• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Hilde

Om man tittar in på fliken "bröllopssvit" så kan man se ett foto på ett brudpar med vigsel på bron. Vi ska dock inte stå på mitten av bron, för då kommer ingen kunna höra oss. Vi ska stå vid brofästet, så att vi kan stå lätt upphödja från gästerna. Vi har hyrt hela området. Kan tillägga att det är fruktansvärt fint nu på våren. Det är detta stället jag skriver uppsats om.

• dala82

Jaha! Ja jag såg bilderna, jättevackert! Jag får sådana "Barnen i bullerbyn"-känslor!!

• mammacatta

gooooodmorning vietnaaaam!
    gillar den fimen.

annars så ska jag till 08 i morgon, jippiiii!:D:D:D
    nu äääntligen ska d bli av m klänningstyget!

ville bara dela med mig av en kul grej: jag var på bodyshop igår å inhandlade två burkar bodybutter, så fick man en lite sprayflaska med lotion/olja på köpet.
    -vad ska man ha den till? undrar jag
    - jo man smörjer in de ställen som blir torra å fnasiga! säger expiditen
    - jo, va bra, mina ben blir precis så... säger jag å tittar ner på mina kritvita ben å inser att jag har en stubb på ca 1,5 cm på benen... å mammaSvetlana har gått omkriing på stan jättelänge med benbehåring... *suck* tur barnvagnen döljer benen framifrån:D

• Hilde

Får du? Jag har inte haft en tanke på nåt sånt... vad olika associationer man har..

Det kommer bli jättefint. Vi går fram till bron, troligen från drängstugan där bröllopssviten är, mot gästerna. De står på andra sidan ån. Då kommer vi att pracis bakom oss ha det gamla säteriets manbyggnad, rakt bakom. Bron ligger i rak axel från dess mittportal. ... precis hur romantiskt som helst. jag är jätteglad att jag hittade stället. Det är värt lite åkning några mil, rakt ut i skogen...

• dala82

Låter kanonmysigt!
    Men har du inte sett avsnittet i "Barnen i bullerbyn" när de ska hjälpa till i någon slags kvarn. Gubben som jobbar där skrämmer dem med historier om näcken. Sedan en dag när barnen går förbi där sitter lasse utklädd (ja i och för sig inte med så mkt kläder men..) och spelar. Det är ju en kopia av stället ju!!! :) :)

Godmorgon taggiga morsan! :)

• Hilde

mammacatta... bläh för kroppsbehåring

Jag kan tänka mig hur det kändes... Har haft såna där erfarenheter ganska många gånger själv.

Jag kan föresten rekomendera bodyshops c-vitaminkur för ansiktet. Man tar någon droppe och smörjer in före man lägger på dagcremen... jag får jättefin lyster av den... rena mirakeldosen Lite dyr, men det är den värd. Utöver det så använder jag jojoba dagcremen också jättebra för mig som har torr hy o lätt får finnar.

Annars så kan jag ju även rekommendera fönsterputs

• Hilde

dala82, nu fattar jag. Ja det är precis exakt sådär... En liten, liten porlande fors ovanför bron, vid kvarnen. Man blir ju föräslkad bara man befinner sig där... Alltså en passande fond för ett bröllop, behövs inte så mycket utsmyckning då

• dala82

Har också ett liknande exempel:
    Skulle på fest och var lite sen. Var verkligen tvungen att skynda mig i duschen och glömde helt bort att raka benen. När jag kommer till festen och slår mig ner i soffan så ser jag att det sticker ut hår ÖVERALLT, riktiga taggar, genom mina svarta strumbyxor. NICE!

• dala82

Hilde!
    Ja precis! När du gift dig vill jag se bilder och det bums!

• Hilde

Nej tjejer nu behöver jag slasa mig in i duschen. Ska åtgärda mina stubbiga ben.

Svar på tråden äntligen fredag...!