• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Hilde

Jag fick ytterligare en avbokning. Fast jag är varken ledsen eller förvånad. Det var en kusin som jag bara träffat ett par gånger. Han och hans fru har en pytteliten baby på några månader och att tranportera hela familjen till Sverige, i bil med en sån liten, det visste jag ju skulle bli helt omöjligt. Men man ska ju bjuda ändå.

Det som kändes lite unket i magen, var att vi ju på hemsidan har önskat oss pengar. Alltså bad han mig i brevet att skicka dem ett kontonummer, så det kan sätta in pengar som present. Det känns så förbaskat förmätet att skicka ett kontonummer, till en stackars människa som knappt känner oss. Fast samtidigt är det ju brukligt att folk som blivit inbjudna ändå ger en present om de inte kan komma. Jag ska sätta mig o fila på ett bra svar, som är artigt, men som talar om att de absolut inte behöver ge något. Hoppas bara att de inte tar illa upp. Det är ju lite jobbigt när man är uppfostrad i olika kulturer.

För övrigt så gifter jag mig 27 Augusti

• dala82

Hilde
    Ja usch vad svårt! Vad ska man skriva? "Ja tack sätt gärna in pengarna på kontonr: ******". Om du får idétorka så kan du ju alltid vända dig til oss! :)

Imorgon är det bara 3 månader kvar då? Spännade, jag är inte ett dugg avundsjuk...;)

• Hilde

3 månader är ju massor av tid Jag känner det hela tiden som om jag har väldigt lite tid kvar...

• dala82

Nä du har ju hela sommaren på dig *säger det som i reklamen med tungan i underlappen*

Har du mkt kvar att fixa? Vad står näst på listan?

• Tufflan

Jag känner också så vet inte varför jag gifter mig i september så jag har också massor av tid. (Kanske inte massor).

• janos

dala82

Om det var mitt yrke du fråga om, så är svaret att jag jobbar på en livsmedelsbutik, som utgör sig för att vara Sveriges billigaste...;)

• Hilde

Jag vet inte riktigt. Utsmyckning och blommor är ju inte beställt och fixat ännu. Vill ju ha lite fest som glittrar också, men som också är lite lekig... som vi är... funderar däför på balonguppsläpp.

Ska åtminstone fylla festlokalen med massa balonger. Tänkte ha vita eller guldbalonger och så några röda hjärtformade. Har precis försökt ta reda på hur vi får tag på helium. Fick tipset dykaraffärer.

• dala82

Janos
    Aha! :)

Hilde
    Åh vad mysigt med ballonger! Jag är säker på att det finns på fler ställen än dykaffärer, där det också är billigare. Jag hörde talas om ngt ställe för några veckor sedan i ett annat sammanhang, kommer inte ihåg vart...*tänker så det knakar* :)

• Hilde

Jag känner några som dyker, så jag antog att de skulle kunna hjälpa mig Det var ju de som gav tipset.

Vi löser nog det iallafall. Undrar bar i vilken veva som det ska ske. Efter vigslen ska alla gå och hämta balongerna då? Vi hade ju från början tänkt att fok ska få champagnen och hålla glasen under cermonin, så vi alla kan skåla in vårt bröllop direkt efter cermonin... Fast vi börjar tänka om. Vi vet ju inte hur lång tid vigsel kommer ta ännu. Kan var svårt för gästerna att stå och hålla i ett glas särskilt länge... Vi vill iaf att det ska kännas festligt ... vi firar ju något viktigt

Svar på tråden äntligen fredag...!