• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • janos

Godmorgon dala! Allt väl? Vad blir det för gott måntro??? ....*slickar mig om munnen*

• dala82

Godmorgon janos!
    Det blir cheesecake, kakor, rutor och muffins. Dessa muffins är de godaste i bakväg. Alltså ni måste bara göra dem, alla som jag gett receptet till är överfötjusta!! :) :) Dessa kan verkligen närma sig better than sex... Kan skriva ut receptet om det är ngn som vill?

Vad händer hemma hos dig då Janos?

• Cybermamman

dala82 och janos, en riktigt god morgon önskar jag er

Själv önskar jag mig en bättre dag än igår . Kan börja med att läsa ett smaskigt muffinsrecept så ordnar det sig säkert, kom igen nu dala82...

• dala82

Det här piggar säkerligen upp dig! Att äta dem piggar alltid upp mig iallafall ;)

Danielas mumsiga chokladmuffins
    150 g margarin
    100 g ljus blockchoklad
    2,5 dl socker
    2 ägg
    1 krm salt
    1 tsk vaniljsocker
    1,5 dl vetemjöl
    100 g nötter eller sötmandel
    Garnering: Några rutor ljus eller vit blockchoklad

Gör såhär:
    Smält smöret, ha i ckokladen och låt den smälta.
    Vispa ägg och socker.
    Hacka nötterna.
    Ha i nötter, mjöl, salt, vanilj.
    Ha till sist i chokladsmöret. Blanda.
    Ha i smeten i formar (jag brukar ha aluminium). Blir ca 20-25 st.
    Grädda i 200 grader i ca 10-15 minuter.
    Lägg på en liten bit choklad ovanpå medan de är varma och låt smälta.
    Ät och njut!

Kan tillägga att smeten är väldiiigt god!

• Cybermamman

Oj oj oj, precis vad jag behöver läsa. Nu kan jag sitta här och fantisera hela dagen om hur det ska smaka. Måste baka lite examenskakor till nästa vecka så vi kan parta på fredag. Sådana där muffins kommer att passa alldeles förfärligt bra *mmmmmm*

• dala82

Ja de passar till allt ;) ;) Om du gör dem, måste du skriva och berätta hur det gick och vad du tyckte!

Nej nu måste jag gå och ta ut ett lass ur ugnen. Mums! Det bästa med att baka är att man får provsmaka allt om man vill....

• Hilde

*tröt Hilde masar sig till köksbordet och slår på datorn* *datorn krånglar, Hilde blir JÄTTEARG* *HIlde måste väcka sambon, så sambon fixar dator*

Hej brudar!!! Sopm ni ser så fick jag ett tuppjuck på datorn för en liten stund sedan... hehe...sambon blir såå lycklig varje gång jag väcker honom på hans sovmorgonsdag

• Cybermamman

Hilde, blir han särskilt angelägen att hjälpa dig när det är viktiga BT du ska in på . Godmorgon till dig oxå!!

• Hilde

Godmorgon cybermamman Jag kan väl inte säga att jag har varit helt ärlig... måste ju skriva lite på uppsatsen... och då mååååste datorn fungera

Fast delvis är det sant, för jag hoppar mellan att korrekturläsa och kolla BT.

Svar på tråden äntligen fredag...!