• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • Rixie

Mina svärföräldrar betalar klänningen medan mina föräldrar betaler en del av festen ca 15000 kr. Mina föräldrar betalede hela festen när min syster gifte sig men eftersom våran fest kommer att bli dyrare så stöter de till med samma summa.

• lejlej

Vi får maten och tårtan (budgetvigsel i samband med dop= smörgåstårta + tårta för ca 40 gäster) från svärföräldrarna som bröllopspresent, innan har jag fått 10000 från min mor av ett arv som används till ringar och klänning.

• Lojna

Våra föräldrar betalar 30.000 var, och så betalar vi bröllopsresan och ringen, 30.000 sammanlagt. Vi frågade inte om de ville betala, utan de erbjöd sig, och det tackar inte vi vanliga knegare nej till! :)

• juni3brud

Vi får maten och drycken till maten betald av mina föräldrar och min svärmor bidrar med 10 000:- + att hon betalar ringen (hon arbetar i en guldsmedsaffär och kan göra ett bra pris...) Så vi har räknat med att lägga drygt 20 000:- själva. Då är ingen bröllopsresa inräknad.

• ak76

Våra föräldrar delar på större delen av kostnaden och vi står för en midre del (ring o dyl)

Eftersom vi varit tillsammans ett tag och har barn, så kommer vi troligtvis inte önska oss presenter utan i stället bidrag till bröllopsresan

Kram,

• mrsBersson

Vi utgår från att vi ska kunna spara ihop allt själva, men mamma har antytt att det nog ska komma ett litet bidrag från deras håll lite närmare bröllopet. Och det skulle vi uppskatta förstås!

• Lilla spöket Laban

Ska tillägga att vi också är vuxna och bestämde själva att vi ville gifta oss. Våra föräldrar bidrog ändå. De tyckte bara det var roligt att kunna bidra och ha någonstans att lägga sina pengar.

• Penny28

Gifter mig om 6 mån och mina föräldrar har ett bröllopskonto där det än så länge finns 40 000. Vi själva ska väl få ihop 10 000, medan hans föräldrar kanske bidrar med 10-15 000. De har inte riktigt möjligheten att få undan så mycket. Jag är enda barnet och mina föräldrar är lite gammeldags när det kom till budgetsnack, de tycker det är givet att brudens föräldrar står för det mesta av kalaset! Så var det när dom gifte sig 1974...

• Popis

Vi står för det mesta själv... mina föräldrar ska betala all mat. Min sambos föräldrar har inte sagt något ännu men vi hoppas att de ger ett litet bidrag. Vi spar som tokar nu för att få ihop till det bröllop vi önskar.

• mbe

Från början hade vi tänkt oss en budget på ca 50´utan bröllopsresa, och att vi skulle betala hälften och föräldrarana dela på resterande ,mne sedan ändrade vi oss ang lokal och då sa svärisarna att de ville betala alltihop för de hade minsann betalat för min sambos syskon när det gifte sig och då ville de betala för oss oxå, dessutom har vi det lite tajt iom att jag pluggar. Så nu betalar mina föräldrar min klänning och allt som skall till mig och svärisarna betalar resten, vi har betalat ringarna för de är redan inköpta, fick dem billigt för jag hittade min drömring på rea av en slump och sambons kostade inte så mycket. Vi tänker önsak oss ett bidrag till vårt framtida husköp, förhoppningsvis inte alltför framtida =)

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.