• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • snuff

Vi fick bidrag från båda föräldrar paren, mina föräldrar betlade mer, men det beror helt enkelt på att de har en helt annan ekonomisk möjlighet till det. Vi visste inte alls från början hur mycket vi skulle få, utan det visade sig mer i slutändan. så vi hade spart ihop en hel del själva, det täckte ringar, kläder, alkohol till coctailpartyt dagen innan, delar av middagen och en liten del av bröllopsresan.

När bröllopet sen var över, å allt betalt, satte vi igång att spara ihop mer till bröllopsresan. (vi ville inte åka direkt) Nu om en månad drar vi iväg.. då har vi väntat sen September.

• ASG

Vi hade nog räknat med att betala allting själva, men nu då vi berättat för våra föräldrar att vi ska gifta oss, så verkar det nog som dom skulle vilja betala en del oxå... min mamma betalade nu min klänning, och hans pappa sa att han gärna står för en del av maten/spriten...

• qazbnm

Vi betalar en del själv men får bidrag av mamma pappa mormor syster m.m. Svärmor betalar bröllops resan och lokalen betalas oxå av släkten. Men alla små saker har vi köpt själva typ gästbok, servetter, glas, m.m.

• GithKat

Fick för en stundsedan reda på att svärmor tänker betala maten på vårt bröllop. Inget vi räknat med men åååhhh vad vi blev glada.

• JoLu

Mina snälla föräldrar kommer att betala för maten. Min mamma har även betalat min bröllopsklänning. Men de var noga med att poängtera att de endast gör det vid första bröllopet ! Haha...(min syster är skild 2ggr nämnligen) Resten står vi själva för.

• Jenny79

Hittills är det ingen som har erbjudit sig att ställa upp ekonomiskt men det hade vi inte räknat med heller. Tror mer på en större summa i bröllopspresent, faktiskt.

• fialott

Jag har läst igenom den här tråden och de flesta verkar ha ungefär samma erfarenheter, att man antingen betalar det mesta själva eller får lite i bidrag av sina föräldrar. Vi tillhör inte den skaran, och det är inget jag skäms över. Vi har två barn, hyr ett hus på landet för att över huvud taget ha råd att bo i ett hus. Min m2b har fast jobb, men jag har pluggat i flera år och har därför ingen eg. inkomst (är mammaledig just nu). Vi har varit tillsammans i snart 11 år, och förlovade i snart 9. Vi har det ok ställt och klarar oss precis, men mer än att spara ett par hundra kronor per månad till våra barn har vi inte råd med. Våra föräldrar har det däremot mycket bättre ställt, och de hjälper oss emellanåt. De har näst intill tjatat om att vi ska gifta oss och att de skulle bli besvikna om vi "rymde" iväg och gjorde det på egen hand. Så därför pratade vi med dem när vi hade bestämt oss för att gifta oss och sa att om det skulle bli något "stort/normalt" bröllop så skulle de få lov att hjälpa oss! Det ville de och nu kommer de nog att betala det mesta. Vi sa att annars blir det typ i rådhuset med egengjord buffé hemma eller liknande. För oss hade det också gått bra, men om vi hade råd skulle vi hellre vilja ha ett större bröllop. Så jag ser det inte som om vi snyltar på dem, utan att vi får hjälp av dem att uppfylla något av en dröm, både från vår och deras sida. Och slutligen till Fröken_06: Jag hoppas verkligen att ingen härinne är något annat än vuxna och att ingen har blivit tvingad till att gifta sig, för det vore ju hemskt!!

• Valli

Vi har en budget på ca 25 000 som vi skulle kunnat klara själva om vi ansträngde oss som små gnuer men nu fick vi veta att mamma bidrar med 5000 och pappa med samma summa. Det känns trevligt.

• Hilde

Mina föräldrar är skilda och gav lite olika summor i bidrag till bröllopet. totalt sett belv det ungefär hälften av kostnaden som vi blev sponsrade med... inget vi bad om dock.

Min pappa betalade lokal och hyra av vandrarhem och min mamma betalade allt som hade med min klädsel att göra. det tyckte hon var lite mer kul gissar jag. Jag är mammas enda dotter, så något mer bröllop kommer hon inte vara med om att planera

• snuff

Fialott: jag blir så glad när jag hör att era förälldrar gör detta för er så att ni får er möjlighet att förverkliga ett underbart bröllop! å som du sa, detta är absolut inget att skämmas över!!

Hoppas ni får en kul planering å ett UNDERBART bröllop!

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.