• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • GoaSmulan

Jag vet inte om vi kommer få bidrag från mina föräldrar, det är inte direkt något man frågar om. Och ingen vet än hur planerna ser ut eftersom inget är spikat. Dessutom var de med och idrog på mitt första bröllop. Men jag vet att mina svärföräldrar kommer bidra med en summa pengar.

• INNY

Vi blev erbjudna en delsumma, men vi har valt att betala själv...så blir det inget tjavs.

• anderssonskan midsommaren 2004

vi ville betala vårat bröllop själva & isisterade på det när våra föreldrar ville ställa upp med pengar så istllet så fick min mamma ta hand om barna då vi åkte på bröllopsresa & svärmor tog hand om barna på bröllopsnatten. resten klarade vi av helt själva & idag känns det jätte bra.

• Hilde

Jag tycker det är kul att bidragen till bröllopet ofta kommer från både brudgum och brudens familj. Det betuyder ju att tiderna förändrats en hel del. Min svärmor som jag iofs inte kommer helt överens med alltid, gav 500 kr i bröllops present... och inget mer... med tanke på hennes goda ekonomi så kunde jag inte låta bli att bli besviken... fast jag vet att man borde låta bli. Makens syster fick 1000 kr i bröllopspresent, så jag vet inte om hon blev så mycket lyckligare än vi... troligen mindre.

• GoaSmulan

Jag ser det inte som om de betalar en dela v bröllopet, och det vet jag att de inte gör heller då hans syster nyss gift sig och vet hur de resonerade då. De ger pengar istället för att köpa bröllops present. Och det är så ajg ser det också att det är en bröllops present från de, dessa pengar vi kommer få.

• Brud nyårsafton 06!!

Hejsan!

Min syster gifte sig för ett antal år sedan och när vi nu berättade att vi skulle hålla bröllop så sa mina föräldrar direkt att de skulle ställa upp. De ger oss exakt den summan som min syster fick. De har under hela min uppväxt varit väldigt rättvisa!

För mig känns det inte som att jag tiggt pengar, de gjorde det för att de ville ställa upp och känner att de har ett bra liv, och en förmågan att kunna stötta oss.

Men det är skönt att ändå känna att vi hade klarat av att betala allt själva.

Min sambos föräldrar kommer oxå att bidra med en summa. Men den får vara hur liten eller stor den vill, jag är så tacksam över att våra föräldrar ställer upp som de gör, och då handlar det inte om pengarna!!

• Paulinas

Vi betalar det mesta själva, men mina föräldrar bidrar med en del, vilket vi är mycket glada för! Min blivandes mamma har sagt något om ett bidrag, men än har det inte blivit något och det spelar mindre roll!

• Tant Pernilla

Vi betalade bröllopet själva. Däremot fick vi (större summor) pengar från både hans och min släkt, men vi valde att inte använda dem till bröllopet utan se pengarna som den bröllopspresent de var och använda dem till bröllopsresan i stället.

• Meddelande borttaget
  • Yllo

Min pappa har sagt att han bidrar till festen, min blivande svärfar är, vad jag vet, inte tillfrågad om bidrag til bröllopet(tror inte ens att han vet om att vi ska gifta oss).

Jag frågade min pappa vad/om han ville bidra med i o med att jag såg hur besviken han blev när min bror giftet sig och han inte ens fick bjuda oss på lunch. Min bror valde att gifta sig borgerligt utan några som helst gäster (förutom jag och min far som var vittnen), ingen fest, ingen brudbukett... INGENTING!!! Fast billigt vart det ju *ironiskt*

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.