• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • countrygirl

Tyvärr kan vi inte räkna med några slantar eftersom allt är hemligt än så länge. Vi gifter oss den 3 juni och vill överraska med nyheten, kanske i mars. Detta pga att alla tjatar något otroligt om att vi ska komma till skott efter 10 år. Vi önskar oss däremot euro att ta med på bröllopsresan som är mer än välbehövlig efter 2 barn

• Bluebride2006

Vi står för allt själva, däremot vet jag att min kompis som gifter sig en månad innan mig att hennes föräldrar betalar hennes, men de är ju rika så det är inte undra på, jag har en sjukskriven pappa och en mamma som är sjukskriven sen jag var 10 år, eftersom hon lider av ms och reumatiska och inte ens bor hemma, så pappa måste betala hennes servicelägenhetshyra å så, så för mig blir det att lita på andra sidan, fast vi kommer ta lån, hur många än säger här inne att det är dumt

• BlueTopaz

Vi får 20.000:-av min m2b´s föräldrar, 25.000:- av min mamma och 10.000:- av min pappa. Resterande 85.000:- står vi själva för.

• bröllop2006

Våra föräldrar betalar inte, de har inte sådana pengar. Vi försöker spara själva & bröllopet kommer att få kosta max ca 15 000 kr:)

M

• Fröken_06

Nej, vi är vuxna och har själv bestämt oss för att gifta oss.

• hiskan

Vi betalar själva. Vi har båda flera syskon varav några har gift sig och betalat själva så det vore konstigt om vi skulle få något bidrag.

Eftersom vi varit ihop ganska länge och har allt vi behöver så kommer vi att avböja presenter och istället göra det "förbjudna" och ta kuvertavgift. En struntsumma egentligen för en så fin middag med dryck och efterföljande dans.

• Brunkullan

Vi betalar också själva, och har inte bett om någon ekonomisk hjälp. Däremot har vi gjort som hiskan, och bett om bidrag till bröllopsfesten istället för presenter. På det sättet ska det gå runt ekonomiskt!

Oavsett åsikter om detta att ge bort pengar, så är det himla bra tycker jag! Vi har inte plats för mer grejor, vi vill inte ha mer grejor, gästerna behöver inte fundera ut presenter, vi har möjligheten att bjuda alla vi vill bjuda - och alla blir glada och nöjda! Bra va!?

• jonnebo

Vi hade tänkt betala hela bröllopet själva, men mina föräldar har erbjudit sig att betala 1/3, så resterande betalar vi om inte min blivandes föräldrar erbjuder sig att betala lite.

• Schnappi

Vi har tänkt att betala för bröllopet själva.
    Våra föräldrar erbjöd sig dock att lägga en tredjedel var, vilket vi inte tackade nej till.

Så Fröken_06; är vi då helt plötligt inte vuxna? :)

• Zozo

Huhuh.; mitt inlägg försvann!

Na, vi betalar allt själva. Känns mest rätt sa eftersom vi bada bott hemifran i över tio ar. Men kanske skulle man inte tackat nej till hjälp om föräldrar kunnat/velat hjälpa till.. Det är dock absolut inget jag hade väntat mig.

Här i frankrike är det däremot jättevanligt att föräldrar är med och planerar, bjuder in egna gäster och betalar hela kalaset:!

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.