• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • Miss Em

Min blivande ar Brittisk och det ar ganska vanligt har man far det mesta betalt av foraldrarna. Vi har sagt till bagge foraldrar-paren att vi forvantar oss inget, men bagge sa att de ville bidra anda.
    Nu har vi precis fatt ett sa stort bidrag av min m2b's foraldrar att jag nastan skams.
    Jag vill inte beratta for mina foraldrar hemma i Sverige aven om mamma fragat da jag vet att det ar langt over vad de tankt och lagga. Man vill ju att de ska kanna att varje bidrag ar uppskattat.

Vet inte vad som ar ratt i denna situationen.

• Vendela & Carolina

När vi gifter oss i sommar har vi sparat i över ett år och kommer då att betala helt själva. Det känns helt rätt! :)

• Tinga

Våra föräldrar delade på alla kostnader som rörde festen (mat, dryck, musik), medan vi själva stod för alla övriga kostnader plus bröllopsresan.

• AniAnka

Min blivande är syrian och hos dem så är det alltid brudgummens föräldrar som står för hela bröllopet.
    Fast bröllopsresan betalar vi själva :)

• September06

Vårat bröllop kommer att gå på mellan 50-55 tusen, och mina föräldara (brudens alltså) kommer att stå för ca 21000 + klänningen, brudgummens föräldrar har inte sakt något (än?),så vi står för resten Vi är väldigt tacksamma för det vi får men det viktigaste för oss är att alla kommer/vill komma på bröllopet

• Hej baberiba

Våra föräldrar betalade vårt bröllop dvs herrgården, mat och dryck, kaffe & tårta och baren. Vår bröllopsnatt på rummet, bilen vi transporterades i och inbjudningskorten. Vi hade ca 40gäster.

Vi själva betalade det som rörde oss som klänning, m2b:s kläder, frisyren, brudbukett+corsage, vigselringen, skor och tillbehör ja allt som har med själva utstyrseln att göra.

• halstabletten

Vi kommer att satsa på att betala allt själva, men jag kommer nog att be om bidrag till bröllopet istället för födelsedagspresenter/julklappar året innan det är dags. Tex så kanske man kan få skor, gästbok, underkläder m.m. på det sättet. Många bäckar små...

• linflickan

Vi har inget datum bestämt än:) men jag kommer att fråga mina föräldrar om dom vill sponsra... hans föräldrar har det rätt taskigt ställt, så dem kommer vi mer att be om praktisk hjälp.
    Vi kommer förövrigt att ha budgetbröllop - inte för att vi inte har pengarna, utan för att det känns mer som oss... kommer inte heller att åka på nån lyxig bröllopsresa, utan kanske ta in på nåt mysigt pensionat en helg...

• anne på grönkulla

Vi hade budgeterat för allt själva, men mamma ville gärna betala bröllopsmiddagen. Nu var själva bröllopsdelen av utgifterna rätt begränsade för vår del (runt 25 000, tror jag, inkl kläder & ringar & placeringskort & blommor & bubbel & sånt) plus middagen, för 4000-5000 kr tror jag det blev till slut. Vi åkte utomlands och gifte oss och de familjemedlemmar som ville fick åka med men betala sin egen resa, så den största posten både för oss och för övriga var ju reskostnaden.

• tärnabrud

Vi sparar pengar tills dess att vi fått ihop den budget vi räknat med.
    Att låta någon annan betala för vårt bröllop är för oss inte ett alternativ. Självklart får de och kommer säkert att hjälpa till med mindre bidrag.
    Men vissa saker skulle jag aldrig kunna låta någon annan än vi själva betala, som t.ex ringen. Det skulle kännas fel att någon annan, som våra föräldrar har betalat min ring. Men var och en gör som de vill...
    Att ta lån är inget alternativ för oss, (de har vi gott om ändå för hus och bilar). Vi gifter oss som sagt den dagen vi har fått ihop den budget vi räknat med.

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.