• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • Annika22

Mina föräldrar och min fästmans föräldrar ska dela på mat-kostnaderna (buffe till ca 50 personer), annars betalar vi allt annat själv!!

• lunasmamma

nope och skulle vi mot förmodan få ett bidrag från någon skulle jag bli oootroligt förvånad...

• Brud 2006/07

Jag får min brudutstyrsel av mina föräldrar. Alltså klänning, väska, schal, skor, underkläder, smink + hår. Detta är jag otroligt tacksam för.
    Men det är inget som jag har frågat, utan det är som en tradition i mammas familj. (hon fick sin klänning av sina föräldrar)

Svärföräldrarna har inte erbjudit sig att bidra med något... Lite besvikna är vi nog över det, eftersom när hans syster gifte sig betalade de all mat. (5000 kr för 20 år sen).
    Men de kanske ser skillnad på dotter och son...

Hur som helst spelar det egentiligen ingen roll, det viktiga är att vi ska gifta oss!

• Bridezilla K

Min far betalar 10 000. Hittills har han bekostat klänning + slöja + tiara, och vi hoppas att resterande ska - iaf. delvis - täcka kostnaderna för mat och dryck.

• svarta

Vi har räknat med att kunna betala allt själva. Vill ju inte förutsätta att mamma och pappa ska vilja betala, men bidrag kommer inte att nekas om det skulle bli aktuellt.

• Hur gör man?

Hans familj står för maten och vi kommer att få ett bidrag av mina föräldrar (vet ej hur mycket än) och resten betalar vi själv!

• Miss Tess

Vi kommer betala en 1/3 var. Vi, mina föräldrar och min blivandes föräldrar. Ca 40 000 var blir det. Vi förväntade oss inte heller det utan det kom som en glad suprise!!

• Jema 26/11-2005

Vi utgick från att betala hela bröllopet själv.
    Då gästlistan osv var klart, så sa våra föräldrar att dom kommer att betala hela festen.

Vi blev jätteglada och sparade en hel del pengar där.

Jema

• Sanasol

Vi utgår från att betala allt själva, får vi bidrag till det sedan så är det bara ett plus!

• linele1

Hej!
    jag är en sån som är lite udda
    Vi har insisterat på att betala själva! inga av våra föräldrar är direkt rika och de har slitit och släpat sig igenom livet för att förse oss med kläder, körkort, mat osv...Nu är JAG vuxen och har ett bra jobb och då känner jag att jag kan betala själv!! För en gångs skull kan de använda all dessa tusenlappar på sig själva! dessutom fyller mina föräldrar 60 i år så det blir nog med kostnad där ändå för dom...
    var person är unik... beror kanske lite på också. hade mina föräldrar haft pengar så hade jag kanske tänkt annorlunda!

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.