• Helen77

Betalar era föräldrar erat bröllopp.

Jag trodde att det inta va så längre att föräldrarna betalar barnens bröllopp, mina gör inte det i alla fall.
    Trodde väll att dom mest sticker till ett litet bidrag.
    Men efter att ha pratat med div bekanta så inser jag att jag nog har fel.
    Många av mina vänner har fått så gott som hela bröllopet betalt och även bröllops resan.
    Hur har ni det .

• Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.
  • bc.svensk

Vi får ingenting i penga väg,men däremot så hjälper dom till,bla då vi ksa på bröllops resa-med barnpassningen...
    Men å andra sidan fick vi 10.000:- för att åka på semester efter mamma dött..då var vi borta i 5 veckor och det bekostade min pappa,för han tyckte vi var värda det efter mammas sjukdoms tid,då vi ställt upp och så...
    Då ställde även svärföräldrarna upp med att kasta in en "slant"

• S.C

Vi betalar själva, jag skulle inte få för mig att be mina föräldrar om pengar för att JAG ska gifta mig. Tycker att det känns jätte pinsamt när mina blivande svärföräldrar vill hjälpa till,håller med linele1 om att nu är vi vuxna och klarar oss själva. Min pappa gifte om sig förra året och min mamma gör det i sommar, jag förväntar mig inte att de skall betala mitt också :).

• BrudSofia

Mina föräldrar betalar hela bröllopet...8 juli. Och det kommer också fram i inbjudan. Vi hade tänkt att betala själva, för vi planerade bröllopet i hemlighet. Men när de sen fick veta så frågade de om de fick betala...(min mammas föräldrar hade också betalat deras bröllop.)

• Nasse7

Tyckte inte att mina föräldrar behövde betala nånting, men de sa att de hade betalat 25000:- på min systers bröllop och då skulle de betala minst lika mycket på mitt bröllop, punkt slut. Vad säger man? Bara att tacka och ta emot för att man har så snälla föräldrar. Så vi delar väl på det kan man säga.

• adi

Vi hör till de vars föräldrar betalade vårt bröllop. De betalade hälften var rakt av. Vår budget låg på 150 000 från början, men slutsumman hamnade en bit under det och då fick vi resten i present från dem!

Vi var två studenter utan någon egentlig inkomst när vi gifte oss, så för våra föräldrar var det en självklarhet och en ära att få ordna ett sådant här bröllop för oss. Dessutom har familjerna det helt ok ställt, så det gjorde inga större hål i deras fickor.

• gelus aug-06

Mina föräldrar betalar bröllopsmiddagen, vilket kommer kosta ca 45 000 kr. Resan och mycket av det andra sparar vi till själva, men kommer även få diverse bidrag från släktingar som farmor och mormor. Budgeten ligger nu på ca 140 000 kr.

• linele1

jag hissnar!!! 140 000!!! blir lite avundsjuk!!
    vår budget ligger på 30.000. men jag köper ingen 10.0000 kr klänning helt enkelt för jag har inte hittat nåt i min stil. då valt en helt enkel klänning från laredoute för 400 kr som jag lämnar in till sömmerska för lite extra detaljer. totalt blir klänning att kosta ca 700 kr.. *s*..det är så kul att man är så olika...

fast hade jag haft 150.000 hade jag spenderat dem..att bjuda alla på hotell och ha fest i dagarna tre.

• Kaisa

Vi skall betala allt sjalva. Mojligtvis sa far vi bidrag av mina foraldrar, men det raknar vi inte med. Det far bli, precis som nagon forut sagt, en bonus. Det handlar mest om att det ar var fest och vart beslut och att vi faktiskt har rad. Men saklart, om vi varit luspanka och de stormrika sa hade det kanske varit annorlunda.

• Malin A

Både mina föräldrar och min m2b föräldrar kommer att bidra bl.a. med lokal, vin och mat. Dessutom ville min mor så gärna betala min klänning - jag är enda dottern. Vi kommer själva att stå för mat, musik och självklart vår resa. Vi är naturligtvis oerhört tacksamma över deras bidrag. De vill så gärna!

Svar på tråden Betalar era föräldrar erat bröllopp.