mkt.
    Är väldigt tacksam för att jag har så snälla föräldrar!

• GithKat

Vi betalar istort allt själva. Däremot kommer våra sväron hjälpa till med mycket runtomkring ex har svärmor hjälpt mej sy en schal, mamma fixar likör och servetter med tryck på som vi ska ha till tårtan. Sen ska mamma o svärmor laga vår buffé ihop och fixa med förrätten. Vill de sedan ge övriga bidrag är det välkommet men inget vi förväntar oss.

• Johanna85

Vi betalar 1/3, mina föräldrar 1/3 och m2b föräldrar 1/3.

• Vicky83

Mina föräldrar kommer att betala det mesta. Då både jag och min blivande är relativt unga och jag dessutom är sjukskriven och inte har så mycket pengar, så ville mina föräldrar betala då vi har en stor släkt att bjuda och det hade inte gått om vi betalat själva.

Dock betalar vi kläder, smink, hår, trycksaker, drickan, och bröllopsresa (om vi har råd) själva.

• Willowtree

Hans föräldrar betalar 25000, mina betalar 15000 och vi betalar resten (vad det nu kan tänkas bli). Hans föräldrar har lite mer pengar än vad min familj har.

• Ladynelle

Vi betalar i stort sett allt själva verkar det som.
    Men mina släktigar å bästa kompisen hjälper till med matlagning m.m.
    Av m2b:s föräldrar får vi en hyresfri månad (vi hyr ett hus av dem) å det var mkt uppskattat:)

• Ladynelle

Kan tillägga att totala kostnaden verkar bli ca 20 000:- (Åker ej på bröllopsresa)

• Augustibrud-06

Vi betalar allt själva, hade inte räknat med ngt annat och ingen har erbjudit sig, så det är helt ok. Har en budget på ca 50 000:- som vi ska försöka hålla, men då är ingen resa medräknad.

• Julija

våra föräldrar delar på alla våra kostnader, dom betalar min ring och mina hans ring, mamma köper min klänning allt enligt vår tradition där vi kommer ifrån.

• bride no1

Hej hej!!

Min mamma å sambo betalar musik, mat å limmo åt oss, ca 19000 kr å själva betalar vi ca 25000 kr.

Hans föräldrar har inte erbjudit sig att betala nåt, å vi har helelr inte bett dom om det!

Men vi är mycket glada för det som min mamma bidrar med!!

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.